belachelijke prijzen D12

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
D. T.
Senior
Senior

Re: belachelijke prijzen D12

Ongelezen berichtdoor D. T. » 12 Feb 2016, 01:08

markymark schreef:Klantendienst is altijd super in medewerking en probleemoplossing maar ik denk niet dat zij de prijszetting doen
Ik ben op zoek naar nieuwe leverancier :D

Zie mijn post op de vorige pagina!
https://www.bestofwhisky.com/be/
En vergeet zeker je "lokale slijter" niet!
Naar een winkel gaan, een babbeltje doen, wat gratis proeven, de flessen eens kunnen vastpakken en kijken wat er op het etiket staat ...
Dat alles heeft echt wel een meerwaarde waarvoor ik die paar extra Euro's wel wil betalen (ze mogen wel niet overdrijven natuurlijk).
Van waar ben je? Misschien heb ik wel wat tips voor je ...

Cheers, D.
1 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 12 Feb 2016, 01:15

D. T. schreef:
markymark schreef:Klantendienst is altijd super in medewerking en probleemoplossing maar ik denk niet dat zij de prijszetting doen

Naar een winkel gaan, een babbeltje doen, wat gratis proeven, de flessen eens kunnen vastpakken en kijken wat er op het etiket staat ...
Dat alles heeft echt wel een meerwaarde waarvoor ik die paar extra Euro's wel wil betalen (ze mogen wel niet overdrijven natuurlijk).

Cheers, D.

Tips zijn steeds welkom
Ik woon in haaltert (tegen aalst) en werk in gent
Ken wel wat lokale winkels (whiskyhouse affligem, declerq lochristi , jurgens whiskyhouse) waar ik wel ens een specialleken kocht maar als je een fles of drie koopt loopt of beter liep het verschil met drankdozijn vlug op ( zeker als ik voor mijn madam wat gin meebestelde)
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 12 Feb 2016, 09:45

brechtvds schreef:
Oogadal schreef:Kan ook een software foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat ze onze Belgische vrienden een extra poot uit willen trekken. Dat riekt naar discriminatie indien het opzettelijk gebeurt... Ik zou Rachel even een PB sturen, krijg je zeker antwoord op.

mailtje verstuurt, nu wachten op antwoord :bigsmile

er is antwoord :goedgedaan zal je het antwoord door sturen in pb :bigsmile
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Feb 2016, 09:52

Ik heb dit topic even verplaatst uit de oorspronkelijke categorie (Japanse whisky), naar een categorie waar hij meer toepasselijk is :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 12 Feb 2016, 11:54

Geachte Liefhebbers, Beste Belgen, Hoi Whisky-fanaten!

Er is nogal wat onduidelijkheid over de vernieuwde accijns wetgeving. De Accijns & BTW regelgeving (zowel voor Nederland, maar nu in het bijzonder actueel voor België) kent een specifieke berekening mbt. alcohol en dus ook whisky. En deze is helaas niet zo eenvoudig zoals nu hier op dit forum wordt beschreven.

De negatieve berichten ervaren wij natuurlijk als bijzonder vervelend, zeker omdat wij juist als één van de weinige online shops de accijnsadministratie tot 5 cijfers achter de komma hebben georganiseerd/geautomatiseerd,.. en natuurlijk willen wij géén extra winst maken op onze Belgische klanten. (we willen ons vanzelfsprekend wel aan de regels houden, gezien onze voorbeeldfunctie!)

Ik zou nu graag van de gelegenheid gebruik willen maken om jullie precies uit te leggen dmv een schets hoe wij exact de (nieuwe tarieven) Accijnswet toepassen.

Van de Nederlandse belastingdienst leen ik even hun slogan; Leuker kunnen wij het niet maken!
Hierbij een berekening op basis van de huidige wet, gebaseerd op tabel 2016.
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag. Rachel

Afbeelding
19 x
Afbeelding

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 12 Feb 2016, 12:01

merci rachel om de accijnzen regeling uit te leggen nu snap ik het veel beter :hoera
1 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Feb 2016, 18:52

Ahah! Duidelijk! Toch fijn dat er zo snel en zo netjes op gereageerd wordt!

Transparantie is goud waard!

Verder vind ik het schofterig dat je BTW over accijns moet betalen. Je wordt dus belast op een belasting..... maffia praktijken.
2 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je totale bestelling, of gratis verzending! Tot eind augustus!

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 12 Feb 2016, 19:07

Dank aan Rachel om het eens overzichtelijk, met voorbeeldjes, uit te leggen: de beste manier om allerlei onduidelijkheden, halve waarheden en hele leugens de wereld uit te helpen! En de goede lezer weet meteen ook wat hem/haar te doen staat ... Mercikes Rachel! :goedgedaan
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 12 Feb 2016, 19:20

markymark schreef:
D. T. schreef:

Cheers, D.

Tips zijn steeds welkom
Ken wel wat lokale winkels (whiskyhouse affligem, declerq lochristi , jurgens whiskyhouse) waar ik wel ens een specialleken kocht maar als je een fles of drie koopt loopt of beter liep het verschil met drankdozijn vlug op ( zeker als ik voor mijn madam wat gin meebestelde)

Declercq is natuurlijk een ABSOLUTE topper qua aanbod, maar niet bepaald van de goedkoopste en een allesbehalve gezellige zaak ...
Ik vind het wel leuk dat je er een uur kan rond lopen en ongegeneerd foto's kan nemen (zodat je thuis op je gemak eens de prijzen kan checken vooraleer iets te kopen). Ben je al bij Tasttoe Two in Wondelgem geweest? Dat vind ik ook een fantastische zaak. Ze hebben een 800tal whisky's en bijvoorbeeld ook veel Gin, Rum, Sherry ... Toffe mensen, gratis proeven (van vaak best wel prijzige flessen), een aanrader!
Voor meer info: http://tasttoetwo.be/
Drankenhalle Neyt in Waarschoot kan ook eens leuk zijn ... (http://www.drankenhalle-neyt.be/). Het aanbod is flink wat groter dan wat op de website staat!

Cheers, D.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 12 Feb 2016, 19:21

DrankDozijn schreef:Geachte Liefhebbers, Beste Belgen, Hoi Whisky-fanaten!

Er is nogal wat onduidelijkheid over de vernieuwde accijns wetgeving. De Accijns & BTW regelgeving (zowel voor Nederland, maar nu in het bijzonder actueel voor België) kent een specifieke berekening mbt. alcohol en dus ook whisky. En deze is helaas niet zo eenvoudig zoals nu hier op dit forum wordt beschreven.

De negatieve berichten ervaren wij natuurlijk als bijzonder vervelend, zeker omdat wij juist als één van de weinige online shops de accijnsadministratie tot 5 cijfers achter de komma hebben georganiseerd/geautomatiseerd,.. en natuurlijk willen wij géén extra winst maken op onze Belgische klanten. (we willen ons vanzelfsprekend wel aan de regels houden, gezien onze voorbeeldfunctie!)

Ik zou nu graag van de gelegenheid gebruik willen maken om jullie precies uit te leggen dmv een schets hoe wij exact de (nieuwe tarieven) Accijnswet toepassen.

Van de Nederlandse belastingdienst leen ik even hun slogan; Leuker kunnen wij het niet maken!
Hierbij een berekening op basis van de huidige wet, gebaseerd op tabel 2016.
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag. Rachel[/url]

Hallo Rachel

Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting maar ik wou hier toch nog graag op reageren.
Niet dat jullie al jullie prijzen moeten aanpassen (liever niet eigenlijk),
maar hoe komt het dat er dan geen aanpassing is doorgevoerd voor de bieren, wijnen, etc.
Ook hier is de accijns in België hoger en dan neem ik aan dat als jullie de wet willen volgen hier de prijs ook duurder zou moeten zijn?
Is hier een verklaring voor?
Daarbij valt me ook op dat voor de recente accijnsverhoging (1 november 2015) de Belgische accijnzen ook al een stuk hoger waren dan in Nederland.
Hoe komt het eigenlijk dat toen de prijzen wel gelijk waren?
Je zou denken dat als de wet gevolgd moet worden, de prijzen toen ook al aangepast hadden moeten zijn...
In de praktijk is het in de meeste Belgische winkels trouwens niet zo dat je meer accijnzen moet betalen voor een fles met een hoger ABV.
Toen ik navraag deed lieten ze me ook weten dat de prijsstijging hetzelfde is voor alle flessen sterke drank.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 12 Feb 2016, 19:56

defeatless schreef:Verder vind ik het schofterig dat je BTW over accijns moet betalen. Je wordt dus belast op een belasting..... maffia praktijken.

Ik wil je weekend niet helemaal naar de kloten helpen, maar deze praktijken hanteert onze overheid al jaren. Ook bij brandstoffen en bij je energie waar ook vrolijk de btw nog even wordt losgelaten op de milieu belasting, het transport, je vast recht en vast nog wel wat zaken.
Wees blij dat er nog geen btw over verkeersboetes geheven wordt :P
4 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 12 Feb 2016, 22:12

D. T. schreef:
markymark schreef:
D. T. schreef:

Cheers, D.

Tips zijn steeds welkom

Declercq is natuurlijk een ABSOLUTE topper qua aanbod, maar niet bepaald van de goedkoopste en een allesbehalve gezellige zaak ...
Ik vind het wel leuk dat je er een uur kan rond lopen en ongegeneerd foto's kan nemen (zodat je thuis op je gemak eens de prijzen kan checken vooraleer iets te kopen). Ben je al bij Tasttoe Two in Wondelgem geweest? Dat vind ik ook een fantastische zaak. Ze hebben een 800tal whisky's en bijvoorbeeld ook veel Gin, Rum, Sherry ... Toffe mensen, gratis proeven (van vaak best wel prijzige flessen), een aanrader!
Voor meer info: http://tasttoetwo.be/
Drankenhalle Neyt in Waarschoot kan ook eens leuk zijn ... (http://www.drankenhalle-neyt.be/). Het aanbod is flink wat groter dan wat op de website staat!

Cheers, D.

Bedankt voor de info , deze twee zaken kende ik nog niet
Een dezer dagen toch eens binnengaan
:duimop
1 x

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 15 Feb 2016, 14:40

nigel_tufnel schreef:Hallo Rachel

Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting maar ik wou hier toch nog graag op reageren.
Niet dat jullie al jullie prijzen moeten aanpassen (liever niet eigenlijk),
maar hoe komt het dat er dan geen aanpassing is doorgevoerd voor de bieren, wijnen, etc.
Ook hier is de accijns in België hoger en dan neem ik aan dat als jullie de wet willen volgen hier de prijs ook duurder zou moeten zijn?
Is hier een verklaring voor?
Daarbij valt me ook op dat voor de recente accijnsverhoging (1 november 2015) de Belgische accijnzen ook al een stuk hoger waren dan in Nederland.
Hoe komt het eigenlijk dat toen de prijzen wel gelijk waren?
Je zou denken dat als de wet gevolgd moet worden, de prijzen toen ook al aangepast hadden moeten zijn...
In de praktijk is het in de meeste Belgische winkels trouwens niet zo dat je meer accijnzen moet betalen voor een fles met een hoger ABV.
Toen ik navraag deed lieten ze me ook weten dat de prijsstijging hetzelfde is voor alle flessen sterke drank.

Hi Nigel,

Als ergens het verschil tussen twee opties klein genoeg is om dat voor onze eigen rekening te nemen doen wij dat al sinds het begin zoveel mogelijk.
Op producten met een laag alcoholpercentage komt het verschil tussen BE en NL meestal uit op minder dan €1,- per fles. Dit is natuurlijk op jaarbasis best interessant voor ons om dit verschil ook te berekenen, maar doen we niet.

Ditzelfde verhaal geldt voor de gelijke prijzen voor de laatste accijnsverhogingen, toen was het allemaal nog te overzien, nu wordt het te gek.

Ik vind het logisch dat slijterijen in België hun assortiment met een gemiddeld vast bedrag verhoogd hebben en niet per fles. Voor ons is dat te automatiseren (schijnen we redelijk goed in te zijn) maar als een slijter elke fles in zijn assortiment opnieuw zou moeten uitrekenen zou dat natuurlijk een immens karwei zijn. Dan neem je je verlies op de ene fles en compenseer je dat met de andere, in principe is dat wat wij in 2015 deden.

We moeten trouwens ook verpakkingsbelasting afdragen in België à €0,10 per fles. Dus kleine afrondingsverschillen tussen de NL en BE prijs waar we nu vast mailtjes over gaan krijgen nu bekend is hoe het berekend moet worden ga ik daar maar de schuld van geven :HitHead

(Om het leed voor de Belgen wat te verzachten zijn enkele collega's wel in onderhandelingen met de payment provider over de betaaltoeslagen, daarover later hopelijk meer...)

-Rachel
5 x
Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 15 Feb 2016, 15:23

defeatless schreef:Ahah! Duidelijk! Toch fijn dat er zo snel en zo netjes op gereageerd wordt!

Verder vind ik het schofterig dat je BTW over accijns moet betalen. Je wordt dus belast op een belasting..... maffia praktijken.

dat heet regering eigenlijk betaal jezelf 3x belasting
-loonbelasting
- accijns
- BTW :cry:
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 15 Feb 2016, 16:56

daytona955 schreef:
defeatless schreef:Ahah! Duidelijk! Toch fijn dat er zo snel en zo netjes op gereageerd wordt!

dat heet regering eigenlijk betaal jezelf 3x belasting
-loonbelasting
- accijns
- BTW :cry:

En als je ten hemel gaat nog een keer erfbelasting :boos :Tongue .
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”