Whiskybase.com Marketplace

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Jul 2023, 11:02

Nee, maar deze prijs die berekend wordt is belachelijk. Was deze bijna speciale koeriers prijs bekend voordat je de deal maakte? Dat ie uit de Highlands moet komen is niet relevant, zelfde als dat je vanuit Delfzijl naar Maastricht verzend, dat maakt in de prijs niks uit. Anders wordt het als er vanaf een eiland verzonden wordt, dat is ietsje duurder, net als in NL vaak.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

vbreemen
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 Jun 2012, 20:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 17 Jul 2023, 13:46

Ik zou om een bewijs vragen. Moet ergens op de website van een verzendbedrijf staan voordat ie gaat betalen voor de dienst.
Voor packaging, voor de lege doos en het wegbrengen naar een verzendpunt zou ik niet meer dan 5 pond willen betalen aan een particulier en dat vind ik al veel.
Misschien zitten er exorbitante verzekeringskosten bij.

Ik weet dat ebay in het verleden heeft ingegrepen op onredelijke verzendkosten.
Lastig dit.

Groet,
Maarten
0 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 623
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Casketje » 17 Jul 2023, 14:46

Ik dacht dat alles boven de (dacht ik) 24% ABV versturen in de UK inderdaad via speciale koeriers moet gaan, dus het verhaal kan kloppen. Wat het dan precies kost heb ik geen idee van. Als het aangetekend en verzekerd en weet-ik-wat-nog-allemaal verzonden is zou het wel eens kunnen dat het zo duur is.
WhiskyDudes schreef:Nee, maar deze prijs die berekend wordt is belachelijk. Was deze bijna speciale koeriers prijs bekend voordat je de deal maakte? Dat ie uit de Highlands moet komen is niet relevant, zelfde als dat je vanuit Delfzijl naar Maastricht verzend, dat maakt in de prijs niks uit. Anders wordt het als er vanaf een eiland verzonden wordt, dat is ietsje duurder, net als in NL vaak.

Versturen van/naar de Highlands maakt wel degelijk uit in prijs en is helemaal niet hetzelfde als versturen van/naar twee steden aan de uiteinden van het land bij "ons". Veel koeriers vragen een toeslag voor de Highlands, sommige weigeren zelfs er naartoe te verzenden. Een voorbeeld uit de whiskywereld: Tyndrumwhisky - die zitten IN de Highlands maar gezien hun warehouse in Edinburgh zit kost het extra om een fles naar een dorp dat op een kilometer van de winkel ligt te verzenden, en is het goedkoper (of zelfs gratis vanaf een bepaald bedrag) naar om het even waar in Engeland.
1 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 17 Jul 2023, 20:47

Bedankt voor de input allemaal. Inmiddels heb ik ook aan Whiskybase zelf gevraagd om het na te kijken bij de verkoper. De contactpersoon van WB vind 59 euro iig aan de hoge kant en ik mag mijn order cancellen als ik wil (wat ik ook overweeg). De verzendkosten waren mij niet bekend toen ik mijn bod deed, maar dat kan ook deels bij mij liggen: ik dacht dat de verzendkosten van UK naar NL 59 euro waren (ik meen dat dat ook zo stond in het interface) en heb niet goed gekeken wat de verzendkosten voor binnen de UK waren.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Jul 2023, 21:14

Iain87 schreef:... ik dacht dat de verzendkosten van UK naar NL 59 euro waren (ik meen dat dat ook zo stond in het interface) en heb niet goed gekeken wat de verzendkosten voor binnen de UK waren.
Blijkbaar toch een foutje in de onderlinge communicatie.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 17 Jul 2023, 21:19

Reichenbach schreef:
Iain87 schreef:... ik dacht dat de verzendkosten van UK naar NL 59 euro waren (ik meen dat dat ook zo stond in het interface) en heb niet goed gekeken wat de verzendkosten voor binnen de UK waren.
Blijkbaar toch een foutje in de onderlinge communicatie.


Zeker, ik heb er ook een aandeel in. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat wat de verkoper aangeeft niet klopt, en dat doe ik dus ook niet. Ik blijf het wel ongebruikelijk veel geld vinden voor verzending, voor mij wordt de totaalprijs daardoor te hoog. Het feit dat WB het zelf ook hoog vindt doet me wel geloven dat ik niet de enige ben.
1 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 21 Jul 2023, 11:08

Kleine update voor de geïnteresseerden. Ik heb een support ticket aangemaakt bij Whiskybase en gevraagd of zij ook even konden checken of deze shipping fee wel normaal was. Ze vonden het zelf ook hoog dus hebben navraag gedaan bij de verkoper. Die heeft nog steeds geen antwoord aan WB gegeven, dus WB heeft aan mij voorgesteld om de order te cancellen waar ik mee heb ingestemd.

Ik vind het wel eigenaardig dat de verkoper niet reageert op de vraag van WB, geeft me niet heel veel vertrouwen dat de shipping fee wel klopt. Jammer om de fles niet te krijgen maar ik vind het niet fijn om te kopen als je het gevoel hebt dat je misschien belazerd wordt. Wel goed afgehandeld door WB moet ik zeggen, en ik heb buiten deze fles om 3 andere positieve ervaringen op de WB Market dus geen reden om te stoppen.
9 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase.com Marketplace

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Jul 2023, 20:03

Top dat je ook even laat weten hoe het afloopt, daar schort het met dit soort dingen wel eens aan. :goedgedaan
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten