Whiskybase.com Marketplace

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 27 Sep 2022, 17:08

Freezeroz schreef:Bij mij was het: Vashalme.
Bij jullie ook? Of zit er een heel leger russische trollen rond te spoken op WB?


Dito
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 390
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor bodevami » 27 Sep 2022, 17:16

Freezeroz schreef:Bij mij was het: Vashalme.
Bij jullie ook? Of zit er een heel leger russische trollen rond te spoken op WB?


Hier ook, zijn profiel is inmiddels opgeheven, dus zal al wel door whiskybase zelf zijn verwijderd?
2 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Sep 2022, 17:32

Vraag me dan toch af wat het belang is/was van het benaderen van zoveel Nederlandse whisky liefhebbers :Scratch.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Sep 2022, 20:57

fjharms schreef:Geen idee, maar ik heb precies andersom geredeneerd.
Waarom zou ik zo'n verzoek van iemand die ik totaal niet ken wel accepteren? Wat levert dat op?

Ook gehad en precies bovenstaande was ook mijn gedachte :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Sep 2022, 20:58

Freezeroz schreef:Vraag me dan toch af wat het belang is/was van het benaderen van zoveel Nederlandse whisky liefhebbers :Scratch.

Vast een manier om de ‘gedeeltelijke mobilisatie’ voor de ‘speciale militaire operatie’ te ontwijken :bigsmile Wellicht wilde hij in een D12 doos de grens over ofzo :P
4 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 28 Sep 2022, 16:33

Ik heb 'm wel geaccepteerd als vriend,
en kreeg niet veel later een bod op mijn gehele collectie welke ik niet kon afslaan.
Ik heb ook mijn adres doorgegeven want hij komt ze binnenkort ophalen.
12 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Sep 2022, 18:25

Breedút_Genietsje schreef:Ik heb 'm wel geaccepteerd als vriend,
en kreeg niet veel later een bod op mijn gehele collectie welke ik niet kon afslaan.
Ik heb ook mijn adres doorgegeven want hij komt ze binnenkort ophalen.

Waarschijnlijk wordt dan gelijk je kavel geannexeerd en jij als kanonnenvoer ingelijfd voor de strijd. Maar het bod op je hele collectie was in elk geval goed :P
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1738
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor fjharms » 28 Sep 2022, 19:53

Breedút_Genietsje schreef:Ik heb 'm wel geaccepteerd als vriend,
en kreeg niet veel later een bod op mijn gehele collectie welke ik niet kon afslaan.
Ik heb ook mijn adres doorgegeven want hij komt ze binnenkort ophalen.

Maar wat moet je met zoveel roebels? :o
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Freddy » 28 Sep 2022, 19:59

Whiskybase heeft volgens mij zijn account al verwijdert.
Toen ik zijn profiel wilde bekijken kreeg ik een OEPS!
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Sep 2022, 13:49

fjharms schreef:
Breedút_Genietsje schreef:Ik heb 'm wel geaccepteerd als vriend,
en kreeg niet veel later een bod op mijn gehele collectie welke ik niet kon afslaan.
Ik heb ook mijn adres doorgegeven want hij komt ze binnenkort ophalen.

Maar wat moet je met zoveel roebels? :o

Mocht het helemaal fout lopen kun je er nog wodka voor kopen. Daarnaast lijkt de Roebel een betere investering dan de Pond.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 763
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

‘Whiskybase waarde’ collectie

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 11 Mar 2023, 19:02

Berichten samengevoegd.
Iemand met connecties met mensen van Whiskybase?

Persoonlijk zou ik het heel interessant vinden om naast de ‘Whiksybase waarde’ een collectie waarde te kunnen zien van de laagste Whiskybase waarde. Het is wel een cijfer wat ze bijhouden in hun database, dus zou mijn inziens mogelijk moeten zijn?

Ik hoef hier volgens mij niemand te vertellen dat de Whiskybase waarde van je collectie, bepaalt door het gemiddelde van een fles, een vrij nietszeggend getal is.

Ben benieuwd naar jullie gedachten!
1 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: ‘Whiskybase waarde’ collectie

Ongelezen berichtdoor JvR » 11 Mar 2023, 19:29

Ruud2612 schreef:Iemand met connecties met mensen van Whiskybase?

Persoonlijk zou ik het heel interessant vinden om naast de ‘Whiksybase waarde’ een collectie waarde te kunnen zien van de laagste Whiskybase waarde. Het is wel een cijfer wat ze bijhouden in hun database, dus zou mijn inziens mogelijk moeten zijn?

Ik hoef hier volgens mij niemand te vertellen dat de Whiskybase waarde van je collectie, bepaalt door het gemiddelde van een fles, een vrij nietszeggend getal is.

Ben benieuwd naar jullie gedachten!


Shadowcollector hier op t forum is van Whiskybase.
0 x

Dandy Culver
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Nov 2022, 21:14

Re: ‘Whiskybase waarde’ collectie

Ongelezen berichtdoor Dandy Culver » 11 Mar 2023, 20:54

Ruud2612 schreef:Iemand met connecties met mensen van Whiskybase?

Persoonlijk zou ik het heel interessant vinden om naast de ‘Whiksybase waarde’ een collectie waarde te kunnen zien van de laagste Whiskybase waarde. Het is wel een cijfer wat ze bijhouden in hun database, dus zou mijn inziens mogelijk moeten zijn?

Ik hoef hier volgens mij niemand te vertellen dat de Whiskybase waarde van je collectie, bepaalt door het gemiddelde van een fles, een vrij nietszeggend getal is.



Laagste prijs is ook niet heilig; wie de verkoper is en waar hij is gevestigd vind ik veel belangrijker. En afgaande op verkoopprijzen op veilingen, die met regelmaat hoger liggen dan de laagste prijs op WB (buyer’s fees verdisconteerd) met mij vele anderen.
0 x

whisky4wood
Senior
Senior
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 Mei 2017, 14:19

Re: ‘Whiskybase waarde’ collectie

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 12 Mar 2023, 08:39

Whiskybase is leuk voor info, maar daar houdt het wel zo ongeveer mee op. De prijs hanteer ik als volgt. De laagste prijs nemen, dan 11 procent vanaf (veilingkosten, betaalplatform) en dan nog eens zo'n 10 procent (zonder winst dus). 200 euro in de shop laagste prijs…waarde zo'n 160 euro.
De info is handig en soms enkele scores van bekende mensen. Til er niet te zwaar aan. Ik vind vooral de digitale whiskykast leuk gedaan.
1 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 16 Jul 2023, 17:55

Ik zit met een beetje een vervelende kwestie met de Whiskybase market op het moment. Ik heb al eerder 3 keer een fles gekocht uit de marketplace zonder enig probleem, al die flessen kwamen uit Duitsland. Nu heb ik geboden op een fles Sprinbank 18 die door een verkoper in de UK werd geveild en ik had met 175 euro het hoogste bod. Ik laat de fles leveren bij een vriend in London omdat de verkoper niet naar NL verzend, en natuurlijk Brexit + import etc.

Er stonden geen verzendkosten bij maar ik maakte me niet al te veel zorgen. Nu hebben ze met echter een order gestuurd met 59 euro aan verzendkosten wat me veel te veel lijkt. Ik heb nagevraagd en de verkoper zegt dat ze een speciale koerier moeten gebruiken die duurder is, vooral omdat ze 'in de highlands' zitten. Ik heb ook een support ticket geopend bij Whiskybase, misschien ben ik te achterdochtig maar ik vertrouw niet echt dat deze verzendprijs eerlijk is. Iemand anders wel eens zo'n ervaring gehad?
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten