Whiskybase Market

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskybase Market

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Okt 2014, 17:30

Hey Menno,

ja, ben zelf best wel redelijk actief geweest al op de marktplaats. Denk een fles of 3 gekocht (bowmore, ben nevis en een clynelish), en een stuk of 8 verkocht. Allemaal behoorlijk vlekkeloos! En inderdaad, de prijzen lijken zelfregulerend, waar de vraagprijs bij de overgebleven flessen vaak een gat in de lucht schiet, zie je dat ze ook blijven staan, wat op zich "goed" nieuws is. Ik heb nog geen Littlemill gekocht via WMP, ik denk dat iemand me steeds te vlug af is :lol:

wat ik bij mezelf merk, heb het vooral gebruikt om m'n collectie te "herzien", waarbij ik nu nagenoeg niet meer actief ben aan de verkoopkant, ben behoorlijk tevreden met wat ik nu nog staan heb. Aankoopkant hou ik wel nog in de gaten. Al bij al een zeer gewaardeerd initiatief van mijn kant, vooral omdat ik een paar jaar getwijfeld heb over aan- en verkopen op whiskyauction, de WBMP is mijn redding geweest! Keep up the good work,
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 12 Apr 2015, 09:54

Vind het wat speciaal...
Elke keer als ik een topic maak om te verkopen, niet op de marketplace zelf aangezien ik paypal enkel gebruik om betalingen met cc uit te voeren op andere website en ik dus geen werkend account heb en wens, wordt dat topic verwijderd.
Nu ik snap wel dat je wil gaan pushen, maar dan mag je wel consistent zijn. Er staan een pak topics in dezelfde groep die ook gewoon een fles aanbieden... Beetje onbeleefd zo zonder boe of ba iets wegdoen.

Als je ze zelf wil hebben kan je ze ook gewoon overnemen hoor.
0 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 12 Apr 2015, 11:36

jdoucet schreef:Vind het wat speciaal...
Elke keer als ik een topic maak om te verkopen, niet op de marketplace zelf aangezien ik paypal enkel gebruik om betalingen met cc uit te voeren op andere website en ik dus geen werkend account heb en wens, wordt dat topic verwijderd.
Nu ik snap wel dat je wil gaan pushen, maar dan mag je wel consistent zijn. Er staan een pak topics in dezelfde groep die ook gewoon een fles aanbieden... Beetje onbeleefd zo zonder boe of ba iets wegdoen.

Is toch niet zo vreemd? De martketplace is de plaats om flessen te verkopen (daar komt dan ook een deel van de omzet van whiskybase uit). Als iedereen dan daarnaast eigen topics gaat maken met flessen te koop werkt dat natuurlijk niet. Zou net zo iets zijn als op een veilingsite om de veiling heen flessen te verkopen via hun forum.

Ik geef toe dat een berichtje aan jou met de reden wel netjes zou zijn, maar dat ze op zicht geen losse verkoop naast hun eigen marketplaats willen kan ik wel begrijpen. Daar heb je dan weer een forum als dit voor.

PS: Ik zou inderdaad wel aan Whiskybase vragen om dan consequent te zijn en overige aanbiedingen ook te verwijderen.
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 12 Apr 2015, 11:43

MBC schreef:
jdoucet schreef:Vind het wat speciaal...

Is toch niet zo vreemd? De martketplace is de plaats om flessen te verkopen (daar komt dan ook een deel van de omzet van whiskybase uit). Als iedereen dan daarnaast eigen topics gaat maken met flessen te koop werkt dat natuurlijk niet. Zou net zo iets zijn als op een veilingsite om de veiling heen flessen te verkopen via hun forum.

Ik geef toe dat een berichtje aan jou met de reden wel netjes zou zijn, maar dat ze op zicht geen losse verkoop naast hun eigen marketplaats willen kan ik wel begrijpen. Daar heb je dan weer een forum als dit voor.

PS: Ik zou inderdaad wel aan Whiskybase vragen om dan consequent te zijn en overige aanbiedingen ook te verwijderen.

Daarom gaf ik aan dat ik het wel snap, maar niet snap waarom alleen mijn topic verwijderd wordt...
0 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 04 Jun 2021, 08:27

Ik heb een fles aangeboden op de wb market. Verkocht voor €100. Kan het zijn dat ik daar eens €4,10 'kosten' + €4,95 'kosten partner' voor moet betalen?
Het is de eerste keer dat ik dit gebruik :)

Verder staat er 'betaling ontvangen - in behandeling-

Ik veronderstel dat het bedrag dan later op de rekening komt? :)
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 04 Jun 2021, 08:36

JoachimV10 schreef:Ik heb een fles aangeboden op de wb market. Verkocht voor €100. Kan het zijn dat ik daar eens €4,10 'kosten' + €4,95 'kosten partner' voor moet betalen?

buiten dat je vraag beter op whiskybase zelf past in plaats van hier is het wellicht gewoon handig je in te lezen voordat je iets aanbied.. ;)
https://whiskybase.freshdesk.com/support/home ofwel gewoon via "help" op deze pagina.. https://www.whiskybase.com/market
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 04 Jun 2021, 09:32

henri schreef:
JoachimV10 schreef:Ik heb een fles aangeboden op de wb market. Verkocht voor €100. Kan het zijn dat ik daar eens €4,10 'kosten' + €4,95 'kosten partner' voor moet betalen?

buiten dat je vraag beter op whiskybase zelf past in plaats van hier is het wellicht gewoon handig je in te lezen voordat je iets aanbied.. ;)
https://whiskybase.freshdesk.com/support/home ofwel gewoon via "help" op deze pagina.. https://www.whiskybase.com/market

Bedankt, maar er is hier een topic over de whiskybase market, dus op zich zo geen verkeerde plaats om deze vraag te stellen lijkt mij ;)
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 04 Jun 2021, 09:46

JoachimV10 schreef:
henri schreef:

Bedankt, maar er is hier een topic over de whiskybase market, dus op zich zo geen verkeerde plaats om deze vraag te stellen lijkt mij ;)

verkoopt een fles via WB marketplace.. ziet ineens dat er fee wordt gerekend..
hé wat is dat nou? nouja zeg, dan ga ik maar op hetwhiskyforum een oud topic zoeken om mn vraag te stellen! :bigsmile
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 04 Jun 2021, 10:09

henri schreef:
JoachimV10 schreef:
henri schreef:

verkoopt een fles via WB marketplace.. ziet ineens dat er fee wordt gerekend..
hé wat is dat nou? nouja zeg, dan ga ik maar op hetwhiskyforum een oud topic zoeken om mn vraag te stellen! :bigsmile

Voilà! ;)
1 x

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 04 Jun 2021, 14:41

Volgens mij is het slechts 8% vd verkoop prijs die je aan fee inlevert als verkoper. Mij is onduidelijk hoe die getallen tot stand komen. Dus wat henri zegt gwn daar ff vragen. :goedgedaan
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”