Dramming.com NAS vs age statement Blind Tasting

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Malt Leon
Senior
Senior

Re: Dramming.com NAS vs age statement Blind Tasting

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 22 Jun 2015, 12:58

MBC schreef:Ik ben het niet met je eens dat een NAS van 150 euro niet uit te leggen is. Ze zijn zeldzamer en sommige (*kuch* Odin *kuch*) ook niet uit te leggen, maar als je bijvoorbeeld naar de Balvenie Tun serie kijk denk ik dat de meeste mensen geen enkel probleem hebben om meer dan 150 euro per fles voor deze (geweldige) NAS neer te leggen ;)

Ik ben het helemaal met je eens in dit voorbeeld. Het mooie is dat de tun de casknummers er op zet. Dat is al beter dan een Keltische naam. Heb alleen de tun 1401 zelf mogen aanraken, maar die niet mogen proeven helaas. De laatste batch was geloof ik al gebotteld en de tun was leeg. De Odin heb ik ook nog niet geproefd.

Er zullen vast meerdere van dit soort vergelijkingen zijn. Dus zal ik niet alles over een kam willen scheren. Laten we het de marketing-nas noemen. Veel geld voor een mooi verhaal/verpakking, voor matige whisky. (Prijs technisch gezien)
1 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Dramming.com NAS vs age statement Blind Tasting

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 29 Jun 2015, 10:22

Zit in het buitenland dus heb niet mijn notities voorhanden, maar ik vond eerlijk gezegd bijna geen van de samples uit de A reeks de moeite waard. Een paar keer had ik overigens extreem veel moeite met het uit elkaar houden van de A versus B sample wat ik dan wel weer bijzonder vond. In mijn geval zou ik dus bijna elke keer gewoon de goedkoopste van de 2 kunnen kopen ongeacht of het NAS is of niet, ware het niet dat ik hier geen euro voor over had. De Macallan Fine Oak scoorde ik blind het hoogste wat wel een opluchting is achteraf ;)
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”