Dunes An Òir?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Dunes An Òir?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 04 Jul 2013, 17:39

vanavond ga ik misschien ook voor de bijl bij deze whisky, wie weet; Caperdonich mag ik toch wel bij mijn 10 favoriete distilleerderijen rekenen!

edit: even dit erbij zetten

de Caperdonich is ondertussen ook open. Wow, geweldige neus alla glenburgie asta morris. Dat betekent geroosterd, toastend, mokka, maar ook zachtere, meer crèmeuse toetsen. Gebrand fruit. Karnemelk met veel bruine suiker. Toppie! Ik kan al raden dat Ruben (whiskynotes) deze wat minder geuren zal vinden, Johan (onversneden) zal die wat leuker pruimen vinden. Wel een mooie zware neus, je kan er niet naast ruiken ;) Smaak: mmm, tufje rook van het hout, precies iets licht rood wijnachtige, maar niet om te doen denken aan een wijnfinish. Ik vind dit geweldig lekker! Eventjes een flinke scheut water bij doen, om de contrasten bij deze 1cl naar boven te doen komen... neus moet wat inboeten, te veel water hiervoor. hmm nee, I've killed it. Mosterd nu, haha. Zo van die donkerbruine met zaadjes. Mja, toch ook wel iets. Mooie whisky, net hetzelfde 88-89, flirt met 90 omwille van de uitgesproken neus en echt wel mijn profiel!
0 x
Afbeelding

Tristan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tristan » 04 Jul 2013, 19:40

Binnenkort als ik bij van Zuylen ben deze ook maar mee nemen! Dat wordt mijn eerste MOS fles :o
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Jul 2013, 09:44

2de proeving, verloor wat van zijn pluimen. Nog steeds erg lekker, daar niet van, maar eigenlijk weinig complex in smaak. Gewoon een goeie whisky, tegelijk weinig verandering en verrassing als je glaasje verder schuift...

Eerder een 86-87 nu. De eerste geur is wel een lekkere!
0 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”