Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Dec 2013, 11:16

Kent u deze? http://www.tastingcollection.nl/

Ben op zich wel benieuwd maar vraag me altijd af of je niet ineens samples van Glenfiddich 12 of JW Red Label krijgt. Iemand ervaringen mee of het de moeite waard is?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 18 Dec 2013, 11:24

Ik had het ook al even bekeken nadat ik de flyer bij Whisky Etc kreeg. Vroeg me trouwens precies hetzelfde af als jij: wat krijg je er voor terug? Want van het bedrag dat je maandelijks neertelt kan je ook een leuk aantal flessen whisky kopen.

Ik denk niet dat ik het doe, hoewel de sample selectie voor de eerste maand wel aardig is. Die kan je bekijken onderaan deze pagina.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Dec 2013, 11:27

35 euro per 6x2cl whisky. Dat mogen dan wel klappertjes zijn :)

Ik heb even zitten rekenen, en met de whiskies van de eerste maand als leidraad (die staan op de site genoemd) kom ik uit op een gemiddelde flesprijs van zo'n 50 euro. Dat komt neer op 8,50 per setjes samples. Mooie marge ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Dec 2013, 11:27

Ja, de selectie voor de eerste keer is wel ok. De Arran en de Springbank staan sowieso nog op mijn 'te proeven'-lijstje. Maar als je dan na een maand of drie alleen maar reguliere 12yo's of lauwe blends krijgt, wordt het natuurlijk een stuk minder interessant.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Dec 2013, 13:36

Harrie schreef:Ja, de selectie voor de eerste keer is wel ok.

Kennelijk is de constatering van Matthijs je ontgaan ? Maar okay. Overigens stond deze site al in onze lijst "Organisatoren/uitvoerders van Whisky-proeverijen (NaT)".
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Dec 2013, 13:40

Matti schreef:35 euro per 6x2cl whisky. Dat mogen dan wel klappertjes zijn :)

Ik heb even zitten rekenen, en met de whiskies van de eerste maand als leidraad (die staan op de site genoemd) kom ik uit op een gemiddelde flesprijs van zo'n 50 euro. Dat komt neer op 8,50 per setjes samples. Mooie marge ;)

Een tientje van de prijs van €35,95 is voor het houten kistje ipv het doosje. Exact dezelfde whiskies zitten namelijk ook in he tien euro goedkopere doosje.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Dec 2013, 13:47

totalatool schreef:
Matti schreef:35 euro per 6x2cl whisky. Dat mogen dan wel klappertjes zijn :)

Ik heb even zitten rekenen, en met de whiskies van de eerste maand als leidraad (die staan op de site genoemd) kom ik uit op een gemiddelde flesprijs van zo'n 50 euro. Dat komt neer op 8,50 per setjes samples. Mooie marge ;)

Een tientje van de prijs van €35,95 is voor het houten kistje ipv het doosje. Exact dezelfde whiskies zitten namelijk ook in he tien euro goedkopere doosje.

Nee, da's zelfs nog erger. Ik had het over het abonnement. Als je het losse doosje koopt is de gemiddelde flesprijs lager: 26 euro, dus 4,52 per setje (en dan heb ik nog niet de laagste internetprijzen gepakt). Daar komen voor de leverancier vanzelfsprekend nog verpakking en verzending bij.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Dec 2013, 14:14

Matti schreef:35 euro per 6x2cl whisky. Dat mogen dan wel klappertjes zijn :)

Ik heb even zitten rekenen, en met de whiskies van de eerste maand als leidraad (die staan op de site genoemd) kom ik uit op een gemiddelde flesprijs van zo'n 50 euro. Dat komt neer op 8,50 per setjes samples. Mooie marge ;)

Nuance: dan reken je puur de whisky. Geen verpakking (flesjes, doosje), arbeidsloon (vullen, stickeren, verpakken), verzending.

Én op deze manier loop je niet het risico met een fles van 68cl te zitten die je niet lekker vindt. 8-)

Grootverpakking is altijd (vaak) goedkoper, denk aan een glas cola in de kroeg of een fles van 2 liter in de supermarkt...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 18 Dec 2013, 14:22

De berekening van Matthijs geeft mooi inzicht, en de nuance van John is ook goed. Natuurlijk worden er meer kosten gemaakt dan alleen de aanschaf van de flessen whisky. Maar de enige vraag die telt is of je het geld over hebt voor het soort samples dat Tastingcollection aanbiedt.

Voor mij is het wel duidelijk: veel te duur :nono
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Dec 2013, 14:29

JayDie schreef:Nuance: dan reken je puur de whisky. Geen verpakking (flesjes, doosje), arbeidsloon (vullen, stickeren, verpakken), verzending.

Én op deze manier loop je niet het risico met een fles van 68cl te zitten die je niet lekker vindt. 8-)

Grootverpakking is altijd (vaak) goedkoper, denk aan een glas cola in de kroeg of een fles van 2 liter in de supermarkt...

Vanzelfsprekend John. Het is geen pure winst natuurlijk, maar met een klein beetje schaal blijft er toch genoeg opbrengst over denk ik zo :) Het lijkt een vrij gevestigde onderneming te zijn, dus die schaal is er wel denk ik.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Dec 2013, 15:04

En dan gaat het uiteraard om inkoop/groothandelprijzen 8-)
Matti schreef:Het lijkt een vrij gevestigde onderneming te zijn, dus die schaal is er wel denk ik.


Gezien het scala van • Whisky • Cognac • Grappa en Likeur • Port • Olijfolie en Balsamico • Thee • Kruiden en Specerijen, neem ik aan dat Ron van de Tasting Compagnie (aka RareWhiskysite ), hier zelf achter zit.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 18 Dec 2013, 22:28

http://www.opencompanies.nl/overig-trea ... m-34268737

Denk niet dat Ron dit is... al zal hij ze wel maken!

In mijn ogen gedoemd te mislukken voor zo'n bizarre prijs!

Maar goed, wie niet waagt wie niet wint!
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Dec 2013, 10:19

thijs100 schreef:Voor mij is het wel duidelijk: veel te duur :nono

Ik doe ook niet mee, besteed dat geld liever aan een proeverij of een mooie fles :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Dec 2013, 10:23

whiskysite schreef:Denk niet dat Ron dit is... al zal hij ze wel maken!

Contactgegevens van
http://www.tastingcompany.nl/algemeen/contact.html en http://www.rarewhiskysite.com/algemeen/ ... ntact.html zijn gelijk.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Tasting Collection Club - Tastingcollection.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Dec 2013, 10:36

Contactgegevens van tastingcompany en rarewhiskysite zijn gelijk.

Klopt. Maar dat is wat ik al aangaf. Dat is Ron Kercher zijn business en van de rarewhisky zegt hij dat het eerder liefhebberij is.
Vandaar mijn aanname dat dit dat misschien ook is ... waarvan Jack denkt van niet....... Ik zal het Ron eens vragen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bodevami en 2 gasten