Welke whisky bar heb jij het laatst bezocht ?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Khajuraho
Senior
Senior

Welke whisky bar heb jij het laatst bezocht ?

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 14 Sep 2016, 00:48

Wie bezoekt wel eens een whisky bar ?
Waar ter wereld was dat en hoe was de ervaring ?

:hoedaf
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisky bar heb jij het laatst bezocht ?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Sep 2016, 09:31

Een en ander is hier te vinden: Whiskybars, -Cafés en Schotse restaurants
0 x
Affirmanti incumbit probatio

flyinghellas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 24 Okt 2023, 18:05

Ik bezocht een paar weken geleden de whiskybar in Sao Paolo in Brazilië. The Caledonean whisky co.
Hier een Engelse sfeer met dito keuken. Mooie whiskies uit Schotland en Japan , maar waar ik voor ging een ruime collectie Braziliaanse whiskies!
Super personeel alleen hun Engels is helaas iets gebrekkig.
0 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 09 Mei 2024, 19:51

Whiskyrooms en the bow bar in Edinburg….in eigen land vroeger veel naar Glengarry van Bob minnekeer geweest, the green man in Oostende is ook wel aan te raden. :hoedaf
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Mei 2024, 18:01

Vorige week in het Bowmore Hotel. Skip die maar, belachelijke prijzen!
£18 voor een afgemeten 2cl van Bunna 2008
£30 voor eenzelfde hoeveelheid van Bowmore CS

Eerste hadden we niet naar de prijs gevraagd, en de tweede zat al in het glas. Maarre..... :HitHead
4 x
Afbeelding

RickW2
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RickW2 » 04 Aug 2024, 13:27

In Amsterdam heb je een whisky-bar midden in het centrum vlak bij het Leidseplein, L&B Whisky Bar.

Momenteel zijn ze wel helaas tijdelijk gesloten ivm een renovatie aan de fundering. Het zou dus best eens kunnen dat dit nog een tijdje gaat duren…
Spijtig voor de eigenaren, zeker als je net (alweer een tijdje geleden) uit de corona crisis komt. :domdom

Desondanks hoop ik zeker dat deze bar blijft bestaan!
Ja je betaald vrij fors voor een glas… maar zij hebben diverse flights setjes die je kunt proberen.
Het heeft de charme van een echte whisky bar en zijn/zaten tot de nok toe gevuld met heel veel whisky.

Ik heb zelf mijn vriendin (half Schots) ermee naartoe genomen op één van onze eerste dates. En wat heet nu hebben we 2 kinderen en zijn wij alweer een lange tijd een gelukkig gezin. :schotland

Kortom L&B Whisky Bar in Amsterdam!
3 x

Quintessential
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Quintessential » 17 Sep 2024, 12:40

Onlangs heb ik samen met een vriend in Utrecht The Malt Vault bezocht. Leuk karakteristiek pand aan de Oude Gracht en we waren op een donderdagavond waarbij ik het opvallend rustig (maar niet ongezellig) vond. Top avondje gehad.

Behulpzaam personeel en wat ik zelf erg leuk vond was dat je een flight helemaal zelf samen kan stellen. We kregen de tip, want we waren met z'n tweeën, om dan twee verschillende flights te doen en zodoende hebben we zes whisky's naast elkaar gezet om te proeven. Wat aangename hapjes er bij en dus goed gezelschap, nou dan ben ik al snel een heel tevreden man. Voor ons sprong met name de Ardnamurchan AD/12:14 CK.435 er uit, heel erg van genoten (maar die zal ondertussen wel op zijn, zat nog slechts een bodempje in na ons). De OB Craigellachie 17 kende een goede tweede plaats en tegenvaller van de avond was een GM Longmorn.

Al met al dus een bijzonder leuke avond gehad, ook om weer eens goed bij te praten, in een aangename ambiance en whisky's die ons absoluut konden plezieren. Wat mij betreft een aanrader.
1 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 17 Sep 2024, 12:57

flyinghellas schreef:Ik bezocht een paar weken geleden de whiskybar in Sao Paolo in Brazilië. The Caledonean whisky co.
Hier een Engelse sfeer met dito keuken. Mooie whiskies uit Schotland en Japan , maar waar ik voor ging een ruime collectie Braziliaanse whiskies!
Super personeel alleen hun Engels is helaas iets gebrekkig.

Dat klinkt intressant! Heb echt nog nooit in de wandelgangen gehoord over Braziliaanse whisky's.

En heb je er wat van geproefd? qua climaat zou het daar heel goed moeten kunnen rijpen dus hoor graag waar we naar uit moeten kijken of er iets tussen zit wat de moeite waard is en of je er überhaupt van heb kunnen genieten.
1 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 17 Sep 2024, 13:11

Quintessential schreef:Onlangs heb ik samen met een vriend in Utrecht The Malt Vault bezocht. Leuk karakteristiek pand aan de Oude Gracht en we waren op een donderdagavond waarbij ik het opvallend rustig (maar niet ongezellig) vond. Top avondje gehad.

Behulpzaam personeel en wat ik zelf erg leuk vond was dat je een flight helemaal zelf samen kan stellen. We kregen de tip, want we waren met z'n tweeën, om dan twee verschillende flights te doen en zodoende hebben we zes whisky's naast elkaar gezet om te proeven. Wat aangename hapjes er bij en dus goed gezelschap, nou dan ben ik al snel een heel tevreden man. Voor ons sprong met name de Ardnamurchan AD/12:14 CK.435 er uit, heel erg van genoten (maar die zal ondertussen wel op zijn, zat nog slechts een bodempje in na ons). De OB Craigellachie 17 kende een goede tweede plaats en tegenvaller van de avond was een GM Longmorn.

Al met al dus een bijzonder leuke avond gehad, ook om weer eens goed bij te praten, in een aangename ambiance en whisky's die ons absoluut konden plezieren. Wat mij betreft een aanrader.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de Craigellachie 17,
Die Longmorn heb ik een keertje op de gok gekocht maar dat was bij mij ook een flinke tegenvaller!
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 17 Sep 2024, 15:52

Nog ff met terugwerkende kracht vermelden.

In Fortrose (boven Inverness): The Anderson

Uitbater is een Amerikaan die 20 jaar geleden vanuit Philadelphia in Schotland terecht is gekomen. Mooie selectie aan whiskies, waaronder een flink aantal IB's. Als eerste deze Strathisla gedronken en daarna viel mijn oog op een alleraardigste Rosebank die er ook nog stond.

En de prijzen vielen dan best mee... (vooral omdat ik voor de 1,5 cl Strathisla die nog in de fles zat niks hoefde te betalen) :respect
4 x

Quintessential
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Quintessential » 17 Sep 2024, 21:40

Ha Jeffrey,

Als je de Craigellachie 13 kan waarderen kan je deze ook waarderen. Ik heb zelf geen smaaknotities gemaakt toen, maar het staat mij bij dat hij van alles net dat beetje extra had van de 13 én een soort bijzonder aangename tabaksblad achtige smaak (in de meest positieve zin van het woord). Mijn drinkcompagnon kon hem ook bijzonder waarderen en hij is direct bij mij op de kooplijst gekomen, nog geen tijd/geld gehad om hem te kopen maar hij staat op de shortlist dus hij zal binnenkort wel een keer gaan binnenkomen (als je ergens een dealtje voorbij ziet komen houd ik mij aanbevolen :hoedaf )
0 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 17 Sep 2024, 21:58

Quintessential schreef:Ha Jeffrey,

Als je de Craigellachie 13 kan waarderen kan je deze ook waarderen. Ik heb zelf geen smaaknotities gemaakt toen, maar het staat mij bij dat hij van alles net dat beetje extra had van de 13 én een soort bijzonder aangename tabaksblad achtige smaak (in de meest positieve zin van het woord). Mijn drinkcompagnon kon hem ook bijzonder waarderen en hij is direct bij mij op de kooplijst gekomen, nog geen tijd/geld gehad om hem te kopen maar hij staat op de shortlist dus hij zal binnenkort wel een keer gaan binnenkomen (als je ergens een dealtje voorbij ziet komen houd ik mij aanbevolen :hoedaf )

Jazeker vind ik Craigellachie 13 lekker, vrij fruitig met een iets onderscheidende body die lang niet elke whisky heeft,dus als de 17 dat nog meer aandikt dan de 13 kan die mijn misschien ook wel enthousiast maken.

Hou ik in me achterhoofd
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 18 Sep 2024, 11:00

Tijdens het wandelen van de Speyside Way had ik zowaar een dagje extra verblijf in het pittoreske Craigellachie en als je dan toch daar twee avonden verblijft kan je net zo goed een bezoek brengen aan de plaatselijke bar, the Highlander Inn.
Bij reputatie één van de beste whisky bars in Schotland en terecht al zeg ik het zelf.
Ik heb me twee avonden zitten laven aan de volgende sapjes (allen uit het middensegment van hun assortiment, £15 - £20 per 2,5cl):
- Bruichladdich Private Cask 15yo Sherry Hogshead 1311
- Glen Elgin 2009 LBDS Sauternes finish
- Glen Elgin 2001 SWCo 22yo Refill Sherry
- Glen Garioch 1990 BA 23yo Hogshead
- Glen Moray 1995 HI 27yo
- Glenrothes 1996 LotG 27yo Hogshead
- Oishii Wisukii 1980 HI 43yo Blended Whisky (Fles van gekocht!)
- Secret Speyside 1989 TWf 34yo Bourbon (<---100% Glenlivet!)
- Scapa 2003 19yo 1st Fill Oak
- Tamdhu 2003 GIMo 20yo Oloroso Hogshead
- Wardhead 1997 MW

Oké, je kan hier failliet gaan als je sommige prijzen per borrel ziet, maar je kan er ook een meer dan genoeglijke avond beleven....of twee ;-)
13 x
Afbeelding

OptiCase
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OptiCase » 06 Jan 2025, 12:30

Cafe Zilt in Amsterdam. aan de Zeedijk. Leuke whiskybar en SMWS partnerbar
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”