Mijn (Jock) V-Blog staat online
Re: Mijn V-Blog staat online
Jock, ik kijk zelden naar Ralfy.
Bovendien zijn jouw clips Nederlandstalig.
Ik zou het gewoon doen.
Ik zou het gewoon doen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Jock, ik kijk zelden naar Ralfy.
Ik zou het gewoon doen.
Idem dito
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

KSB66 schreef:Piet schreef:Jock, ik kijk zelden naar Ralfy.
Ik zou het gewoon doen.
Idem dito
Nou in dat geval doe ik het deze week nog. NIet alleen in andere bewoordingen, maar ik heb ook andere dingen te zeggen
Jock
0 x
Jock schreef:Piet schreef:Ik zou het gewoon doen.KSB66 schreef:Idem dito
(...) maar ik heb ook andere dingen te zeggen
Ben benieuwd, Jock!

0 x
Recensie 11 Glenfiddich 15 Solera Reserve.
Kijk, Jock. Maar goed dat je de video gemaakt / geplaatst hebt; weer wat geleerd 
0 x
Goede clip Jock.
Voor mij was het niet allemaal nieuw en wellicht dat daardoor dit me juist opviel.
Op ± 7 min 11 zeg je: ....... En ik zal hem ook voor jullie proeven......
Al deze opoffering ! En dat is natuurlijk wel heel sympathiek om dat voor ons te doen. Geweldig, heerlijk smek smak...
Voor mij was het niet allemaal nieuw en wellicht dat daardoor dit me juist opviel.
Al deze opoffering ! En dat is natuurlijk wel heel sympathiek om dat voor ons te doen. Geweldig, heerlijk smek smak...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Jock weer een leuke nosing en tasting van de 15jarige Glenfiddich Solera,ik weet hoe die smaakt want dit is 1 van mijn favoriete Glenfiddich. 

0 x
Mmmm Jock, je doet me werkelijk watertanden!
Juist een vraagje, waarom direct al een paar druppeltjes water toevoegen?
Ik hoorde je ook zeggen dat de whisky per jaar(leeftijd) 1 min moet laten staan voor je hem proeft.
Bv Glenfiddich 15Yo 15min. Geld dit voor elke whisky?
Ow en op het einde zei je ook iets dat ik niet verstond. Het klonk als "slan-she-wai"
Juist een vraagje, waarom direct al een paar druppeltjes water toevoegen?
Ik hoorde je ook zeggen dat de whisky per jaar(leeftijd) 1 min moet laten staan voor je hem proeft.
Ow en op het einde zei je ook iets dat ik niet verstond. Het klonk als "slan-she-wai"
0 x
Tom schreef:Juist een vraagje, waarom direct al een paar druppeltjes water toevoegen?
Het mooie is dat je dat helemaal zelf mag bepalen. Soms (en in mijn ervaring meestal) kan water een whisky openen en komen er nieuwe geuren en smaken vrij. Ik proef en ruik een whisky altijd eerst zonder water, daarna met. Let wel: het gaat vaak om druppels, geen hele scheuten! Ook het laten staan van een whisky heeft vaak positief effect. De whisky kan dan in aanraking komen met zuurstof, waarna, net als met water, nieuwe geuren en smaken vrijkomen. Het is geen regel, het is een advies. Probeer het maar eens.
Tom schreef:Ow en op het einde zei je ook iets dat ik niet verstond. Het klonk als "slan-she-wai"
"Slainte Mhath": zie Wikipedia: Schots-Gaelisch voor "goede gezondheid". Uitspraak: slaandji waah (zie ook mijn onderschrift). Dus gelijk aan "Proost", "Cheers", etc.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Goede clip Jock.
LOL. Jajaja, iemand moet het doen he.
Jock
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Het mooie is dat je dat helemaal zelf mag bepalen. Soms (en in mijn ervaring meestal) kan water een whisky openen en komen er nieuwe geuren en smaken vrij. Ik proef en ruik een whisky altijd eerst zonder water, daarna met. Let wel: het gaat vaak om druppels, geen hele scheuten! Ook het laten staan van een whisky heeft vaak positief effect. De whisky kan dan in aanraking komen met zuurstof, waarna, net als met water, nieuwe geuren en smaken vrijkomen. Het is geen regel, het is een advies. Probeer het maar eens.
"Slainte Mhath": zie Wikipedia: Schots-Gaelisch voor "goede gezondheid". Uitspraak: slaandji waah (zie ook mijn onderschrift). Dus gelijk aan "Proost", "Cheers", etc.
Ik kan hier niets aan toevoegen. Dit is helemaal waar.
Meestal ruik ik voordat ik water erbij doe. Ik kende deze whisky natuurlijk en wost dat het beter werd met ietsje water. Wat ik vind bij de meeste gesherried whisky trouwens. Ik moet natuurlijk aan denken dat dit niet vanzefsprekend is op een video, dus probeer ik eraan te denken dat ik eerst ruik alvorens water erbij te doen.
het laten staan voordat je drinkt is iets wat ik probeer te doen altijd behalve op een proeverij. Dan heb j eminder tijd
Jock
0 x
Leuk Jock, je nieuwste blog over Korenwijn en oud jenevers (of genevers?)! Weer eens wat anders en... je doel bereikt: ben erdoor geïnteresseerd geraakt. Een collega wees me er laatst al op, ga me er nu wat meer in verdiepen. 'Binnenkort' ook een keer buurten bij een graanbranderij bij ons in de buurt: De Ijsvogel, Arcen.
Top!
ook door je begeleiding geïnspireerd door André Hazes 
Top!
ook door je begeleiding geïnspireerd door André Hazes
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Leuk Jock, je nieuwste blog over Korenwijn en oud jenevers (of genevers?)! Weer eens wat anders en... je doel bereikt: ben erdoor geïnteresseerd geraakt. Een collega wees me er laatst al op, ga me er nu wat meer in verdiepen. 'Binnenkort' ook een keer buurten bij een graanbranderij bij ons in de buurt: De Ijsvogel, Arcen.
Top!ook door je begeleiding geïnspireerd door André Hazes
De Ijsvogel is helemaal top John. Inspiratie niet door Hazes maar door Jan Boezeroen trouwens. Als je ooit in Amsterdam bent dan beveel ik een bezoek aan Proeflokaal de Admiraal op de Herengracht. Je kan daar heerlijk eten en tegelijk hun zalige Genevers proeven. Als er een zoetkous bij je is, dan kan die de likeuren drinken met heerlijke namen als "Hemdje Licht Op".
Ik heb nog meer ideeen voor blogs maar dan wel over whisky natuurlijk. Ik ga eentje doen over Compass Box. Hopelijk voordat Ralfy dat doet
Jock
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”