Benriach, Glendronach en Glenglassaugh verkocht aan Brown Forman voor 285 miljoen...

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
dalwinnie
Senior
Senior

Benriach, Glendronach en Glenglassaugh verkocht aan Brown Forman voor 285 miljoen...

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 27 Apr 2016, 12:11

Geen goed nieuws denk ik :Cry

http://whiskyexperts.net/wp-content/uploads/2016/04/160427-B-F-to-Acquire-the-Glendronach-Benriach-and-Glenglassaugh-Single-malt-scotch-Whiskies.pdf
0 x

GlenPiWi
Senior
Senior

Re: Benriach, Glendronach en Glenglassaugh verkocht aan Brown Forman voor 285 miljoen...

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 27 Apr 2016, 12:20

Vanaf nu alleen nog maar Bourbon (Jack Daniels) matured Glendronach :P
3 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Benriach, Glendronach en Glenglassaugh verkocht aan Brown Forman voor 285 miljoen...

Ongelezen berichtdoor MBC » 27 Apr 2016, 14:09

Ik hoop inderdaad niet dat ze deze 285 miljoen (pond) willen terugverdienen door Glendronach NASsen te gaan fabriceren :nono. Ik ken weinig (lees: geen) distileerderijen die er kwalitatief op vooruit gegaan zijn door zo'n overname... Volgens mij balen de Ardbeg fans er tot aan vandaag de dag ook nog van dat ze nu hun bijdrage moeten leveren aan een tasjes fabriek :Protest
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

TurboMcKwek
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor TurboMcKwek » 27 Apr 2016, 17:21

Gaan zelfstandig opereren als dochtermaatschappij. Zal relatief weinig veranderen schat ik.. Op de portemonnee van Brown Forman na :lol: .
1 x
2 ∞ & →

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 27 Apr 2016, 20:29

squaadgras schreef:Gaan zelfstandig opereren als dochtermaatschappij. Zal relatief weinig veranderen schat ik.. Op de portemonnee van Brown Forman na :lol: .

Precies, is ook mijn interpretatie. Als ze wat zouden veranderen aan Glendronach zouden ze de kip met het gouden ei slachten...

Ik vind het verder wel slim, want Glenglassaugh kan alleen maar meer waard worden en groeien. De voorraden zijn nu ouder aan het worden en in het komende decennium kunnen hier flink wat bottelingen vandaan komen. Hopen voor ze dat het de reputatie van oude Glenglassaugh kan evenaren.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Apr 2016, 21:22

Heel mooi ook dat Billy Walker en zijn zoon Alistair gewoon aanblijven. Dat geeft me vertrouwen: http://whiskycast.com/benriachs-walker- ... ional-day/
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”