Whiskybase Market

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskybase Market

Ongelezen berichtdoor totalatool » 30 Jul 2014, 15:11

Matti schreef:Dan denk ik dat het zo zit: PayPal houdt kosten in van de ontvanger van het geld (in jou voorbeeld ben jij dat, in dit geval is dat WhiskyBase).

Maar ik ben nu de ontvanger van het geld van Whiskybase...
0 x
Afbeelding

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 30 Jul 2014, 17:44

Hoi,

Als reactie op de Paypal vragen het volgende rekenvoorbeeld:

Een fles wordt voor 100 euro op de Whiskybase Marketplace verkocht. Whiskybase houdt 8% in en Paypal 3,4% + 0,35 euro per transactie. Whiskybase betaalt de Paypal fee van de WB-fee. Dus Paypal krijgt 3,40 euro + 0,35 euro = 3,75 euro. Whiskybase krijgt 8 euro minus de Paypal fee = 4,25 euro (en daar moet ook nog BTW vanaf!). De verkoper krijgt 100 euro minus 8% = 92 euro.

Paypal is overigens gratis voor particulieren. Het geld en de transacties zijn dan niet verzekerd en je kunt het geld niet terugvorderen of blokkeren. Aangezien het via onze (zakelijke) Paypalrekening gaat, moeten de Paypal fees betaald worden. Dat zorgt voor nog meer zekerheden dat het geld niet in verkeerde handen komt. Deze fee wordt trouwens minder naarmate er meer geld via de rekening loopt.

Alles is geautomatiseerd, dus zodra de koper de fles heeft ontvangen en geaccepteerd, wordt het geld (minus de fees) naar de verkoper overgemaakt. Zowel de koepr als de verkoper kunnen de automatische transacties natuurlijk altijd annuleren. Wanneer dat gebeurt, zullen wij (de Admins van Whiskybase) naar de order kijken en het geld weer terugverdelen.

Je hebt dus 3 vangnetten op de Marketplace:
1. Whiskybase derderekening
2. Paypal
3. Verzekerd opsturen

Dat moet genoeg zijn.

Thanks en greetz,
Menno
Administrator Whiskybase.com
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 30 Jul 2014, 17:45

volgens mij zag ik al een keer een tekst van CJ ( ras ) voorbijkomen waarin hij verteld heeft over de deal die ze met paypall hebben kunnen sluiten dat kosten maar 1x in rekening worden gebracht per transaktie. dus klopt het dat je geen verdere kosten meer doorgerekend hebt gekregen :)

Edit... ah.. menno is me net 2 seconden voor... haha
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 01 Aug 2014, 16:43

LET OP!

Volgens mij moet de database met verzendkosten nog worden voorzien van een update (nieuwe tarieven per 01 AUG 2014) via PostNL.

Ik heb zojuist een nieuwe import gedaan (en op save geklikt) maar er staat bijvoorbeeld nog steeds EUR 8,05 voor NL.
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 01 Aug 2014, 16:53

Wilco schreef:LET OP!

Volgens mij moet de database met verzendkosten nog worden voorzien van een update (nieuwe tarieven per 01 AUG 2014) via PostNL.

Ik heb zojuist een nieuwe import gedaan (en op save geklikt) maar er staat bijvoorbeeld nog steeds EUR 8,05 voor NL.

Ik had ze sowieso al wat hoger ingesteld, want ik verstuur whisky in DHL-gecertificeerde dozen en die kosten ook geld. :)
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 02 Aug 2014, 10:18

totalatool schreef:
Wilco schreef:LET OP!

Ik had ze sowieso al wat hoger ingesteld, want ik verstuur whisky in DHL-gecertificeerde dozen en die kosten ook geld. :)

Daar is ook iets voor te zeggen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Aug 2014, 12:37

wel,

een keer mijn statussen in orde waren, erg gemakkelijk werken.
't Is wel een beetje gokken natuurlijk, sommige flessen prijs ik erg scherp, andere, die weg mogen tegen een bepaald bedrag, vraag ik iets meer, maar wel nog steeds behoorlijk volgens de markt. 't Is gewoon een spelletje van vraag en aanbod, maar wel mooi geregeld. Ik heb nog -tig flessen op het oog, dus het is zaak wat geld bijeen te rapen om deze aankopen te ondersteunen. Al de opbrengsten gaan naar nieuwe flessen, ook al kijkt mijn vrouw wel even raar op van de bedragen die circuleren :lol: weet ze nu tenminste dat ik niet uit mijn nek lul als ik zeg dat het geen weggesmeten geld is haha
Ooit stopt het wel eens denk ik, ik raakte aan een fles of 10 waar ik er ofwel meerdere van heb, of nog geen sentimentele waarde aan hecht, maar daarna weet ik het even niet meer. Tenzij de smaak snel weer verandert natuurlijk
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Aug 2014, 12:50

Yapi schreef:wel,

een keer mijn statussen in orde waren, erg gemakkelijk werken.
't Is wel een beetje gokken natuurlijk, sommige flessen prijs ik erg scherp, andere, die weg mogen tegen een bepaald bedrag, vraag ik iets meer, maar wel nog steeds behoorlijk volgens de markt. 't Is gewoon een spelletje van vraag en aanbod, maar wel mooi geregeld. Ik heb nog -tig flessen op het oog, dus het is zaak wat geld bijeen te rapen om deze aankopen te ondersteunen. Al de opbrengsten gaan naar nieuwe flessen, ook al kijkt mijn vrouw wel even raar op van de bedragen die circuleren :lol: weet ze nu tenminste dat ik niet uit mijn nek lul als ik zeg dat het geen weggesmeten geld is haha
Ooit stopt het wel eens denk ik, ik raakte aan een fles of 10 waar ik er ofwel meerdere van heb, of nog geen sentimentele waarde aan hecht, maar daarna weet ik het even niet meer. Tenzij de smaak snel weer verandert natuurlijk

Pfff, er staan mooie flessen tussen in jouw aanbod maar mijn portemonnee wil niet mee :(
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 06 Aug 2014, 18:06

Ik heb inmiddels zelf via de whiskybase market inmiddels 2 flessen verkocht :hoera

En kan jullie vertellen dat dit tot op de puntjes goed geregeld is :goedgedaan

Geld staat na ontvangst van de fles. Direct op je paypal account

:Slainte
0 x

eppo58
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor eppo58 » 15 Okt 2014, 09:43

Hoi,

Weet iemand of heeft iemand ervaring met verzenden naar het buitenland? Ik begreep dat USA en Canada lastig is als het om drank gaat. En China?? :Scratch

vr gr E
0 x

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 15 Okt 2014, 10:16

Hoe bepalen jullie de shippingkosten ? Kan ik daar ergens een overzicht van vinden (van België naar ... ) :Help
0 x

sw_reijnders
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 15 Okt 2014, 11:45

ik heb uit duitsland een taghta laten komen en de verkoper heeft er keurig de verzendkosten van 15 euro van te voren bij vermeldt.
dus dan weet je precies waar je aan toe bent.

de verenigde staten wordt lastig, dan krijg je ook te maken met invoer kosten (btw en accijns)
dit wordt gerekend over zowel het artikel ALS OOK de verzendkosten en verzekering van de verzending!!!!

dan kan je nog weleens voor verrassingen komen te staan als de postbode aan je deur staat!!!
0 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 25 Okt 2014, 16:37

eppo58 schreef:Hoi,

Weet iemand of heeft iemand ervaring met verzenden naar het buitenland? Ik begreep dat USA en Canada lastig is als het om drank gaat. En China?? :Scratch

vr gr E

Hoi E,
USA en China is geen probleem, we sturen daar iedere dag pakketten naartoe. Het is wel aan te raden om er geen Whisky op de doos of documenten te vermelden zodat de postbode niet in de verleiding komt. Naar China kun je maximaal 3 flessen per keer (in 1 doos) opsturen. In de USA zitten veel klanten die momenteel van de Marketplace kopen, is dus zeker een aanrader om erbij te zetten.
Canada zou ik niet doen, alles wordt tegengehouden bij de grens en het duurt erg lang voordat ze het doorlaten (als ze het al doorlaten).
Het is overigens verplicht om het met een trackingcode op te sturen als je gebruik maakt van de Marketplace.

Greetz,
menno
0 x

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 25 Okt 2014, 16:40

rborghmans schreef:Hoe bepalen jullie de shippingkosten ? Kan ik daar ergens een overzicht van vinden (van België naar ... ) :Help

Je kunt het beste naar de sites van de transporteurs gaan zoals dhl.be. Een aanrader in België is http://www.postnl.be/be/pakketten

Greetz,
Menno
0 x

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 25 Okt 2014, 17:08

Een kleine update van de Whiskybase Marketplace

Er zijn nu ongeveer 500 flessen verkocht met een gemiddelde waarde van boven de 150 euro per stuk. De dure flessen werden vooral in de eerste maanden verkocht en nu zie je dat ook de goedkopere flessen van eigenaar veranderen.

We hebben een aantal probleempjes gehad met de transacties maar die waren meestal goed op te lossen. Een keer had iemand een open fles opgestuurd. Dat was duidelijk een vergissing en de koper mocht de open fles houden en kreeg zijn geld terug. De meeste probleempjes ontstaan doordat de help-files niet worden gelezen (maar ja, dat doe ik eigenlijk ook nooit). Zo gebeurt het vaak dat de verkoper zit te wachten op zijn geld voordat hij de fles opstuurt. Dat het geld via onze Paypal rekening loopt is de koper dan niet duidelijk.

Er worden momenteel meer dan 1800 flessen aangeboden op de Marketplace en het ziet er naar uit dat het binnenkort de grootste internet-whisky-winkel wordt van de hele wereld! Een mooi bijverschijnsel is dat de whisky's die voorheen belachelijk in prijs omhoog schoten (zoals bv de Arran Devils en de Ardbeg Auriverdes) dat nu niet meer doen. Doordat die whisky's in grote aantallen op de Marketplace verschijnen, blijft de prijs relatief laag, of beter gezegd, meer op het niveau waar ze horen.

Nederlanders en Duitsers verkopen de meeste flessen op de Marketplace. Daarna komen de Fransen en Polen. De meeste kopers zijn nu ook te vinden in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Er wordt ook veel gekocht door mensen uit Groot Brittanië en België. Maar eigenlijk zitten de kopers overal, er zijn ook whisky's verkocht aan mensen uit Taiwan, USA, Japan en zelfs Réunion (eiland naast Madagascar).

We zijn nog volop aan het ontwikkelen en dit jaar moet het mogelijk worden om ook een bod te doen op flessen met een vaste prijs. Als iemand bv een fles voor 100 euro aanbiedt, kun je aangeven dat je het wilt kopen voor 90 euro. Er komen dus meer onderhandelingsmogelijkheden waardoor het meer een Marktplaats wordt. Ook kun je straks een max-bid doen. Op de whisky's die geveild worden kun je aangeven wat je maximale bod is bij een bepaalde fles. Ook je eigen profiel in de Marketplace kun je meer aankleden zodat je een eigen winkeltje hebt (en dat is erg leuk om te hebben :gnif )

Zelf heb ik nu ongeveer acht flessen Littlemill kunnen kopen op de Marketplace. Eerst heb ik een paar flessen kunnen verkopen en dat geld heb ik gebruikt om de Littlemills aan te schaffen. Dus als je nog een interessante fles hebt (liefst een Littlemill), zet hem op de Whiskybase Marketplace!

Greetz,
menno
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”