Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
swakken
Senior
Senior

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor swakken » 08 Jun 2015, 17:00

Hallo,

Weet er iemand hoe lang het duurt eer een fles op de veiling verschijnt? Ik heb eentje aangeboden maar dat is ondertussen al 3 veilingen geleden. Als het nog lang duurt is die fles leeg tegen dat ze verkocht is. :Tongue
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 08 Jun 2015, 17:15

swakken schreef:Hallo,

Weet er iemand hoe lang het duurt eer een fles op de veiling verschijnt? Ik heb eentje aangeboden maar dat is ondertussen al 3 veilingen geleden. Als het nog lang duurt is die fles leeg tegen dat ze verkocht is. :Tongue

Dat zou veel sneller moeten zijn, je kunt het beste contact opnemen met de veilingmeester. Mijn flessen waren binnen 4 dagen beschikbaar voor de eerste veiling.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Jun 2015, 17:45

Het ligt er maar net aan hoe interessant de veilingmeester je flessen vind. En natuurlijk ook aan hoeveel mensen dezelfde flessen aanbieden.
Hoe meer flessen hoe langer het duurt als je achter aan de rij staat
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Jun 2015, 21:09

Glendronach cask strength batch 1 voor €204,- vandaag :shock:
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 10 Jun 2015, 21:15

Peter87 schreef:Glendronach cask strength batch 1 voor €204,- vandaag :shock:

Haha. Voor die prijs doe ik de mijne met plezier weg!! En ik leg er nog een strik rond ook! :D
1 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Jun 2015, 23:27

Vandaag een goede slag geslagen.
Kunnen mensen (ook hier op het forum) zeuren wat ze willen, maar ik ben d'r mooi van af en voor een mooie prijs ook nog!

viewtopic.php?f=160&t=8334&p=102417#p102417
2 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 11 Jun 2015, 00:26

defeatless schreef:Vandaag een goede slag geslagen.
Kunnen mensen (ook hier op het forum) zeuren wat ze willen, maar ik ben d'r mooi van af en voor een mooie prijs ook nog!

viewtopic.php?f=160&t=8334&p=102417#p102417

Gefeliciteerd, mooi prijsje! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Full-Proof
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Full-Proof » 11 Jun 2015, 20:13

Oogadal schreef:Bedoel ook niet dat jij daar wat hebt weg geplukt, maar de controle op fake flessen is er bij Catawiki simpelweg niet. Totaal niet, het zijn alleen de foto's die de verkoper mailt.

Vergis je niet in de business die fake whisky is hoor, dat wordt professioneel gedaan en is zelfs voor een kenner soms moeilijk te onderscheiden. Tot je gaat proeven natuurlijk, maar daar zit 'm de crux want dat gebeurt niet met hele dure flessen, die zijn beleggingsobject. Waarde op moment van openen is 0, of het nu een fake is of het origineel....

Beste Oogadal,
Dikke kans dat ik mijn energie verspil aan een dwangmatig reaguurder met een of meer stoornissen, so be it. Ik moet toch even reageren.
Als veilingmeester whisky bij Catawiki, kan ik je verzekeren dat er op fakes wordt gecontroleerd. Mocht je desondanks vragen of je vraagtekens hebben bij het een of andere kavel, via de veilingmeester, 'stuur bericht' link bij ieder kavel, kun je mij een bericht sturen. Je zal zien dat je in no time een fatsoenlijk antwoord hebt. Gewoon eens proberen!
Met vriendelijke groet,
Jeroen Koetsier
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 11 Jun 2015, 20:25

Full-Proof schreef:Als veilingmeester whisky bij Catawiki, kan ik je verzekeren dat er op fakes wordt gecontroleerd.

Kan je dit eens toelichten hoe er gecontroleerd wordt op fakes?
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 11 Jun 2015, 21:29

swakken schreef:Hallo,

staat die wel op status aangeboden, en niet op concept :P
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Jun 2015, 21:30

Full-Proof schreef:
Oogadal schreef:Bedoel ook niet dat jij daar wat hebt weg geplukt, maar de controle op fake flessen is er bij Catawiki simpelweg niet. Totaal niet, het zijn alleen de foto's die de verkoper mailt.

Vergis je niet in de business die fake whisky is hoor, dat wordt professioneel gedaan en is zelfs voor een kenner soms moeilijk te onderscheiden. Tot je gaat proeven natuurlijk, maar daar zit 'm de crux want dat gebeurt niet met hele dure flessen, die zijn beleggingsobject. Waarde op moment van openen is 0, of het nu een fake is of het origineel....

Beste Oogadal,
Dikke kans dat ik mijn energie verspil aan een dwangmatig reaguurder met een of meer stoornissen, so be it. Ik moet toch even reageren.

Als veilingmeester whisky bij Catawiki, kan ik je verzekeren dat er op fakes wordt gecontroleerd. Mocht je desondanks vragen of je vraagtekens hebben bij het een of andere kavel, via de veilingmeester, 'stuur bericht' link bij ieder kavel, kun je mij een bericht sturen. Je zal zien dat je in no time een fatsoenlijk antwoord hebt. Gewoon eens proberen!
Met vriendelijke groet,
Jeroen Koetsier

Ik heb ook gehoord dat er een paar maanden geleden serieuze vraagtekens waren bij een fles Macallan 50 die voor ik dacht iets van 14.000 gewoon geveild is.
Laatst gewijzigd door Peter87 op 11 Jun 2015, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 11 Jun 2015, 22:40

:offtopic Fatsoenlijk :gnif
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Jun 2015, 23:03

Full-Proof schreef:

Beste Oogadal,
Met vriendelijke groet,
Jeroen Koetsier

Dat is inderdaad een zeer professionele reactie Jeroen! Petje af!

Maar ik ben benieuwd hoe je flessen controleert op echtheid die niet fysiek bij jullie staan. Aangezien ik een ieder het voordeel van de twijfel geef ben ik zeer benieuwd naar je reply.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 12 Jun 2015, 00:13

merci allemaal,

heb net mailtje gekregen dat ze deze veiling aangeboden wordt.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Jun 2015, 13:16

Ik heb de discussie vanuit het Highland Park onderwerp even hier naartoe verplaatst.
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”