In biervaten gerijpte whisky

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
André
Senior
Senior

Re: In biervaten gerijpte whisky

Ongelezen berichtdoor André » 29 Sep 2016, 22:55

De whisky die het meest in de buurt kom en betrekking heeft met bier is volgens mij Gouden Carolus.
de whisky wordt gestookt met het moutbeslag voor de trippels en volgens mij wordt het vervolgens (deels) in biervaten gelegd voor de rijping.
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Sep 2016, 14:26

En het is derhalve ook niet te zuipen
1 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 01 Okt 2016, 09:48

Ach, als je het beschouwt als een dubbele quadrupel, dan valt het nog wel mee. :bigsmile
Hoewel, ik vond hun gewone tripel (die wel dikke prijzen lijkt te winnen) ook niet echt de beste in het rijtje, toen we hier een serie deden...... :Scratch
2 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 09 Jan 2017, 00:16

Zijn er meer mensen die de IPA van glenfiddich hebben gedronken?

Ikzelf heb hem van de week een aantal keer aan de test onderworpen en ik moet zeggen dat hij goed bevalt. Stond er zelf versteld van :hoera. Was erg sceptisch van te voren en had echt het idee dat het een marketing product was, was puur en alleen op de markt was gebracht voor de €€€€. Wel proef je dat het volgens mij een (hele) vrij jonge whisky betreft (weet niet of dit echt zo is?).

Het is een hele fijne, lichte fruitge whisky. In de afdronk van de whisky komt dat mooie hoppige citrus naar voren van een IPA. Perfecte afsluiter van een mooie whisky. Ik moet hier wel bij vertellen dat de helft van de van de proevers (2/4) duidelijk de kenmerkende IPA smaak eruit haalde. Wij waren dan ook de enige 2 die wel is een IPA hebben gedronken.

Tip drink eerst op de avond een IPA als je dat nog nooit hebt gedaan. Dan kan je beter de invloed van het
experiment ontdekken, dat is wel zo leuk natuurlijk!

Naar mijn mening is dit een zeer geslaagd experiment van Glenfiddich. Uiteraard zal (en gelukkig maar) niet iedereen het met me eens zijn. Volgens mij valt over smaak niet te twisten toch ;)
1 x
Afbeelding

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 09 Jan 2017, 21:46

Yep, had hem op een avond samen met de caskmates (jameson op stoutvaten) van jameson dus..... :bigsmile
Vond ze beiden niet geweldig, maar de glenfiddich won het wel van de jameson.
ik zal ze binnenkort nog eens naast elkaar zetten met een IPA en een stoutje er bij...... :yes dat is op zich een geweldig goed idee :bigsmile
0 x
Afbeelding

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 26 Jan 2017, 17:33

De IPA van glenfiddich staat nog steeds op het lijstje om aan te schaffen.
Wel ik heb een sample van 6cl geprobeerd en vond de whisky lekker, maar niet bijzonder. Ik kon het hele IPA verhaal pas achterhalen in de afdronk.
Desalniettemin is het een goede whisky met een acceptabele prijs.
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”