www.snippers.shop

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
thewhiskymen@
Actief lid
Actief lid

Re: www.snippers.shop

Ongelezen berichtdoor thewhiskymen@ » 12 Jul 2022, 18:09

Toch als je die fles opent van “snippers” en je ruikt eraan… Nondeju, ik krijg kippenvel van de goeie geur die uit de fles komt! Dat heb ik niet als ik zakje open idd van brouwland. Daar zit serieus verschil in. Heb een kleine test gedaan met de snippers van “snippers” en gewone eiken snippers bij een gewoon lager biertje. Het ene biertje was intensere geworden, de andere was mooi gevormd naar een Bourbon.

@Reichenbach Zou dat doenbaar zijn? Zullen ze het bij “snippers” ook zo doen?
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Jul 2022, 12:40

Als er liefhebberij voor is kan ik wel een keer een aftands vat mee laten komen... :bigsmile

Dan heb je chuncks, daar heb je tenminste wat aan op de BBQ of smoker; snippers (op een smoker) is voor prutsers. :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 23 Okt 2022, 11:31

Afgelopen donderdagavond 2 flesjes (1 rum snippers, 1 whisky snippers) gevuld met Trybox corn new make.

Na 1 nacht was het kleurverschil alvast opvallend :o

Voor het overige zijn er hier in België herhalingen bezig van Moonshiners. In één van die afleveringen was men erover bezig om een versneld rijpingsproces toe te passen door houtstaven toe te voegen in de moonshine en dan de drank 1 dag in te vriezen en 1 dag terug op te warmen (in hun geval door dicht bij een haardvuur te plaatsen). Doordat de koude doet krimpen en de warmte doet uitzetten, zou dit ook een gelijkaardig effect moeten hebben op de drank t.o.v. de poreuze houtstaven.

Benieuwd of zoiets ook een impact zou kunnen hebben op een dergelijk klein flesje snippers? Ik probeer het waarschijnlijk wel eens uit, al ben ik sowieso van plan mijn huidig experiment langer te laten rijpen dan een paar dagen ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”