Welke whisky bar heb jij het laatst bezocht ?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisky bar heb jij het laatst bezocht ?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 18 Mei 2026, 11:34

Vorige week een avondje doorgebracht in de bar van het Kirkwall Hotel. Mooie selectie HP's maar wat een prijzen!!!
De 50yo HP kan je daar proeven voor een bescheiden £1200 de dram.

Alle drams (1,5 á 2 cl) kosten 10% van de fles prijs :HitHead
3 x
Afbeelding

Quintessential
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Quintessential » 01 Aug 2026, 14:23

Gisteren even korte tussenstop gemaakt bij Het wapen van Schotland. Kort bezoekje maar leuke sfeer, kom zeker nog eens terug voor de proeverij die ze elke 2e vrijdag van de maand organiseren.
0 x

RdG95
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RdG95 » 01 Aug 2026, 23:37

Quintessential schreef:Gisteren even korte tussenstop gemaakt bij Het wapen van Schotland. Kort bezoekje maar leuke sfeer, kom zeker nog eens terug voor de proeverij die ze elke 2e vrijdag van de maand organiseren.

Al vaker geweest en deze maand weer voor een proeverij.
Niet te veel van verwachten, afhankelijk wat men kiest. Voor het geld dikke prima en altijd gezellig..
0 x

Quintessential
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Quintessential » 03 Aug 2026, 21:59

RdG95 schreef:Niet te veel van verwachten, afhankelijk wat men kiest. Voor het geld dikke prima en altijd gezellig..

Wat bedoel je hier precies mee? De keuze leek fors, zeg maar enorm qua diversiteit in whisky, maar kan me voorstellen dat er geen echte pareltjes tussen zitten voor €35 voor 8 whiskies + hapjes. Staat tegenover, tijd geleden dat ik (op het oog) zo'n goede deal voorbij heb zien komen :nat
0 x

RdG95
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RdG95 » 04 Aug 2026, 09:13

Quintessential schreef:
RdG95 schreef:Niet te veel van verwachten, afhankelijk wat men kiest. Voor het geld dikke prima en altijd gezellig..

Wat bedoel je hier precies mee? De keuze leek fors, zeg maar enorm qua diversiteit in whisky, maar kan me voorstellen dat er geen echte pareltjes tussen zitten voor €35 voor 8 whiskies + hapjes. Staat tegenover, tijd geleden dat ik (op het oog) zo'n goede deal voorbij heb zien komen :nat

Precies wat je zelf al zegt, geen echte pareltjes maar zeker waar voor je geld en leuk. Dit is eigenlijk wat ik bedoel met ''niet te veel van verwachten''. Zekers een goede deal en leuk concept.
1 x

RdG95
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RdG95 » 15 Aug 2026, 18:06

Gisteren weer is bij Het wapen van Schotland geweest voor een lekker diner en proeverij.
Thema dit keer "around the world". Een Canadese Rye, Belgische (een hoppige whisky, lekker), Engelse graan, Nederlandse Millstone (peated american oak, erg lekker), India (Amrut) en als laatste uiteraard een Schotse. (Bellachin, ook goed spul)

Na de proeverij nog een twee whisky's uitgekozen met als afsluiter een Coal Ila 9 jaar van Ultimate.

Mooie avond..
3 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Aug 2026, 15:23

Als vakantie ben ik op de fiets naar Praag gegaan. Hartje Praag in de kruittoren zit een whiskybar. Het is niet heel groot, verspreid over twee verdiepingen. Ik denk dat je er 30-40 zitplaatsen maximaal hebt. Veelal Chesterfield stoelen en banken en goede verlichting. De muziek was wel bijna allemaal Iers, wat ik dan wel grappig vond aangezien 80% van het assortiment Schots is en het personeel in Schotse kilt loopt.

De prijzen zijn best redelijk, zeker als je hartje centrum zit en Nederlandse barprijzen gewend bent, ze schenken wel 0,04l. Maar €4,80 voor een Glenallachie 15 om mee te openen vond ik best prima.

Ze hebben ruim 400 whisky open staan en dan nog een los a4-tje met de 'new arrivals and clearance'. Heel veel standaard whisky's maar ook veel IB's. Echt in de prijzen gaat het lopen als je in de richting gaat van 30yo+ Rosebanks (€320,- per glas). Hun duurste was Old Pulteney 40yo voor €662,50 per glas.
7 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Aug 2026, 15:34

defeatless schreef:Als vakantie ben ik op de fiets naar Praag gegaan.

Kleine 1000km fietsen :shock:
Dan zal je wel dorst hebben gekregen :bigsmile
2 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Aug 2026, 18:49

Eenmaal meer naar het oosten is het bier goedkoper dan frisdrank hè? Dat ging prima. Maar t was inderdaad 1184km in totaal uiteindelijk.
2 x

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 17 Aug 2026, 20:08

Tijdens onze trip naar Japan had mijn vriendin een erg leuke "surprise" voor mij. Een bezoek aan de Zoetrope bar in Shinjuku Tokyo. Super klein maar een erg leuk sfeertje. Ik heb de eigenaar mij iets leuks laten inschenken, het werd uiteindelijk een Akashi Single Malt, white oak 5 jaar oud sherry butt #5158 smaakte mij prima.
3 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 18 Aug 2026, 11:48

Wilco schreef:Tijdens onze trip naar Japan had mijn vriendin een erg leuke "surprise" voor mij. Een bezoek aan de Zoetrope bar in Shinjuku Tokyo. Super klein maar een erg leuk sfeertje. Ik heb de eigenaar mij iets leuks laten inschenken, het werd uiteindelijk een Akashi Single Malt, white oak 5 jaar oud sherry butt #5158 smaakte mij prima.

Leuke bar inderdaad. Voor mij alweer 10 jaar geleden. Ik moest even door mijn foto's om te zien hoe klein het was/is

:bigsmile
1 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”