vanavond ga ik misschien ook voor de bijl bij deze whisky, wie weet; Caperdonich mag ik toch wel bij mijn 10 favoriete distilleerderijen rekenen!
edit: even dit erbij zetten
de Caperdonich is ondertussen ook open. Wow, geweldige neus alla glenburgie asta morris. Dat betekent geroosterd, toastend, mokka, maar ook zachtere, meer crèmeuse toetsen. Gebrand fruit. Karnemelk met veel bruine suiker. Toppie! Ik kan al raden dat Ruben (whiskynotes) deze wat minder geuren zal vinden, Johan (onversneden) zal die wat leuker pruimen vinden. Wel een mooie zware neus, je kan er niet naast ruiken

Smaak: mmm, tufje rook van het hout, precies iets licht rood wijnachtige, maar niet om te doen denken aan een wijnfinish. Ik vind dit geweldig lekker! Eventjes een flinke scheut water bij doen, om de contrasten bij deze 1cl naar boven te doen komen... neus moet wat inboeten, te veel water hiervoor. hmm nee, I've killed it. Mosterd nu, haha. Zo van die donkerbruine met zaadjes. Mja, toch ook wel iets. Mooie whisky, net hetzelfde 88-89, flirt met 90 omwille van de uitgesproken neus en echt wel mijn profiel!