Jubileumfles 15 jarig bestaan, aanmelden sluit op 14 april!

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1247
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 24 Mar 2024, 18:52

Nikola schreef:Het spijt me heren.
Ik heb niks met Grain whisky. :HitHead


Ik juist steeds meer.

( mooi dat het zo kan varieren onderling ).

Groet Cor
1 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1624
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Mar 2024, 10:56

Slight schreef:Ik laat 'm ook passeren. Voor dat geld is het me een veel te groot risico zonder te kunnen proeven. In het verleden ook niet heel enthousiast geworden van grain whisky. Als grootste voorbeeld misschien wel de Compass Box Hedonism, waar ook Port Dundas (en Cameronbridge) in zit. Ik werd er niet blij van. Maar wellicht zit er een grain sample in de komende Whiskydudes tasting waar ik wel blij van kan worden.


Ik heb ook niks met jonge grains die op een dood vat hebben gelegen en dat is nu eenmaal bij het overgrote deel van de grains het geval. Maar een PX finish van 3 jaar in combinatie met de 20+ jaar totaal gaat veel doen. Eigenlijk is dat een gewoon een 2e rijping.
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3200
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Mar 2024, 11:33

Wat Richard zegt:
Deze heeft gewonnen van 6 andere singel malts. En dat is niet omdat de malts bagger waren. Daar zaten ook echt bijzonder smakelijke tussen.

Degenen die twijfelen: koop gewoon een fles. Ik durf te wedden dat je een open fles hier op het forum zo weer kwijt bent daarna.
3 x

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Slight » 25 Mar 2024, 21:38

Het was uiteraard niet mijn intentie om op enige manier te laten lijken alsof grain whisky inferieur is. Dat wil ik ook niet geloven. Maar als je er niet heel veel ervaring mee hebt, en je zou al 3x nadenken om een dergelijk bedrag uit te geven aan een single malt, dan wordt de beslissing wel erg moeilijk om dat uit te geven aan iets waar je geen goede ervaringen mee hebt zonder te proeven. En ik zit niet zo in de business van flessen aanschaffen om door te verkopen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 709
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Uridium » 25 Mar 2024, 21:52

Ik heb pas bij Dré een sample Port Dunas gekocht. Wat een prachtige dram! Dus ik kijk vol verwachting én vertrouwen uit naar de Jubileumfles :hoera
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 308
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 25 Mar 2024, 22:03

Slight schreef:Het was uiteraard niet mijn intentie om op enige manier te laten lijken alsof grain whisky inferieur is. Dat wil ik ook niet geloven. Maar als je er niet heel veel ervaring mee hebt, en je zou al 3x nadenken om een dergelijk bedrag uit te geven aan een single malt, dan wordt de beslissing wel erg moeilijk om dat uit te geven aan iets waar je geen goede ervaringen mee hebt zonder te proeven. En ik zit niet zo in de business van flessen aanschaffen om door te verkopen.


Ik heb hier 2 of 3 grains van Edwin openstaan. Gezien je ook uit Helmond komt, kom ze gerust eens proeven (of een sampletje ophalen..). Denk dat die je wel overtuigen..!

:Slainte :nat
9 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 26 Mar 2024, 10:38

Slight schreef:Het was uiteraard niet mijn intentie om op enige manier te laten lijken alsof grain whisky inferieur is.
No offense taken :bigsmile
Slight schreef:En ik zit niet zo in de business van flessen aanschaffen om door te verkopen.

:goedgedaan
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 829
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 26 Mar 2024, 11:20

Jimbeau schreef:
Slight schreef:Het was uiteraard niet mijn intentie om op enige manier te laten lijken alsof grain whisky inferieur is. Dat wil ik ook niet geloven. Maar als je er niet heel veel ervaring mee hebt, en je zou al 3x nadenken om een dergelijk bedrag uit te geven aan een single malt, dan wordt de beslissing wel erg moeilijk om dat uit te geven aan iets waar je geen goede ervaringen mee hebt zonder te proeven. En ik zit niet zo in de business van flessen aanschaffen om door te verkopen.


Ik heb hier 2 of 3 grains van Edwin openstaan. Gezien je ook uit Helmond komt, kom ze gerust eens proeven (of een sampletje ophalen..). Denk dat die je wel overtuigen..!

:Slainte :nat


Ik heb ook nog een aantal grains open. En als je dan toch onderweg bent, Nuenen is vlakbij ;)
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2659
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 26 Mar 2024, 21:03

JvR schreef:Wie woont er trouwens (ook) in Purmerend? @edwinedje tegenwoordig?


Nope. Zelfs niet met een beetje fantasie ;)
Ga ze denk ik wel ophalen in Purmerend.

Schrijf mij maar op voor 2 flesjes.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Slight » 29 Mar 2024, 15:17

Jimbeau schreef:
Slight schreef:Het was uiteraard niet mijn intentie om op enige manier te laten lijken alsof grain whisky inferieur is. Dat wil ik ook niet geloven. Maar als je er niet heel veel ervaring mee hebt, en je zou al 3x nadenken om een dergelijk bedrag uit te geven aan een single malt, dan wordt de beslissing wel erg moeilijk om dat uit te geven aan iets waar je geen goede ervaringen mee hebt zonder te proeven. En ik zit niet zo in de business van flessen aanschaffen om door te verkopen.


Ik heb hier 2 of 3 grains van Edwin openstaan. Gezien je ook uit Helmond komt, kom ze gerust eens proeven (of een sampletje ophalen..). Denk dat die je wel overtuigen..!

:Slainte :nat

Ik heb vandaag dankbaar gebruik gemaakt van het aanbod, en ben even bij Jimmy aangewaaid. Meteen gezellig een uur zitten kletsen over whisky. Hij had niet 1, maar zelfs 3 samples voor me klaargezet om mee te nemen. Ik denk dat ik ze dit weekend eens ga proeven op mijn gemak. Uiteraard heb ik mijn schuld afgelost met een sample in ruil, hij heeft van mij de Craigellachie 10yo van Infrequent Flyers op Madeira Hogshead gekregen.

Ik heb van hem gekregen:
Invergordon 1986 WDS - 37yo - Refill butt / 2nd ex Staoisha Oloroso Octave
Port Dundas 2000 WDS - 21yo - Bourbon Barrel / PX Sherry Quartercask Finish
Girvan 1991 WDS - 30yo - Refill barrel / 1st fill Oloroso quarter

Ik ben erg blij hiermee! Ik denk dat het een mooie start is voor mijn grain avontuur. To be continued.

edit: Het was inderdaad geen traditionele ruil. Jimmy wilde de samples geven zonder er iets voor terug te krijgen, maar ik weigerde om met lege handen langs te gaan.
Laatst gewijzigd door Slight op 29 Mar 2024, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
10 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mar 2024, 17:22

Nou, je bent er niet heel bekaaid vanaf gekomen hoor… :o En niet omdat het m’n eigen ‘waar’ is, maar denk dat weinig mensen zo’n start met grains maken!

Wellicht ten overvloede; een grain ‘kraken’ werkt het beste met een portie geduld na het inschenken en m lekker op temperatuur brengen met je handen. Geniet ervan!
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2474
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Mar 2024, 18:00

Hahaha, inderdaad geen beroerde ruil.

Waanzinnig mooie en complexe grains om mee te beginnen! Neem je tijd er voor en geniet!
Jimbeau geeft hier ook weer even weer dat dit toch een verdomd mooie groep is hier :goedgedaan
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 308
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 29 Mar 2024, 18:51

De eerdere tips waren inderdaad ook al ter sprake gekomen. Geef dit soort drammetjes ruim de tijd in je glas (>30m), blijf lekker lang snuffelen om de ontwikkeling te volgen en speel inderdaad ook met wat handwarmte om te zien wat dat met vooral de mondbeleving doet. Ben er van overtuigd dat dit dan je eerdere ervaring met grain kan overtreffen
:nat

Overigens was dit niet echt als traditionele “ruil” bedoeld als je mijn vorige post terugkijkt. Sharing is caring.. zeker wanneer je elkaar kunt laten kennismaken met hetgeen je zelf erg enthousiast over bent.
En wat Andre ook zegt, daarin redeneert het grootste gedeelte van dit forum gelijk gezien alle mooie initiatieven die hier in die 15 jaren voorbij zijn gekomen waarbij de onderlinge gunfactor vaak erg hoog is! #bruggetjeterugnaarhetjubileum :goedgedaan
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2474
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Mar 2024, 19:18

Yep, back on topic!

3 stuks in plaats van 2 voor mij graag! Als ik tenminste een fles mag mee bestellen voor een niet actieve lurker hier.
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 29 Mar 2024, 19:30

Fat Bastard! schreef:Yep, back on topic!

3 stuks in plaats van 2 voor mij graag! Als ik tenminste een fles mag mee bestellen voor een niet actieve lurker hier.

Ja, ja, voor een vriend zeker :P
Als het op lurken aankomt ben je volgens mij echt wel een pro.
4 x
Afbeelding


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten