Overzicht van nieuwe en geplande distilleerderijen
Re: Overzicht van nieuwe en geplande distilleerderijen
En weer is er een aankondiging van een band met een eigen whisky.
ZZ-Top dit keer.
https://shop.balconesdistilling.com/tres-hombres.html
ZZ-Top dit keer.
https://shop.balconesdistilling.com/tres-hombres.html
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

thijs100 schreef:Breedút_Genietsje schreef:De 10e op Islay: Gartbreck Distillery
"Reviving the traditional methods of whisky making on Islay", dat zal het verschil maken...
Zit al jaren in de planfase. Als je iets meer over al het gedoe rondom Gartbreck wil weten, dan zijn de artikelen op Scotchwhisky.com een aanrader: https://scotchwhisky.com/search?q=Gartbreck
Na jaren van onduidelijk over deze distillery is opnieuw nieuws over Gartbreck: Chivas Brothers Islay Distillery
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

En ook deze Ardgowan gaat uit de grond gestampt worden.
Hoor regelmatig mensen zeggen dat het einde wel in zicht is maar voorlopig worden er in Schotland (heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld) bijna meer nieuwe distilleerderijen bijgebouwd dan dat ik nieuwe flessen whisky koop.....Bijna.
Hoor regelmatig mensen zeggen dat het einde wel in zicht is maar voorlopig worden er in Schotland (heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld) bijna meer nieuwe distilleerderijen bijgebouwd dan dat ik nieuwe flessen whisky koop.....Bijna.
6 x
Fat Bastard! schreef:En ook deze Ardgowan gaat uit de grond gestampt worden.
Interessant, al zijn er echt héél veel nieuwe stokerijen in Schotland bijgekomen de laatste jaren. benieuwd welke zich gaan bewijzen de komende jaren. Had even terug daarom deze poll aangemaakt: Poll: nieuwe distilleries
Altijd benieuwd naar meer ervaringen van forumleden!
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

En wederom een nieuwe distillery is in productie gegaan: https://www.thecabrach.com
Je kan nog investeerder worden hoor, ze beweren dat hun whisky:
Tsjoe, waar hebben we dit eerder gehoord......
Je kan nog investeerder worden hoor, ze beweren dat hun whisky:
The Cabrach Distillery will distil, mature and bottle a handcrafted single malt Scotch whisky of unparalleled provenance on a very limited in scale. Bottles of Cabrach Single Malt Whisky will be scarce and highly sought-after.
Tsjoe, waar hebben we dit eerder gehoord......
1 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Fat Bastard! schreef:The Cabrach Distillery will distil, mature and bottle a handcrafted single malt Scotch whisky of unparalleled provenance on a very limited in scale. Bottles of Cabrach Single Malt Whisky will be scarce and highly sought-after.
Oh nee! Weer een met provenance!
Ik ben allergisch voor provenance (sinds het akkefietje met she-who-shall-not-be-named)
5 x
- defeatless
- Moderator

Ik denk dat we allemaal de DGA wel kennen van die tent..... 

0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

fjharms schreef: met she-who-shall-not-be-named)

1 x
https://www.thespiritsbusiness.com/2024 ... nce%202020
Portintruan, Elixir Distillers' distilleerderij in Port Ellen op Islay, hun aannemer is failliet. Ik passeerde er de laatste dagen van September, er was idd geen bedrijvigheid op de werf.
Portintruan, Elixir Distillers' distilleerderij in Port Ellen op Islay, hun aannemer is failliet. Ik passeerde er de laatste dagen van September, er was idd geen bedrijvigheid op de werf.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Hopen voor ze dat ze een goede bankgarantie hebben.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Bartjewhisky
- Actief lid

Zojuist dit nieuwsbericht gespot: https://www.heraldscotland.com/news/260 ... GVW6CWLjkA
Elixir Distillers Ltd heeft de voorlopige vergunning aangevraagd voor de Portintruan Distillery in Port Ellen, die naar verwachting deze zomer open zal gaan. De vergunningscommissie van Argyll and Bute zal de aanvraag behandelen tijdens haar vergadering op dinsdag 21 april.
In een verklaring van de aanvragers staat: "Het pand maakt deel uit van een recent gebouwde, gloednieuwe distilleerderij en bezoekerscentrum met een bar, restaurant, winkel en andere bezoekersruimtes. Het gebouw is een commercieel pand met twee verdiepingen en is toegankelijk voor het publiek via de hoofdingang."
0 x
We zijn er vorig jaar langs gefietst. Was toen in aanbouw, vond het best huge!
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Is ook HUGE.
Is al paar jaar in aanbouw. Veel weerzin van locals en probleem om elektrische aansluiting te krijgen.
Vorig jaar begrepen dat ze voorlopig nog op aggregaten draaien.
Is al paar jaar in aanbouw. Veel weerzin van locals en probleem om elektrische aansluiting te krijgen.
Vorig jaar begrepen dat ze voorlopig nog op aggregaten draaien.
0 x
Dat is ook geen prijspakker met de huidige energieprijzen
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”