Glen Talloch Peated

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
AquaVitae
Senior
Senior

Glen Talloch Peated

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 15 Sep 2016, 20:59

Alle liefhebbers van peated whisky hebben er lang op moeten wachten maar eindelijk is het zover: Glen Talloch Peated wordt binnenkort gelanceerd :hoera :hoera

Het gaat hier om de vertrouwde blend van Glen Talloch die wordt gefinished op een vat waar peated whisky in heeft gezeten :Scratch

Zo komt deze nieuwe knaller tot een whopping 2(!!!) PPM :gnif

Maak plaats Uigadail :P
2 x

19dave91
Senior
Senior

Re: Glen Talloch Peated

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 09 Jan 2017, 00:26

Hmmm ik zag hem staan van de week in de slijter. Ik denk dat Glen Talloch de term peated een beetje misbruikt in dit geval :domdom

Ik weet niet of het mag, maar je kan het toch beter een peat cask finish of zoiets noemen?

Is er iemand die hem heeft geproefd? Moet zeggen dat de standaard Glen Talloch zeker geen slechte blend is voor zijn prijs. Ook hier valt uiteraard over te twisten, maar toch ben ik wel enigzins benieuwd naar deze fles
0 x
Afbeelding

mikey181081
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor mikey181081 » 15 Jan 2017, 16:21

Deze peated whiskey is er een die je naar mijn mening niet moet mixen omdat hij erg rokerig/turf en krachtig is waardoor je hem puur moet drinken.(je moet er van houden)
met een stuk chocolade erbij vindt ik hem heerlijk en vindt ik het goede whiskey voor een betaalbare prijs.
persoonlijk vindt ik deze een stuk smaakvoller als de gewone talloch.

cheers !
0 x

JacobaEd
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 19 Jan 2017, 21:50

mikey181081 schreef:Deze peated whiskey is er een die je naar mijn mening niet moet mixen omdat hij erg rokerig/turf en krachtig is waardoor je hem puur moet drinken.(je moet er van houden)
met een stuk chocolade erbij vindt ik hem heerlijk en vindt ik het goede whiskey voor een betaalbare prijs.
persoonlijk vindt ik deze een stuk smaakvoller als de gewone talloch.

cheers !

smaakvoller dan de gewone talloch, das niet heueeuuel moeilijk lijkt mij :bigsmile
Betaalbaar is het zeker, qua prijs prima, qua smaak ..... maar ik ga het proberen
1 x

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 15 Feb 2017, 23:26

Het blijft Glen Talloch. De whisky heeft vrijwel geen neus, beetje zurig, heel vlak op het palet, korte afdronk met heel in de verte een beetje peat. Niet heel spannend, maar wat kan je verwachten voor die prijs. Drinkt overigens wel erg makkelijk weg.
1 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 17 Feb 2017, 20:12

Joris schreef:Het blijft Glen Talloch. De whisky heeft vrijwel geen neus, beetje zurig, heel vlak op het palet, korte afdronk met heel in de verte een beetje peat. Niet heel spannend, maar wat kan je verwachten voor die prijs. Drinkt overigens wel erg makkelijk weg.

Je zou eerder denken dat je het met tegenzin weg drinkt ipv makkelijk. :|
0 x
Afbeelding

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 18 Feb 2017, 14:32

Nino schreef:Je zou eerder denken dat je het met tegenzin weg drinkt ipv makkelijk. :|

Dat had ik ook verwacht, maar het viel me verrassend mee. Beetje van het niveau leuk om te proberen, maar niet nog een keer :gnif
0 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”