De Independent Bottler Samaroli heeft kennelijk een uitstekende reputatie.
Op onversneden vond ik een korte achtergrond over Samaroli.
Heel wat van Samaroli’s bottelingen hebben doorheen de jaren een legendarische status verworven.
Een uitgebreider artikel over Samaroli in Nederland in Whisky Passion.
Ik zie wel dat de prijs van de bottelingen bovengemiddeld is, in elk geval niet voor de "low budget" drinkers onder ons.
Ze zijn dan ook vaak wat ouder of zelfs héél oud te noemen.
Ik heb inmiddels begrepen dat Gall & Gall van der Boog (= Passie voor Whisky ?) de exclusieve import voor Nederland doet.
Zie ook de lovende proefnotitie van Johan: Caol Ila 1984 Samaroli 45% vol.
IB: Samaroli, Independent Bottler
Re: Samaroli, Independent Bottler
De reputatie van Samaroli is vooral gebaseerd op de bottelingen die hij heeft uit gebracht voor 1990 .
Deze zijn naar mijn mening dan ook ongeevenaard .
De bottelingen die de laatste jaren zijn uit gekomen vind ik nogal tegen vallen .
Groetjes Nol Willems
Deze zijn naar mijn mening dan ook ongeevenaard .
De bottelingen die de laatste jaren zijn uit gekomen vind ik nogal tegen vallen .
Groetjes Nol Willems
0 x
Re: Samaroli, Independent Bottler
Inderdaad, zoals Nol zegt, de flessen van de laatste jaren halen bij lange na niet de (legendarische) kwaliteit van de oude Samaroli's.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
- Wim Wamelink
- (Whisky)Professional

- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 Okt 2010, 12:49
- Locatie: 't Loo Oldebroek
- Contact:
Samaroli, Independent Bottler
Wie kan mij vertellen wat deze fles Samaroli Whisky voor stelt. Welke distilleerderijen zouden het zijn?
Ik wil het graag in mijn nieuwe whiskybar kast plaatsen in de MasterClass Bar in 't Loo maar heb geen idee waar ik die moet plaatsen.
Ik wil het graag in mijn nieuwe whiskybar kast plaatsen in de MasterClass Bar in 't Loo maar heb geen idee waar ik die moet plaatsen.
- Bijlagen
-
- IMAG0438 (2).jpg (530.77 KiB) 1291 keer bekeken
-
- IMAG0437 (2).jpg (659.85 KiB) 1291 keer bekeken
0 x
Wim Wamelink
www.wimwamelink.nl
www.wimwamelink.nl
Re: IB: Samaroli, Independent Bottler
Als je zoekt op "samaroli no age" of "samaroli no age 2002"komt er vrij veel naar boven, o.a:
Ze geven waarschijnlijk niet prijs welke whiskies er in gaan. Afhankelijk van de editie (jaar van uitgifte) zie ik even snel prijzen tussen €150 en €300.
Naast de beroemde Bouquetreeks, zijn Coilltean en No Age ook bekende labels van Samaroli. No Age is een serie vatted malt whisky’s, welke enkel en alleen whisky bevat van de laatste Schotse artisanale distilleerderijen. Een statement tegen de industrialisatie van de distilleren als het ware.
Ze geven waarschijnlijk niet prijs welke whiskies er in gaan. Afhankelijk van de editie (jaar van uitgifte) zie ik even snel prijzen tussen €150 en €300.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Samaroli NoAge
Samaroli since 1968
Technical tasting notes (van de 2008 No Age):
Technical tasting notes (van de 2008 No Age):
A harmonious vatting of whiskies aged from ten to over forty years in special sherry and oak casks, produced exclusively
by Scotland’s last artisan distilleries, which still use the same procedure as a hundred years ago.
NoAge is the only whisky for which the reduction of original alcohol lasts for no less than twelve months, as was the custom in the 19th century.
All the batches are re-blended every two-three months. A small percentage of water is added to it, so that it is gradually absorbed by the whisky’s various organoleptic components.
This practice has been abandoned by everyone else, as it was too expensive. NoAge does not undergo artificial colouring, nor is it submitted to chill filtration, which could remove its original components and natural aromas
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: IB: Samaroli, Independent Bottler
Aah leuk een speurtocht dacht ik, maar ik kan echt nergens vinden wat er in zou moeten zitten. Heel vreemd! Maakt mij wel nieuwsgierig hoor!
Edit:
Misschien hier eens een mailtje naar sturen?
http://www.samaroli.it/eng/contatti.asp
Edit:
Misschien hier eens een mailtje naar sturen?
http://www.samaroli.it/eng/contatti.asp
0 x
Re: IB: Samaroli, Independent Bottler
Opes, overheen gekeken (in hetzelfde document):
One example is the technique used for our NoAge: not adding distilled water all at one time, but – as was
the tradition in the 19th century – in the course of an entire calendar year, to enable to spirit to “welcome”
the new element, avoiding the risk of unbalancing the delicate combination of 40 single malts, whose
ages, in the case of the 2008 edition, go from 1957 to 1996.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: IB: Samaroli, Independent Bottler
Inderdaad Piet, oepsPiet schreef:Opes, overheen gekeken (in hetzelfde document):One example is the technique used for our NoAge: not adding distilled water all at one time, but – as was
the tradition in the 19th century – in the course of an entire calendar year, to enable to spirit to “welcome”
the new element, avoiding the risk of unbalancing the delicate combination of 40 single malts, whose
ages, in the case of the 2008 edition, go from 1957 to 1996.

ps. Dit zijn eigenlijk ook wel dé flessen voor WWWDA - kijk 'ns naar de schouders van deze flessen(lijken 'n klein beetje op de Masterson's!!).
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten




