www.drankgigant.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Dre » 21 Jan 2019, 20:13

limited71 schreef:u krijgt de verzendkosten niet vergoed. Mijn excuses hiervoor. Het is namelijk geen fout van ons, maar een artikel in een doos met beschadiging. Zoals gezegd kunt u deze terugsturen -binnen 14 dagen na ontvangst- en zullen we u een ander exemplaar toesturen.
De verzendkosten zijn voor eigen rekening.



Ik ben volledig flabbergasted.. :Protest :Protest :Protest

Dit kan niet waar zijn en vooral met de gegeven uitleg. Ik ga morgen vragen met de eigenaar te mogen spreken, want dit is te gek voor woorden.

Interessante zaak!
Allereerst wel benieuwd wat je wilt bereiken: Een nieuwe onbeschadigde fles, of de mogelijkheid om alleen het beschadigde exemplaar terug te kunnen sturen, of...?

Op hun website zeggen ze allereerst dit:
Mocht het een fout van ons zijn, zoals een verkeerd geleverd artikel neemt u dan eerst contact op met onze helpdesk. Vermeld uw 10-cijferig bestelnummer, voeg een foto toe van het artikel en verwoord het probleem.

Wanneer het geen fout is van ons maar bijvoorbeeld te veel bestelde artikelen of verkeerd bestelde artikelen, dan zijn de retourkosten voor rekening van de koper.

Let wel, het gaat hier dan om de RETOURkosten. Je hebt niet teveel of verkeerd besteld, dus zeker geen fout van jou. Dan zou je op zijn minst vermoeden dat je in ieder geval de beschadigde fles op hun kosten terug mag sturen.
Ze proberen hier echter duidelijk onderuit te komen door letterlijk naar deze regel te verwijzen en direct te stellen dat het geen fout van hen is.

Er is overigens wel een duidelijk verschil tussen verzend- en retourkosten. Je verzendkosten kan je alleen vergoed krijgen (wettelijk volgens mij) als je de gehele bestelling terugstuurt binnen de bedenkperiode. Dat is hier niet het geval.

Benieuwd hoe dit verder gaat, succes ermee!
0 x

limited71
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 Jun 2018, 16:53

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor limited71 » 21 Jan 2019, 21:23

Hi Dre,

Ik geef ze de mogelijkheid een nieuwe fles met onbeschadigde verpakking te sturen, dat is wat ik wil bereiken. En ik ga daarvoor natuurlijk geen verzendkosten betalen.

Ik zal hier berichten hoe dit afloopt...!
0 x

Gebruikersavatar
Thanatos
Actief lid
Actief lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 Sep 2017, 20:41

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Thanatos » 21 Jan 2019, 21:40

Het mes snijdt wel aan 2 kanten..

Je kiest er voor bij een webshop te kopen. Koop op afstand. Dus per post ontvangen en retour zenden mocht het niet in orde zijn.

Ik heb geen belang bij de genoemde zaak maar wel ervaring met webshop's en retourzendingen kunnen aardig in de papieren lopen waar jij als ondernemer dan maar weer mee moet zien om te gaan.

Zelf zou ik mij coulant opstellen en al blij zijn dat het zo opgelost kan worden en er van uitgaan dat er ter goeder trouw gehandeld is. Zonder opzet. Dan is het verlies van verzendkosten delen ook niet zo'n ramp. Immers verliezen zij ook de kosten voor het toezenden.

Maar wil je op je strepen staan, bij wet zijn ze verplicht om ook je retourkosten te vergoeden als je gebruik wilt maken van je 14 dagen bedenk/retour recht.
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Dre » 21 Jan 2019, 22:24

Thanatos schreef:Maar wil je op je strepen staan, bij wet zijn ze verplicht om ook je retourkosten te vergoeden als je gebruik wilt maken van je 14 dagen bedenk/retour recht.

Dat is niet helemaal correct. Als je gebruik wilt maken van je 14 dagen bedenktijd moet de webwinkel je de VERZENDkosten en het aankoopbedrag terugbetalen, maar alleen als je afziet van de volledige aankoop. Dus in dit geval: álle flessen terug.
Daarbij is het bedrijf dan niet persé verplicht om ook de RETOURkosten te betalen, dat ligt eraan hoe het in de Algemene Voorwaarden is opgenomen (en waar je dus mee akkoord bent gegaan).
En daar zit de crux waar ik in een eerdere reactie al geciteerd heb, zij vergoeden die retourkosten alleen als het retourzenden een gevolg is van een fout van hunzelf. En daar proberen ze van weg te blijven door al direct te stellen dat de schade niet hun schuld is.
0 x

limited71
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 Jun 2018, 16:53

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor limited71 » 22 Jan 2019, 08:19

waarom zou de schade niet hun schuld zijn? Ofwel ze hebben deze beschadigde verpakking zo ingekocht en geaccepteerd van hun supplier, zonder te reclameren, ofwel ze hebben de schade zelf aangebracht tijdens handling of verpakking. Een ding is zeker: ik heb de schade niet veroorzaakt. En drankgigant is verantwoordelijk t/m het afleveren naar mij als klant.
0 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 22 Jan 2019, 08:21

limited71 schreef:- - 8< - - Het waren 5 flessen in een verpakking met 6 plekken en nu heeft 1 fles een beschadigde verpakking aan de deksel. Het lijkt als er een stuje tape op de doos zat, dat erafgetrokken is, waardoor een stuk van de tekst op de doos weg is... Niet acceptabel voor mij - - - 8< - - -
Ik ben volledig flabbergasted.. - - - 8< - -

Vraag ik me af... welke 5 flessen, en welke doos heeft er schade?
En wat maakt het geheel zó bijzonder dat je er wel aan stoort dat er een beschadiging is, maar niet zó bijzonder dat je er de [extra] verzendkosten voor over hebt.

Ik begrijp dat je iets gekocht hebt, en dat er wat schade is... maar kom op, het is geen Monet voor aan de muur.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

limited71
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 Jun 2018, 16:53

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor limited71 » 22 Jan 2019, 09:28

De externe verpakking heeft geen schade, 1 van de dozen die bij de flessen horen, heeft de genoemde schade. En het gaat om een fles Mars whisky van 105Euro.

Het is een principekwestie, blijkbaar doet drankgigant er alle moeite voor om de verzendkosten niet te betalen en blijkbaar verwachten ze coulantie van mij, zonder die zelf aan te bieden. Wie is hier nou leverancier en wie is er klant? Als drankgigant z'n zaakjes niet op orde heeft, hoeft ik daar niet de dupe van te zijn. Misschien moeten ze op hun website een soort disclaimer plaatsen in de zin van:

"u verwacht onbeschadigde produkten, maar wij garanderen dat niet. Als dit onverhoopt gebeurd, mag u de extra verzendkosten zelf betalen." Dat is nl. precies het standpunt dat drankgigant nu inneemt.
0 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 22 Jan 2019, 09:59

limited71 schreef:Het is een principekwestie, - - - 8< - - -


WOW, een principe kwestie om verzendkosten... nu heb je mij Flabbergasted...

Het feit dat Drankgigant bij bestelling boven de 150,- de verzendkosten voor eigen rekening neemt [coulance?] vergeet je voor het gemak maar even?
Of waren die andere 4 flesjes bij elkaar minder dan 45,- en/of heb jij de initiële verzendkosten betaald uit coulance naar DG toe?

Nee je hebt helemaal gelijk hoor. Al die moeite voor een doos die op termijn bij het oud papier gaat... :goedgedaan
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Whisky.jos
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 Jul 2017, 17:03

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Whisky.jos » 22 Jan 2019, 16:53

edwinedje schreef:
limited71 schreef:Het is een principekwestie, - - - 8< - - -


WOW, een principe kwestie om verzendkosten... nu heb je mij Flabbergasted...

Het feit dat Drankgigant bij bestelling boven de 150,- de verzendkosten voor eigen rekening neemt [coulance?] vergeet je voor het gemak maar even?
Of waren die andere 4 flesjes bij elkaar minder dan 45,- en/of heb jij de initiële verzendkosten betaald uit coulance naar DG toe?

Nee je hebt helemaal gelijk hoor. Al die moeite voor een doos die op termijn bij het oud papier gaat... :goedgedaan


Ben het totaal niet met je eens.
Als je iets koopt hoort het product en de verpakking in orde te zijn. Ongeacht of de verpakking bij het oud papier eindigd.
Die 150 euro heeft daar totaal niks mee te doen.
1 x

blaaat
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 Nov 2017, 22:44

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor blaaat » 22 Jan 2019, 17:04

Vind nu eigenlijk ook wel dat het product (incl. doos) in orde moet zijn tot het moment van ontvangst.

Dat gezegd zijnde zou ik er enkel een probleem van maken als de fles een verzamelfles zou zijn. En gezien ik niet verzamel maar enkel drink zou ik het dus niet erg vinden.
2 x

Whisky.jos
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 Jul 2017, 17:03

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Whisky.jos » 22 Jan 2019, 17:10

blaaat schreef:Vind nu eigenlijk ook wel dat het product (incl. doos) in orde moet zijn tot het moment van ontvangst.

Dat gezegd zijnde zou ik er enkel een probleem van maken als de fles een verzamelfles zou zijn. En gezien ik niet verzamel maar enkel drink zou ik het dus niet erg vinden.


Precies.
Drink of verzamel fles is helemaal geen issue.
Iets wat je koopt in de winkel hoort gewoon 100% in orde te zijn.

Ik zie Edwinedje in de winkel al staan.
Nog 2 artikelen van iets waarvan 1 een beschadigde verpakking heeft. Rara welke neemt hij!!!
1 x

blaaat
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 Nov 2017, 22:44

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor blaaat » 22 Jan 2019, 17:16

Whisky.jos schreef:Ik zie Edwinedje in de winkel al staan.
Nog 2 artikelen van iets waarvan 1 een beschadigde verpakking heeft. Rara welke neemt hij!!!

Naja, voor een drinker kan je toch gerust eens de beschadigde meedoen? Dan is de winkelier ook tevreden. En jij giet 'm toch in het glas.
We hoeven ook geen klaagmaatschappij te worden.
Zoals ik zei: ik zou enkel een echt probleem zien als de fles een verzamelfles is.
0 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 22 Jan 2019, 17:35

Whisky.jos schreef:Ik zie Edwinedje in de winkel al staan.
Nog 2 artikelen van iets waarvan 1 een beschadigde verpakking heeft. Rara welke neemt hij!!!

Dat zal mij helemaal worst zijn.... maar dat geloof je toch niet ;)
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Jan 2019, 18:24

Tsja..., als Limited71 even de moeite had genomen te lezen hoe die 15 pagina’s klaagzang over Drankgigant tot stand zijn gekomen had ie geweten dat Drankgigant nou niet bekend staat om consequent handelen en/of correcte afhandeling van klachten. Ik bestel er nooit meer iets in ieder geval.

Dat gezegd hebbende; ja, je hebt recht op onbeschadigde waar. Echter, in dit geval kan Drankgigant er niks aan doen omdat zij de verpakking ook niet hebben geopend...(wat ze wel hadden kunnen doen)
Maar jij kunt er ook niks aan doen natuurlijk. En al ben ik het 100% met Edwinedje eens dat als je een doos van hetzelfde besteld je er toch tenminste eentje zelf op gaat drinken en het dus totaal niet relevant is of een verpakking een ietsje pietsje schade heeft.
En, nu suggereer ik niet dat dit acuut bij jou aan de orde is, maar de gemiddelde whisky liefhebber hier is een ontzettende mieren xeuker als het om dit soort dingen gaat.

Samenvattend; ik begrijp dat Drankgigant wat moeilijk doet over de kosten van retour en weer verzenden als er € 0.00 is betaald voor de oorspronkelijke bestelling, alleen ze hadden alles kunnen voorkomen als ze een check gedaan hadden en je vooraf de keuze gelaten hadden ‘wil je ‘m of dan maar niet’
Dus ik zou het redelijk vinden als jullie de kosten van retour en weer verzenden zouden splitten.
Ga je toch die fles drinken dan hoor je inderdaad tot de categorie wat er de reden van is dat ik geen samples meer verkoop hier..... ;)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

limited71
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 Jun 2018, 16:53

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor limited71 » 22 Jan 2019, 18:45

Met Edwinedje ben ik het ook niet eens, maar dat is niet erg, iedereen recht op z'n mening.

Ik heb contact met de baas/manager van drankgigant gevraagd en net een reactie gehad. De reactie was genuanceerder dan ik tot nu toe gehad had, mijn punt wordt erkent en ik voel me weer een gewaardeerde klant en ik mag de fles uit coulance terugsturen. Aan de andere kant vraagt hij begrip voor het feit dat niet alle/kleine beschadigingen opgemerkt worden. Als ik waarde hecht aan 100% onbeschadigde verpakkingen, is mij gevraagd om dit in toekomst bij bestelling aan te geven, dan zullen de magazijnmedewerkers hier speciaal op letten. Dit is voor mij in orde.

Case closed zou ik zeggen :Pipersmile

PS. om even te reageren op verzendkosten: een supplier heeft bij iedere bestelling eenmalig kosten (aannemen order, reageren naar klant, checken betaling, de verpakking, etc.) Als iemand meerdere flessen in 1 keer bestelt, dan ontstaat er een voordeligere situatie, die de kosten drukt. Dit voordeel wordt gedeeltelijk aan de klant doorgegeven, in de vorm van "geen verzendkosten vanaf 150Euro" of zoiets. Zo werkt dat, het is dus geen extra gunst, maar een voordeel voor beide partijen.

Even over mijn achtergrond: Ik werk al mijn hele cariere in product development, heb vroeger veel kostprijscalculaties gedaan en in mijn projecten veel te doen met klant/suppliers relaties. Vandaar dit ik hier een wat uitgesproken mening over heb. :Slainte
4 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten