Caledonians schreef:Het lijkt er toch echt steeds meer op dat we over een x aantal jaar weer het bekende whisky loch gaan krijgen. Met als hopelijk gevolg dat de whiskyprijzen weer gaan dalen. Maar waarschijnlijk ook dat er weer heel wat distilleries hun deuren moeten gaan sluiten.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van afgelopen jaren aangekondigde distilleries nu daadwerkelijk al whisky produceren...
Anyway, weer een nieuwe:
DunrobinBron:
https://www.pressandjournal.co.uk/fp/bu ... nd-castle/
Denk dat het met dat gat wel mee gaat vallen. Ik krijg nou niet direct het idee dat de nieuwe distillery's mikken op het distilleren van multi miljoenen liters pure alcohol. De enige manier om je te onderscheiden is door kwaliteit te leveren, organic te werken, in ieder geval iets anders doen als de anderen. Je ziet toch ook dat Springbank door hun werkwijze daarvoor behoorlijk gewaardeerd worden onder de whisky liefhebbers.
Prijzen dalen? Ik zie het echt niet gebeuren. Tuurlijk, er gaan whiskydrinkers dood, maar er komen er ook weer bij. Dus heb je toch een zekere constante aan de vraag kant. Het zal denk ik wel zo zijn dat matige kwaliteit steeds moeilijker te verkopen is. Het topsul, tsja, die prijzen zullen nog wel gaan stijgen, de vraag naar top spul neemt volgens mij alleen maar toe.
En over top gesproken; ik kwam 2 jaar terug Annandale op het spoor en toen is met cQs besloten een vat unpeated en een vat peated aan te kopen. En het toeval wil dat Annadale 20 cl flesjes new make aanbiedt op de Duitse markt. En die zijn een potje *ucking goed
Kan niet wachten tot het in de fles gaat!