Tobermory/Ledaig gaat 2 jaar dicht voor een verbouwing.

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Tobermory/Ledaig gaat 2 jaar dicht voor een verbouwing.

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 30 Jan 2017, 20:18

En het hamsteren begint in 3...2..1....
2 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 30 Jan 2017, 21:12

Wel typisch dat er verder niet staat wat het resultaat moet zijn, zoals bijv. vergroting van capaciteit of een algemene renovatie.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 30 Jan 2017, 21:21

caskstrength schreef:Wel typisch dat er verder niet staat wat het resultaat moet zijn, zoals bijv. vergroting van capaciteit of een algemene renovatie.

Hoop morgen meer info te hebben en zal ik dan plaatsen :bigsmile
0 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 30 Jan 2017, 21:35

Update:

„The upgrade includes the replacement of the stills and also a series of improvements of the visitor centre experience. Distell are still finetuning the details of the refurbishment programme and we aim to release more detail around this in the coming months.“
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 31 Jan 2017, 00:39

Ja maar een vervanging van de stills dat moet elke 30-40 jaar ongeveer, maar dat duurt hooguit een maand.
0 x

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 31 Jan 2017, 16:32

2 jaar dicht geloof ik echt niets van, vertaal foutje? 2 maanden klinkt geloofwaardiger en is ook aak heel lang.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 31 Jan 2017, 17:11

Noxa schreef:2 jaar dicht geloof ik echt niets van, vertaal foutje? 2 maanden klinkt geloofwaardiger en is ook aak heel lang.

http://www.thespiritsbusiness.com/2017/ ... two-years/

Dat zijn toch echt 24 maanden :bigsmile
1 x

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 31 Jan 2017, 22:30

caskstrength schreef:
Noxa schreef:2 jaar dicht geloof ik echt niets van, vertaal foutje? 2 maanden klinkt geloofwaardiger en is ook aak heel lang.

http://www.thespiritsbusiness.com/2017/ ... two-years/

Dat zijn toch echt 24 maanden :bigsmile

Vrij duidelijk inderdaad. Vaag, kan zo'n bedrijf zich dat veroorloven om 2 jaar "dicht" te gaan. Als ik goed gelezen heb missen ze dus 4 batches?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Feb 2017, 06:46

Tja het maakt ook op mij een vreemde indruk hoor. Er zijn twee dingen die er uit springen:

- de mededeling over de werknemers. Hoewel het een bericht is op een website voor industry professionals, lijkt me dit niet het eerste waar de lezer aan zouden denken. Ik vraag me dus af waarom dit opgenomen is in het bericht. Het maakt op mij een indruk dat dit er is ingezet vanwege arbeidsjuridische redenen.

- De opmerking dat de Tobermory 10 yo alleen via de visitor center verkrijgbaar is. Ten eerste: als ze nu stoppen, dan is er nu nog geen acuut probleem met de verspreiding van de 10 yo, die komt dan pas over 10-12 jaar. Als je geld verdient met je verkoop, kun je toch ook wel gewoon mensen inhuren voor distributie?
En ik vraag me af of er in de aankomende periode veel mensen Tobermory gaan bezoeken.

Mijn extreem blind vermoeden is dat er meer aan de hand moet zijn dan de normale reden voor een refurbishment, dus iets van meer structurele aard. We gaan het zien!

Over hun productieverlies: het is maar wat je een batch noemt (voor mij is een batch één productie-run), maar ze missen dus 4 x een half jaar productie: 2x Tobermory en 2x Ledaig. Wellicht hebben ze de afgelopen tijd zo veel extra gestookt dat de pakhuizen vol liggen (dit kan ook een mede-reden voor de tijdelijke stop zijn).

Ik ben benieuwd of er binnenkort meer bekend wordt.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Feb 2017, 11:20

caskstrength schreef:Tja het maakt ook op mij een vreemde indruk hoor. Er zijn twee dingen die er uit springen:

- de mededeling over de werknemers. Hoewel het een bericht is op een website voor industry professionals, lijkt me dit niet het eerste waar de lezer aan zouden denken. Ik vraag me dus af waarom dit opgenomen is in het bericht. Het maakt op mij een indruk dat dit er is ingezet vanwege arbeidsjuridische redenen.

- De opmerking dat de Tobermory 10 yo alleen via de visitor center verkrijgbaar is. Ten eerste: als ze nu stoppen, dan is er nu nog geen acuut probleem met de verspreiding van de 10 yo, die komt dan pas over 10-12 jaar. Als je geld verdient met je verkoop, kun je toch ook wel gewoon mensen inhuren voor distributie?
En ik vraag me af of er in de aankomende periode veel mensen Tobermory gaan bezoeken.

Mijn extreem blind vermoeden is dat er meer aan de hand moet zijn dan de normale reden voor een refurbishment, dus iets van meer structurele aard. We gaan het zien!

Over hun productieverlies: het is maar wat je een batch noemt (voor mij is een batch één productie-run), maar ze missen dus 4 x een half jaar productie: 2x Tobermory en 2x Ledaig. Wellicht hebben ze de afgelopen tijd zo veel extra gestookt dat de pakhuizen vol liggen (dit kan ook een mede-reden voor de tijdelijke stop zijn).

Ik ben benieuwd of er binnenkort meer bekend wordt.

Vooral je laatste punt kan kloppen, maar is geen reden om 2 jaar dicht te gaan. Ze kunnen toch gewoon ruimte huren in Glasgow of elders een loods bouwen? Ze hebben als een malle gestookt dat is wel bekend. En ook de populariteit van Ledaig is heel hoog. Dus ik heb zelf het vermoeden dat er misschien wel eens meer Ledaig dan Tobermory gemaakt gaat worden. Maar daar hoef je natuurlijk niet 2 jaar voor dicht.

2 jaar renovatie klinkt ook alsof het hele pand op instorten staat, geen idee verder, maar het lijkt me niet dat dit het geval was. En stills vervangen moet binnen een maand lukken (Bij Auchtenthosan lukte dat in een maand en daar moest het hele dak eraf), waarbij dit meestal gebeurd tijdens 'silent season'.

Kortom algehele vaagheid wat mij betreft.
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”