Scotch aan het eind?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Scotch aan het eind?

Ongelezen berichtdoor FGG » 02 Aug 2017, 19:38

0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Reichenbach
Senior
Senior

Re: Scotch aan het eind?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Aug 2017, 20:00

Ook benieuwd wat de in- en uitvoerrechten gaan worden voor sterke drank. De Amerikanen betalen doorgaans ook al een stuk meer voor de Schotse whisky.

Is de foto trouwens uit Oostenrijk, wel toepasselijk: https://shop.goelles.at/brexit-whiskey-700-ml.html
0 x

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 02 Aug 2017, 22:48

Reichenbach schreef:Ook benieuwd wat de in- en uitvoerrechten gaan worden voor sterke drank. De Amerikanen betalen doorgaans ook al een stuk meer voor de Schotse whisky.

Ik heb vanavond op YouTube wat reviews zitten kijken van Amerikanen. Het viel me op dat de meeste whisky's die ze presenteerden duurder waren dan bij ons, maar ze lieten ook 2 Macallans zien, 10yo en 12yo, onder de $50, dus onder de €45... :Scratch
0 x

Afbeelding

Reichenbach
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Aug 2017, 23:06

FGG schreef:...maar ze lieten ook 2 Macallans zien, 10yo en 12yo, onder de $50, dus onder de €45... :Scratch
De datum van de review speelt waarschijnlijk ook een rol. Maar je weet maar nooit hoe het met de prijspolitiek gaat. Zo heeft Ralfy in zijn reviews meerdere keren aangegeven dat het voor een gemiddelde Brit aantrekkelijk is om zijn whisky in Nederland te bestellen.
0 x

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 03 Aug 2017, 07:55

Reichenbach schreef:
FGG schreef:...maar ze lieten ook 2 Macallans zien, 10yo en 12yo, onder de $50, dus onder de €45... :Scratch
De datum van de review speelt waarschijnlijk ook een rol. Maar je weet maar nooit hoe het met de prijspolitiek gaat. Zo heeft Ralfy in zijn reviews meerdere keren aangegeven dat het voor een gemiddelde Brit aantrekkelijk is om zijn whisky in Nederland te bestellen.

Een collega gaat elk jaar naar Schotland maar laat de flessen daar lekker staan, hier is goedkoper.
0 x

Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 03 Aug 2017, 13:01

ik kan helaas alleen het begin van het artikel lezen. Kwaliteitswhisky zal toch blijven erkend maar hun angst snap ik ook wel een beetje. Maar zal dit niet vooral voor de mix whisky's gelden? We selecteren onze whisky toch op smaak. Dus als de Amerikanen met inferieure whisky komen zal dat niks veranderen aan de whisky die wij en vele anderen afnemen. Mogelijk dat wel de prijzen nog iets meer gaan stijgen....gezellig :?
0 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Nieuwe sample lijst >140 samples!

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 09 Aug 2017, 09:07

FGG schreef:Ik heb vanavond op YouTube wat reviews zitten kijken van Amerikanen. Het viel me op dat de meeste whisky's die ze presenteerden duurder waren dan bij ons, maar ze lieten ook 2 Macallans zien, 10yo en 12yo, onder de $50, dus onder de €45... :Scratch

kan kloppen. Die Macallan flessen zijn ook 'officieel' van de Europese markt afgehaald, maar niet van de Amerikaanse markt. Die 2 flessen die jij noemt komen waarschijnlijk met een omweg naar Nederland, vandaar de prijs. :D
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
My Collection - Whiscovery.nl

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Aug 2017, 15:09

Whisky-monopolie? Vind ik wat sterk uitgedrukt.
Wellicht kunnen meerderen het artikel iet lezen, misschien kun je daarom de inhoud kort samenvatten (anders is de meerwaarde namelijk niet zo groot).
0 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Aug 2017, 09:07

mikegerards schreef:ik kan helaas alleen het begin van het artikel lezen.

caskstrength schreef:Wellicht kunnen meerderen het artikel niet lezen.

Ik kom ook niet verder dan de inleiding, maar de strekking zal duidelijk zijn: door het handelsakkoord volgend op de Brexit vrezen de Schotten dat hun "Scotch" zal ondersneeuwen.
Persoonlijk denk ik dat 't niet zo'n vaart zal lopen, uiteindelijk kiezen de kenners voor de bij hun bekende Schotse kwaliteit en blijft 't gros hun JW's halen. Misschien komt er zelfs een prijsdaling om de Schotse whisky betaalbaar te houden. Als je tenslotte de angst hebt dat je overspoeld wordt door inferieure whisky's dan zul je jezelf vooral niet uit de markt moeten prijzen.
0 x

Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 10 Aug 2017, 09:16

FGG schreef:
Ik kom ook niet verder dan de inleiding, maar de strekking zal duidelijk zijn: door het handelsakkoord volgend op de Brexit vrezen de Schotten dat hun "Scotch" zal ondersneeuwen.
Persoonlijk denk ik dat 't niet zo'n vaart zal lopen, uiteindelijk kiezen de kenners voor de bij hun bekende Schotse kwaliteit en blijft 't gros hun JW's halen. Misschien komt er zelfs een prijsdaling om de Schotse whisky betaalbaar te houden. Als je tenslotte de angst hebt dat je overspoeld wordt door inferieure whisky's dan zul je jezelf vooral niet uit de markt moeten prijzen.

precies dat bedoelde ik dus ook. Het zal wel niet zo'n vaart lopen. En anders heb ik nog genoeg staan om de tijd door te komen :-P :Slainte
0 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Nieuwe sample lijst >140 samples!

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Aug 2017, 10:32

Het zal ongetwijfeld een bij-argument zijn die naast het mogelijke wegvallen van EU-regels er voor moet zorgen dat hun drankje beschermd wordt. Immers is de definitie van whisky nu vooral geregeld obv een EU-richtlijn.

Ik denk dat ze ook vooral willen dat er een goed handelsakkoord met de EU komt.

Maar als hun whisky toch de beste is, hoeven ze toch weinig te vrezen? O wacht, het wordt een prijzenoorlog en dan gaan hun winsten omlaag... misschien wel goed voor de consument ;)
0 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

koning.joris
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor koning.joris » 11 Okt 2017, 18:08

Brexit?

Geen probleem !

VK uit de EU, schotland wordt een eigen land, los van het VK.

Engeland uit de EU, schotland er weer in.

Iedereen blij??
Engeland: uit EU, dus blij
Schotland uit VK, in Eu. Dus blij
Wij? Voor ons veranderd er dan niks( wij blij), alleen nen hoop blijje schotse gezichtjes erbij.

:Pipersmile
2 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”