Ardbeg Perpetuum

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ardbeg Perpetuum

Ongelezen berichtdoor Nino » 30 Mei 2015, 20:20

gerritbakker57 schreef:Hoi Nino, eerst maar eens van de samples genieten. Ik heb er twee van, ben je in een sample geïnteresseerd?

Nee joh, ik ben nog toe aan dat soort whisky's...vanavond mn first date met GD 15yo :gnif

Geniet er van Gerrit :goedgedaan
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Mei 2015, 20:32

Vanmiddag twee glaasjes op bij Woudenberg in Wageningen. Nog steeds een Ardbeg maar wel milder dan de 10yo. Iets meer citrus en meer hout.

Heel erg leuk gedaan in een zaaltje met allerlei Ardbeg parafinalia. Alleen de meisjes die er stonden hadden er geen ballen verstand van (als ze überhaupt al 18 waren). Maja het was best gezellig.

De flessen waren daar ook 100,- euro, zonder koppelverkoop, maar alles was gereserveerd. Om 15:00 uur waren er nog 30 flessen niet opgehaald. De flessen die vandaag over bleven worden maandag vanaf 13:30 in de vrije verkoop gedaan. Dus wie nog wil..... Maandag voor de deur liggen!
0 x

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 30 Mei 2015, 20:40

defeatless schreef:....
De flessen waren daar ook 100,- euro, zonder koppelverkoop, maar alles was gereserveerd. Om 15:00 uur waren er nog 30 flessen niet opgehaald. De flessen die vandaag over bleven worden maandag vanaf 13:30 in de vrije verkoop gedaan. Dus wie nog wil..... Maandag voor de deur liggen!

Niet nodig hoor, op Catawiki is de Perpetuum voor heel erg leuke prijsjes prima te koop :P
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

waxs
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor waxs » 30 Mei 2015, 22:16

Ik zat al een tijdje te azen op deze uitgave maar tevergeefs. De lokale slijterijen hebben geen voorraad en diverse websites was het "product" alweer verdwenen voordat de voorraad uberhaupt was binnen geboekt. Erg frustrerend, tuurlijk heb ik ook de belachelijke prijzen op het internet gezien maar dat ben ik na de tegenvallende recensies niet bereid te betalen.

Weet iemand een slijterij (of webadres) waar deze fles nog te verkrijgen is in de regio Overijssel of Gelderland tegen de advies verkoopprijs?
0 x

Rob84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rob84 » 01 Jun 2015, 18:02

Zag bij drankdozijn een fles staan voor 200€...
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Jun 2015, 09:29

Mark Gillespie van whiskycast scoort hem 91 punten :shock:
Die kan ik ook niet meer serieus nemen :roll:
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 11 Jun 2015, 10:40

Peter87 schreef:Mark Gillespie van whiskycast scoort hem 91 punten :shock:

Hij kan het toch gewoon een goede whisky vinden? Misschien houdt hij van wat 'rauwer' ipv lange rijping en gebalanceerd. ;) wie weet heeft hij deze geproefd na een heerlijk dagje vrij, languit op de tuinbank, na een goede bbq. Je weet 't niet.
Een score is ook maar een score & een mens is maar een mens.
2 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Jun 2015, 10:47

Inderdaad ieder z'n ding.

Persoonlijk vond ik dit de eerste Ardbeg die wel binnen te houden was.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Jun 2015, 11:17

Tomh schreef:
Peter87 schreef:Mark Gillespie van whiskycast scoort hem 91 punten :shock:

Hij kan het toch gewoon een goede whisky vinden? Misschien houdt hij van wat 'rauwer' ipv lange rijping en gebalanceerd. ;) wie weet heeft hij deze geproefd na een heerlijk dagje vrij, languit op de tuinbank, na een goede bbq. Je weet 't niet.
Een score is ook maar een score & een mens is maar een mens.

Jawel dat is allemaal waar.
Maar om deze in mijn beleving hele jonge whisky 91 punten te geven en gelijk te zetten met andere whisky's die hij 91 of minder punten heeft gegeven (flessen die vaak wel pareltjes zijn) vind ik gewoon absurd.
91 punten is toch gewoon voor buitengewoon goede whisky's. Dat is deze in de verste verte niet.

Verder moet je m'n reactie ook met een korreltje zout nemen hoor.
Zover ik hoor aan whiskycast weet de man heel goed waar hij over praat en neem ik hem natuurlijk serieus.
En inderdaad smaken verschillen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 13 Jun 2015, 16:00

Ik heb gisteren m'n 50ml sample op. Ik vind 'm tegen vallen, heel mild van geur en smaak voor 'n Ardbeg. (Misschien vind ik de 10Y zelfs wel beter...)
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 13 Jun 2015, 23:19

Roland... schreef:Ik heb gisteren m'n 50ml sample op. Ik vind 'm tegen vallen, heel mild van geur en smaak voor 'n Ardbeg. (Misschien vind ik de 10Y zelfs wel beter...)

De 10yo is pakken beter als de perpetuum in mijn ogen.
Iemand heeft weleens gezegd dat je NAS whisky's 3yo whisky's moet noemen. Maar dat gaat in mijn ogen echt op voor deze perpetuum.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 13 Jun 2015, 23:44

Peter87 schreef:
Roland... schreef:Ik heb gisteren m'n 50ml sample op. Ik vind 'm tegen vallen, heel mild van geur en smaak voor 'n Ardbeg. (Misschien vind ik de 10Y zelfs wel beter...)

De 10yo is pakken beter als de perpetuum in mijn ogen.
Iemand heeft weleens gezegd dat je NAS whisky's 3yo whisky's moet noemen. Maar dat gaat in mijn ogen echt op voor deze perpetuum.

"That moment" wanneer pr mensen meer gaan verdienen dan de master distiller :Party
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 13 Jun 2015, 23:56

Nino schreef:"That moment" wanneer pr mensen meer gaan verdienen dan de master distiller :Party

And still everybody is trying to get one! Mission accomplished!
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 14 Jun 2015, 09:02

Peter87 schreef:De 10yo is pakken beter als de perpetuum in mijn ogen.

Hij is dan weer niet scherp (als 'n red label :vies) zoals veel jonge whiskies, zeker 3 á 4 jarige zijn...
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 14 Jun 2015, 10:28

Nee dat is waar. En hij heeft een hele lange afdronk van zoethout. Dat was het enige dat me wel beviel.
De smaak was net een bek vol met as. Niet smerig maar ook niet aangenaam.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”