Zijn ze bij Macallan helemaal gek geworden?
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Zijn ze bij Macallan helemaal gek geworden?
Nee hoor Rob, dat waren ze al 

6 x
Affirmanti incumbit probatio
En het gekste is niet eens de prijs van die fles maar dit:
Macallan is due to move production to a new, £100m distillery later this year, on a site adjacent to its existing base above the River Spey.
1 x
Het bericht staat vol met
berichten; wat te denken van een verkoop van een 'paar flesjes whisky' voor 500k! Maar goed, in de wereld van het grote geld is dit wisselgeld. En dat weten ze bij Macallan dondersgoed.
0 x
Dat heb je lang volgehouden Rob.
2 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Hé, mag dan wel tienduizend dollar kosten, zo'n flesje, maar dan heb je dus wel zo'n beetje het beste dat er te vinden is he! (zeggen ze zelf in ieder geval):
Lijkt me een typisch gevalletje "Wij van WC-Eend..."
Maar heeft iemand hem al geproefd? Samples, anyone?
‘We are proud that since the very first release of the 1926 Fine & Rare that this collection of vintage single malts has come to stand for the best in the industry, commanding worldwide acclaim and admiration from single malt enthusiasts,’ said Charlie Whitfield, manager of brand education and Fine & Rare whiskies.
Lijkt me een typisch gevalletje "Wij van WC-Eend..."
Maar heeft iemand hem al geproefd? Samples, anyone?

1 x
- defeatless
- Moderator

Bottled at 49.4% abv, Macallan 1991 Fine & Rare joins a collection of single malts designed to ‘offer new insights into the aroma and flavour characteristics’ of the Speyside distillery.
Daar hadden ze toch dat NAS gebeuren voor uitgevonden?
fxman schreef:En het gekste is niet eens de prijs van die fles maar dit:
Macallan is due to move production to a new, £100m distillery later this year, on a site adjacent to its existing base above the River Spey.
Dat was al even bekend hoor, verdubbeling van de capaciteit betekend dat. Alleen weet niemand waar ze die vaten vandaan gaan halen.
1 x
Dat was al even bekend hoor, verdubbeling van de capaciteit betekend dat. Alleen weet niemand waar ze die vaten vandaan gaan halen.
Ik heb de laatste releases geproefd, daar was niet veel meer aan. Ze kunnen het net zo goed op lege melkpakken laten rijpen.
5 x
Jeezes, een 25-jarige whisky voor 10^4 $.
Normaal gesproken kan ik dit soort oliebaronnenmarketinggeneuzel best naast me neer leggen, maar juist dit toont nog eens aan hoe Kwalitatief Uitermate Teleurstellend de whiskymarkt er nu bij ligt. Dat ze een 60-jarig 'vergeten' vat in een Fransehoerenparfumfles gooien en daar een ton voor vragen, soit. Maar iets wat een paar jaar geleden nog weliswaar niet goedkoop maar toch redelijk gewoon was, een 25-jarige whisky, nu voor 10k?
Ik haal gewoon maar een paar keer diep adem en doe alsof ik deze onzin niet gezien heb. Volgens de geschiedenis is whisky altijd een cyclische markt van boom en bust geweest. Ik heb nog wat voorraad, dus ik zing (lees: drink) die boom wel uit.
Normaal gesproken kan ik dit soort oliebaronnenmarketinggeneuzel best naast me neer leggen, maar juist dit toont nog eens aan hoe Kwalitatief Uitermate Teleurstellend de whiskymarkt er nu bij ligt. Dat ze een 60-jarig 'vergeten' vat in een Fransehoerenparfumfles gooien en daar een ton voor vragen, soit. Maar iets wat een paar jaar geleden nog weliswaar niet goedkoop maar toch redelijk gewoon was, een 25-jarige whisky, nu voor 10k?
Ik haal gewoon maar een paar keer diep adem en doe alsof ik deze onzin niet gezien heb. Volgens de geschiedenis is whisky altijd een cyclische markt van boom en bust geweest. Ik heb nog wat voorraad, dus ik zing (lees: drink) die boom wel uit.
4 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Het is waarschijnlijk weer een vat dat zo slecht is, dat ze hopen dat ie nooit gedronken wordt. Giga prijs erop dan maar en hopen op een paar idioten...
1 x
MisterMonkeyDonkey schreef:Het is waarschijnlijk weer een vat dat zo slecht is, dat ze hopen dat ie nooit gedronken wordt. Giga prijs erop dan maar en hopen op een paar idioten...
Nou, ik denk dat het met de kwaliteit wel snor zit. Ik denk dat de master blender gewoon een leuke middag in het warehouse heeft gehad en daar een mooi vaatje heeft gevonden.
Ze zijn alleen vergeten dat de prijs per vat bedoeld was en niet per fles.

3 x
defeatless schreef:Dat was al even bekend hoor, verdubbeling van de capaciteit betekend dat. Alleen weet niemand waar ze die vaten vandaan gaan halen.
Ja, ik begrijp dat de nieuwe distilleerderij al bijna af is. Maar in een nieuwe distilleerderij ga je toch onmogelijk dezelfde whisky kunnen maken... Omdat ze zo op luxe en exclusiviteit zijn gaan zitten hadden ze er ook voor kunnen kiezen Macallan uit de oude distilleerderij Macallan te laten en een nieuwe distilleerderij met nieuwe whisky en nieuwe stijl op de markt te brengen vanaf dezelfde site.
0 x
- Peter_vintage1992
- Senior

turfsmurf schreef:Volgens de geschiedenis is whisky altijd een cyclische markt van boom en bust geweest. Ik heb nog wat voorraad, dus ik zing (lees: drink) die boom wel uit.
Afgelopen zomer in de Speyside werd me verteld door een hoteleigenaar met veel contact bij de distilleries dat de distillies zich al voorbereiden op de 'bust' periode. Er wordt al aanzienlijk minder personeel ingezet.
1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- caskstrength
- Forum goeroe

Daar lijkt het in geval van Macallan toch niet op, gezien deze investeringen. Misschien komt hoogmoed voor de val.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- mikegerards
- Top bijdrager

fxman schreef:En het gekste is niet eens de prijs van die fles maar dit:
tja het geld hiervoor moet ergens vandaan komen

1 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”