De wereld van de flippers

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Christine
Senior
Senior

Re: De wereld van de flippers

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 15:13

Dre schreef:
Cor - Vinabc schreef:Dat van die drie gelukkige mensen valt wel mee. In eerste aanleg is de slijter gelukkig bij de verkoop. In een later stadium wordt zijn geluk geschaad omdat hij ziet dat iemand zonder vergunning handel wilt drijven in deze whisky, voor een woekerprijs. Blijven slechts 2 gelukkigen over.

Daarnaast lijkt het me voor een slijter ook veel leuker werken als je vaste klanten (zijnde genieters) blij kunt maken met beperkte releases, dat het verder bijdraagt aan een sterkere band met je klanten en dit dus ook doorwerkt in je goede reputatie en naam.
En het geluk van de koper lijkt me toch ook echt groter als je een fles via de normale weg voor de normale prijs hebt kunnen kopen, dan dat je eerst misgrijpt en daarna alsnog de fles aan een veel hogere prijs kunt kopen van iemand waarvan je weet dat ie de fles alleen maar heeft opgekocht om te kunnen profiteren van degenen die te laat waren. Zou míjn 'geluksmeter' in ieder geval een heel stuk lager laten uitslaan.
Dus dan zit je uiteindelijk toch behoorlijk onder de volle twee gelukkigen die je bij een normale transactie zou hebben.

Ik heb zelf geen winkel. Ik heb vroeger wel in een stripwinkel gewerkt. De omzet komt van de gewone zaken/flessen in dit geval. De speciale releases zijn leuk, maar is soms moeilijk om als winkel al te verdelen onder je klanten. Bij ons was het zo, wie de gewone zaken kocht, kreeg ook de specials.
Ik volg het forum een geruime tijd. De echt populaire flessen zie je zelden in bottle share, zal geen toeval zijn. En heeft niet alleen met eigen smaak te maken. Wel met de toegevoegde waarde. Mensen zijn ook maar te laat, nadien soms. Dikwijls was de fles initieel niet speciaal, pas later.
Geluk wordt ook maar bekeken vanuit een eigen perspectief. De andere komt op de tweede plaats. Als het geluk van andere mensen meespeelt zouden er meer bottle shares zijn van die flessen.
1 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 03 Aug 2020, 17:27

Als het geluk van andere mensen meespeelt zouden er meer bottle shares zijn van die flessen.

Dan draag ik toch nog mooi bij aan een beetje geluk :) Nagenoeg al mijn open flessen zijn beschikbaar voor de share.
5 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Aug 2020, 17:51

Christine schreef:
Ik volg het forum een geruime tijd. De echt populaire flessen zie je zelden in bottle share, zal geen toeval zijn.

Via het forum inderdaad zelden, maar er zijn een aantal (besloten) groepen op Facebook waar wel degelijk dergelijke flessen in de share gaan hoor. En doorgaans tegen hele schappelijke prijzen, dus ook geen ruim winstbejag bij de meesten.
En dat je ze op het forum zelden ziet is inderdaad geen toeval, maar om een andere reden dan jij waarschijnlijk suggereert: De activiteit op het sampledeel van het forum is echt aanzienlijk lager dan in die betreffende Facebookgroepen (zelf al diverse keren ondervonden bij shares en hoor het ook van vele andere mensen die regelmatig sharen).
2 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 18:06

Dre schreef:
Christine schreef:
Ik volg het forum een geruime tijd. De echt populaire flessen zie je zelden in bottle share, zal geen toeval zijn.

Via het forum inderdaad zelden, maar er zijn een aantal (besloten) groepen op Facebook waar wel degelijk dergelijke flessen in de share gaan hoor. En doorgaans tegen hele schappelijke prijzen, dus ook geen ruim winstbejag bij de meesten.
En dat je ze op het forum zelden ziet is inderdaad geen toeval, maar om een andere reden dan jij waarschijnlijk suggereert: De activiteit op het sampledeel van het forum is echt aanzienlijk lager dan in die betreffende Facebookgroepen (zelf al diverse keren ondervonden bij shares en hoor het ook van vele andere mensen die regelmatig sharen).

Fijn dat er zulke groepen zijn voor de liefhebbers en te weten dat hier alleen de rommel wordt aangeboden. Als die shares dan bestaan, is het ook geen probleem dat men eens een fles mist, koopt men gewoon een sample in die besloten groep en heeft men toch kunnen genieten.

Off Topic: Kan u niet weten, maar ik heb geen facebook account. Ik heb er een hekel aan dat mijn "data" gebruikt worden door mensen. Gratis dan nog. Trouwens heb ik een hekel aan social media toucours. Je moet beantwoorden aan bepaald profiel of je valt uit de toon. Je moet happy zijn, sociaal zijn, prestaties tonen, want anders ben je niet leuk. Stel je voor wat bagger ik daar over mij moet krijgen als ik mijn oude profiel foto zou gebruiken die ik hier gebruikte.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 03 Aug 2020, 18:11

Christine schreef:Fijn dat er zulke groepen zijn voor de liefhebbers en te weten dat hier alleen de rommel wordt aangeboden.

Geachte Sampelaars ... gaarne niets veranderen aan uw aanbod ... ik mag graag bij tijd en wijle uw "rommel" kopen!!
16 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 18:15

edwinedje schreef:
Christine schreef:Fijn dat er zulke groepen zijn voor de liefhebbers en te weten dat hier alleen de rommel wordt aangeboden.

Geachte Sampelaars ... gaarne niets veranderen aan uw aanbod ... ik mag graag bij tijd en wijle uw "rommel" kopen!!

Ik heb die stelling niet geponeerd. Misschien is rommel een verkeerd woord. Laat er ons de "gewone" of "niet-gehypte" flessen van maken, volgens het door mij geciteerde stuk.

Ik heb nog maar éénmaal samples gekocht, gewoon mijn ding niet. Vind die flesjes en potjes naar.

Maar het topic was flippers. zal mij daar op focussen.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Aug 2020, 18:18

Christine schreef:Fijn dat er zulke groepen zijn voor de liefhebbers en te weten dat hier alleen de rommel wordt aangeboden. Als die shares dan bestaan, is het ook geen probleem dat men eens een fles mist, koopt men gewoon een sample in die besloten groep en heeft men toch kunnen genieten.

Off Topic: Kan u niet weten, maar ik heb geen facebook account. Ik heb er een hekel aan dat mijn "data" gebruikt worden door mensen. Gratis dan nog. Trouwens heb ik een hekel aan social media toucours. Je moet beantwoorden aan bepaald profiel of je valt uit de toon. Je moet happy zijn, sociaal zijn, prestaties tonen, want anders ben je niet leuk. Stel je voor wat bagger ik daar over mij moet krijgen als ik mijn oude profiel foto zou gebruiken die ik hier gebruikte.

Nou, om het aanbod anders dan de speciale releases hier op het forum gelijk als 'rommel' af te doen... :?
En het gaat me er ook verder niet om of iemand dan een Facebook-account heeft of niet en waarom wel/niet. Je suggereerde dat veel van die speciale en gelimiteerde releases niet versampeld worden (oftewel: gewoon dichtblijven) en haalde daarbij het forum aan (waar deze zelden te vinden zijn ja). En ik geef enkel aan dat het forum in dit geval niet echt een goede maatstaf is, maar dat er op andere plekken wel degelijk zulke flessen gedeeld worden.
That's all.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Aug 2020, 18:21

edwinedje schreef:

We zouden het sampledeel eventueel nog kunnen hernoemen naar "Rommelhoek"? :gnif
2 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 18:24

Dre schreef:
Christine schreef:Fijn dat er zulke groepen zijn voor de liefhebbers en te weten dat hier alleen de rommel wordt aangeboden. Als die shares dan bestaan, is het ook geen probleem dat men eens een fles mist, koopt men gewoon een sample in die besloten groep en heeft men toch kunnen genieten.

Nou, om het aanbod anders dan de speciale releases hier op het forum gelijk als 'rommel' af te doen... :?
En het gaat me er ook verder niet om of iemand dan een Facebook-account heeft of niet en waarom wel/niet. Je suggereerde dat veel van die speciale en gelimiteerde releases niet versampeld worden (oftewel: gewoon dichtblijven) en haalde daarbij het forum aan (waar deze zelden te vinden zijn ja). En ik geef enkel aan dat het forum in dit geval niet echt een goede maatstaf is, maar dat er op andere plekken wel degelijk zulke flessen gedeeld worden.
That's all.

En ik had me reeds gecorrigeerd, zie boven uw post. Probleem opgelost. Zal mijn woorden nog beter wikken en wegen, want het is hier een vergrootglas blijkbaar. Dat er op een forum over een forum wordt gepraat is logisch. Niet over facebook. Facebook interesseert me nul komma nul. Dat is voor de virtuelen.

Belangrijkste is dat er groepen zijn voor mensen die gehypte flessen missen en toch willen proeven, zonder winstbejag dan nog. Alles fijn. Nu over terug naar flippers.
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 03 Aug 2020, 18:24

Alleeeehoppa hier gaan we weer... samplekoning Henri... waar blijft je reactie? :lol:
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 18:25

Dre schreef:
edwinedje schreef:

We zouden het sampledeel eventueel nog kunnen hernoemen naar "Rommelhoek"? :gnif

Uw posting komt weer te laat, want ik had reeds gecorrigeerd. Blijf vooral doordrammen. :)
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 18:26

Bram84 schreef:Alleeeehoppa hier gaan we weer... samplekoning Henri... waar blijft je reactie? :lol:

Inderdaad, doen ze hier graag, het topic was flippers.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Aug 2020, 19:04

Christine schreef:Uw posting komt weer te laat, want ik had reeds gecorrigeerd. Blijf vooral doordrammen. :)

Ik heb toch echt geprobeerd op een normale manier met je te communiceren, net te doen of ik al die eerdere randzaken hier op het forum maar even niet gelezen heb. Maar het is me kennelijk ook niet gegeven... een grapje wordt als 'weer te laat' en 'doordrammen' weggezet. En wordt er weer over 'ze' gepraat, want 'zij' doen vervelend en het ligt níet aan mij...
Mij rest nog maar één reactie: :Bye
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 03 Aug 2020, 19:06

Dre schreef:
Christine schreef:Uw posting komt weer te laat, want ik had reeds gecorrigeerd. Blijf vooral doordrammen. :)

Ik heb toch echt geprobeerd op een normale manier met je te communiceren, net te doen of ik al die eerdere randzaken hier op het forum maar even niet gelezen heb. Maar het is me kennelijk ook niet gegeven... een grapje wordt als 'weer te laat' en 'doordrammen' weggezet. En wordt er weer over 'ze' gepraat, want 'zij' doen vervelend en het ligt níet aan mij...
Mij rest nog maar één reactie: :Bye

Mij ook dan, heb het ook geprobeerd. :Bye
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Aug 2020, 19:12

edwinedje schreef:

Dacht u dat deze jongen nog iets aan mevrouw zou willen verkopen dan?
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”