World Whisky Day

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Piet
Moderator
Moderator

World Whisky Day

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jun 2011, 15:43

Nog niet echt een idee wat het is en gaat worden maar het is de laatste dagen druk gepubliceerd, Twitter, Facebook, en een website, LinkedIn,... dus er zit geld achter.

World Whisky Day

World Whisky Day – 27th March 2012
World Whisky Day is coming! It’s on the 27th March 2012
It is a day for a global celebration of Whisky (or Whiskey)!
More Details to Follow
Keep up to date with World Whisky Day on Facebook and Twitter.
Give us your name and email address and you could WIN a bottle of whisky!

Van LinkedIn
This is going to be a global celebration of Scotland's National Drink. Registered yesterday and in less than 24hrs over 300 people have said they want to be involved. This is going to be a wonderful day for the Whisky Industry.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

masetti.g
Actief lid
Actief lid

Re: World Whisky Day, 27 maart 2012

Ongelezen berichtdoor masetti.g » 22 Jul 2011, 02:05

Geen idee wat het gaat worden maar wel een idee voor middenstand en clubs om hierop in te haken. Proloog je Favo drankje.
0 x
Ï Love "Whisky and More"
Http://mwab.Wordpress.com

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

De eerste World Whisky Day - 27 Maart 2012

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 18 Feb 2012, 14:20

De eerste, echte wereld whiskydag komt eraan: op dinsdag 27 maart is er de eerste World Whisky Day 2012.
Lees hier verder!

Leuk nieuwtje, zoiets als moederdag of je verjaardag ;), maar dan voor whisky-aficionado's :dancing
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: De eerste World Whisky Day - 27 Maart 2012

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Feb 2012, 15:45

zie ook: 27 mar 2012: #twaist03- twittertasting.

It’s Scotland’s national drink but an enterprising University of Aberdeen student will ensure the rest of the world raises a dram to whisky with the first ever World Day in celebration of the spirit.
Blair Bowman

Blair Bowman, 21, has founded World Whisky Day and the inaugural event will be held on March 27 2012 – four years to the day after the young student tasted his first dram.

Unlike other drinks such as vodka, beer and even tequila, Blair said he was amazed to discover whisky did not have a dedicated international celebration in its honour and quickly set about establishing his very own ‘day’.

Through his website worldwhiskyday.com7,000 people from across the globe have already come together to register their events as part of the celebration.
0 x

Coat
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Coat » 18 Feb 2012, 23:32

Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Op 27 maart 2009 werd op initiatief van Hans Offringa International Whisky Day uitgeroepen tijdens ons (WFNN) vierde festival op 27 maart (de geboorte dag van MJ) 2009. Ter gelegenheid daarvan werd door Berry Bros nog een speciale Michael Jackson blend op de markt gebracht. Michael's toenmalige partner Carol Smagalski is nog speciaal vanuit Amerika naar Groningen gekomen om deze dag te gedenken.
Ik denk dat het initiatief van Hans enigszins is doodgebloed, het werd niet opgepakt door de whisky-industrie. maar om nu op deze datum de eerste World Whisky Day uit te roepen.................. leg het mij maar uit.

Renie
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Feb 2012, 23:48

Coat schreef:....Ik denk dat het initiatief van Hans enigszins is doodgebloed, het werd niet opgepakt door de whisky-industrie. maar om nu op deze datum de eerste World Whisky Day uit te roepen.................. leg het mij maar uit.

Renie

Inderdaad een vreemd soort toeval :o Zoiets als waar mijn broek onlangs van afzakte:Re: World Wide Whisk(e)y Design Award - whiskydesignaward.com... Zeker weten dat er een verband is tussen de twee initiatieven ...
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 19 Feb 2012, 14:25

zie mijn facebook pagina voor een uitgebreide reactie.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Feb 2012, 14:47

macoffringa schreef:zie mijn facebook pagina voor een uitgebreide reactie.

Hans houd er a.u.b. rekening mee dat die informatie alleen toegankelijk is voor geregistreerde Facebook-gebruikers.
Veel mensen, ook forumleden, zijn dat niet, en ik hoop oprecht en uit de grond van mijn hart dat het zo blijft ! Ik wil ook absoluut niets doen ter promotie van Facebook gebruik.
Daarom hier de tekst waarover het gaat.
International Whisk(e)y Day was officially and originally launched in 2009 at the Whisky Festival Northern Netherlands, in the presence of various whisky writers, among whom Charles MacLean, Dave Broom, Martine Nouet and Helen Arthur. This was our initiative to honour our late friend Michael Jackson and we approached various whisky friends for support. The official announcement read:
On this date let every whisk(e)y lover annually raise a dram - werever in teh world he or she may be - to honour the many unsung heroes of the past and present, who have been crafting the King o'Drinks for centuries and will hopefully continue to do so till the end of time.

The launch of International Whisk(ey) Day was supported by many, as can be read on the attached poster that was designed for WFNN 2009.

A special limited edition of a 16-year-old vatted Islay Malt whisky was bottled by WFNN for the occasion. All people present drank Michael's special bottling, made by Doug McIvor and Rob Allanson. We also launched Beer Hunter, Whisky Writer at the WFNN. Ian Buxton launched the book simultaneously in Edinburgh.

In 2011 Blair Bowman coined the idea of World Whisky Day. We advised him to join with our initiative, marking Michael's birthday as the days event. We do not claim any copyright but appreciate that IWD is put in the right historical context ! The more the merrier.

Hans & Becky Offringa
The Whisky Couple

Afbeelding
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 20 Feb 2012, 09:45

Had ik niet aan gedacht Piet. Dank voor je attente reactie.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Apr 2012, 23:10

World Whisky Day infographic (in numbers...)

Bron/Source: http://worldwhiskyday.com/2012/04/06/wo ... fographic/
Afbeelding
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: World Whisky Day: Saturday 18th May 2013

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Dec 2012, 19:20

De volgende World Whisky Day is dit keer wat later, namelijk: Saturday 18th May 2013.
0 x

time4whisky
Actief lid
Actief lid

Re: World Whisky Day

Ongelezen berichtdoor time4whisky » 19 Mei 2017, 18:16

World Whisky Day is on Saturday 20th May 2017. The day takes place on the third Saturday in May each year

https://www.worldwhiskyday.com/events/? ... =amsterdam
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”