Arthur1988 schreef:Klopt, blends kunnen fantastisch zijn. Het is meer mijn voorkeur dat ik de identiteit van distilleerderijen wil behouden en ervaren.ik rij ook niet in een Ferrari met Toyota onderstel en remmen van Peugeot
Doet niet ter zake maar de meeste auto's hebben remmen van de een, de motor van de ander en een onderstel van weer een ander. Ook Ferrari...
De glenalba;
je ruikt zeker als ie net open is, de grain heel duidelijk. Klein beetje oude verf van de eerste dram, maar dat ging er redelijk snel vanaf. Daarna komen er rozijntjes, beetje donker fruit en caramel. Ik gok op oloroso finish. Echt hout of eik valt wel mee.
Smaak; best zoet, ook weer wat donker fruit en rozijn, beetje sinasappel, het geheel is erg mild of misschien wel gemiddeld, en komt wat dun over, Wss het lage abv.
In de afdronk merk je dat hij wel oud is; blijft lang hangen met heel veel sinasappel, voor mij is die afdronk en de geur het beste aan deze whisky. in het glas heeft ze lange benen.
Als dit (jaja ik weet het, dat is het niet) op CS was geweest dan durf ik niet te zeggen wat er gebeurt zou zijn.
Is het wat je zou verwachten van een 35 jarige? Nee. Maar de prijs kwaliteit zit mijn inziens wel goed. Daarnaast: denk er even aan dat het verkocht is bij de Lidl, niet echt een bekende naam in de whisky wereld en is ook voor whisky kenners bedoeld maar om een breed publiek aan te spreken en dat doet deze zeker.
Ps
Ik dronk erna een glendronach 12 en 15, waar de 12 wel minder goed was maar over de 15 kon hij niet heen. Ze zitten wel in hetzelfde profiel dus als je daar van houd en je bent bereid om mr murray eens met rust te laten dan val je geen buil.

Ik zal m'n buurman doorgeven dat hij z'n Ferarri 360 spyder gewoon bij de Mazda dealer kan laten onderhouden 

het scheelt dat mijn buurman geen Ferrari of Ferarri of verari heeft maar toch