www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij

Ongelezen berichtdoor Harrie » 14 Jan 2014, 15:13

Na de nieuwe site een paar keer te hebben doorgestruind ben ik toch niet onverdeeld positief. De hierboven genoemde bezwaren, en dan met name het minder gebruiksvriendelijke zoeken, valt me toch wel tegen. Visueel wel mooier maar iets minder gebruikersgemak. Wellicht doen ze nog wat met de kritiek...
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 18 Jan 2014, 01:24

vmk schreef:Schitterend fenomeen dat puntensysteem. Je krijgt punten als je iets hebt bijgedragen.
Moet je eens rustig op je in laten werken...

Voel je je dan beter?
Hebben mensen die waardering echt nodig?
Geeft het meerwaarde aan je bestaan dat je punten hebt gekregen ter vervanging van het daffy duck stickertje wat je kreeg op de basisschool als je het bord netjes had schoongeveegd.

Mensen doen niets meer vrijwillig, voor elke (minieme) prestatie moet een beloning worden gegeven, zelfs als het niets zegt.

Excuses, misschien iets te maatschappijkritisch dit, maar het verbaast me. :)

als Gamification 'expert' zoals dat dan heet, kan ik je verzekeren dat zulke dingen, mits op de juiste manier ingezet, wel degelijk helpen om je bezoekers vast te houden op websites en terug te laten komen. Het komt soms wat kinderachtig over, maar zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Beloon ze met badges, plakplaatjes, punten, levels, etc en mensen worden blij. Dit forum doet dat eigenlijk ook al deels dmv het bijhouden van het aantal posts en daar een titeltje aan vast te plakken.
Overigens heeft dit helemaal niets te maken met "tegenwoordig doet men niets meer vrijwillig". Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon nonsens. Mensen hebben altijd al zo in elkaar gezeten, alleen wordt het nu in de virtuele wereld ook toegepast.

ONTOPIC: kwam zojuist nog wel een paar ergernissen tegen op de site. Het aantal ml van een botteling staat niet meer als kolom in de lijst van een distillery. Zo is het dus haast niet te doen om bijvoorbeeld een bepaalde variant van een Bowmore 12yo te vinden, want dan moet je er een stuk of 15 openen om te zien of het de juiste is. Als je met je backbutton van de browser vervolgens op 'terug' klikt dan is het volledige overzicht van de distillery weer dichtgeklapt en kun je opnieuw beginnen.
Had ze graag voorzien van een gratis expert review voordat ze live waren gegaan...een klein usability onderzoekje had ook geen kwaad gekund denk ik.
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Jan 2014, 08:38

ONTOPIC: kwam zojuist nog wel een paar ergernissen tegen op de site. Het aantal ml van een botteling staat niet meer als kolom in de lijst van een distillery. Zo is het dus haast niet te doen om bijvoorbeeld een bepaalde variant van een Bowmore 12yo te vinden, want dan moet je er een stuk of 15 openen om te zien of het de juiste is. Als je met je backbutton van de browser vervolgens op 'terug' klikt dan is het volledige overzicht van de distillery weer dichtgeklapt en kun je opnieuw beginnen.

Eens! Erg vervelend. Op de oude site zag je naast de ml's ook hoevaak mensen ze in collectie hadden en volgens mij ook de prijs (ben ik nu al weer vergeten...). Met deze eigenschappen zag je snel in het overzicht welke van de twintig Bowmore OB 12's je moest hebben. Dat is nu zeker niet het geval...
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 18 Jan 2014, 10:33

Soundwave schreef:als Gamification 'expert' zoals dat dan heet, kan ik je verzekeren dat zulke dingen, mits op de juiste manier ingezet, wel degelijk helpen om je bezoekers vast te houden op websites en terug te laten komen. Het komt soms wat kinderachtig over, maar zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Beloon ze met badges, plakplaatjes, punten, levels, etc en mensen worden blij. Dit forum doet dat eigenlijk ook al deels dmv het bijhouden van het aantal posts en daar een titeltje aan vast te plakken.
Overigens heeft dit helemaal niets te maken met "tegenwoordig doet men niets meer vrijwillig". Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon nonsens. Mensen hebben altijd al zo in elkaar gezeten, alleen wordt het nu in de virtuele wereld ook toegepast.

Dat het werkt, daar heb je volledig gelijk in. Dus ik neem het ook niemand kwalijk dat het toegepast wordt.
Mbt je tweede punt: ik chargeer af en toe om discussies op gang te brengen, maar ik ben zeker van mening dat op dit punt tijden zijn veranderd. Ik ben jarenlang actief geweest in de sport (als vrijwilliger) in verscheidene rollen. En ik kan je verzekeren dat je mensen iets moet bieden als je wil dat ze nog wat doen. Dat is wel degelijk veranderd.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Jan 2014, 12:03

Harrie schreef:

Eens! Erg vervelend. Op de oude site zag je naast de ml's ook hoevaak mensen ze in collectie hadden en volgens mij ook de prijs (ben ik nu al weer vergeten...). Met deze eigenschappen zag je snel in het overzicht welke van de twintig Bowmore OB 12's je moest hebben. Dat is nu zeker niet het geval...

Daar wordt aan gewerkt. Het idee is dat de verschillende inhoudsmaten als versies onder de 'standaard'-fles komen te hangen. Dan kan je dus de standaard (meestal 70cl) toevoegen of op de pagina van de standaard via het tabblad 'versies' een andere versie kiezen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 20 Jan 2014, 15:09

Ik geloof dat het nog niet gemeld is in dit topic, mij viel het in ieder geval net pas op. De indicatie van de beschikbaarheid van een whisky is weer terug. Geen sterren dit keer, maar een dollarbiljet. Fijn dat deze feature weer ingevoerd is :duimop
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 22 Jan 2014, 14:14

Zo te zien wordt er nog volop aan de Whiskybase website gewerkt. Goed om te zien! :duimop

Sinds vandaag is er de functionaliteit toegevoegd om per whisky in je eigen collectie in te geven wat je er voor betaald hebt. Deze bedragen komen dan vervolgens ook weer terug in de "Collection List". Daarnaast wordt ook weer de huidige waarde getoond van alle dichte flessen in je collectie. Deze optie kan je net zoals vroeger privé maken. Volgens mij worden in deze telling echter alleen de bedragen van flessen meegenomen als er een shoplink aanwezig is met een actuele prijs. Dichte flessen zonder shoplink tellen dus niet mee waardoor de "Whiskybase Value" eigenlijk nietzeggend wordt voor zover dat uiteraard al niet zo was. ;) Ben er ook nog steeds niet achter wat die "Checkpoints" knop precies inhoudt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de grafiek (klik op grafiek icoon voor de tekst "Value of all closed bottles") Maar hiervan kan je waarschijnlijk pas het resultaat zien over meerdere dagen.

Verbeter punt: in "Collection List" als je sorteert op "Paid" houdt die geen rekening met de bedragen maar sorteert die gewoon van 1 naar 9 of andersom.
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Jan 2014, 14:27

Zo te zien kan je met die checkpoints op verschillende momenten in de tijd zien wat de waarde van je collectie was. Voor de beleggers onder ons dus :) (en dan die beleggers die het niet heel precies hoeven te weten ;))
0 x
Matthijs, whiskynerd.

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 22 Jan 2014, 14:42

Ik neem aan dat de waarde die je betaald hebt voor je fles privé is? Dat kan ik even niet vinden.

Overigens zijn releasenotes wel handig. Of is er ergens een een opsomming of uitleg te vinden?
0 x

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 22 Jan 2014, 15:01

vmk schreef:Ik neem aan dat de waarde die je betaald hebt voor je fles privé is? Dat kan ik even niet vinden.

Kijk maar even in mijn collectie/lijst of je wat kunt zien, heb voor alle whiskies het aankoop bedrag ingevuld namelijk. Ben ook wel benieuwd! ;)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 22 Jan 2014, 15:18

Als dit http://www.whiskybase.com/profile/caledonians jouw profiel is, kan ik in elk geval niets zien. Uberhaupt niets in je collectie te zien voor mij.
0 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 22 Jan 2014, 15:22

Harrie schreef:Als dit http://www.whiskybase.com/profile/caledonians jouw profiel is, kan ik in elk geval niets zien. Uberhaupt niets in je collectie te zien voor mij.

Dat klopt inderdaad. Heb mijn collectie alleen open staan voor "Friends", vmk en ik zijn connected dus vandaar mijn vraag aan hem. ;)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 22 Jan 2014, 15:25

Check :-)
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 22 Jan 2014, 15:30

Caledonians schreef:
Harrie schreef:Als dit http://www.whiskybase.com/profile/caledonians jouw profiel is, kan ik in elk geval niets zien. Uberhaupt niets in je collectie te zien voor mij.

Dat klopt inderdaad. Heb mijn collectie alleen open staan voor "Friends", vmk en ik zijn connected dus vandaar mijn vraag aan hem. ;)

Ik zie jouw prijzen. Dat wil ik niet.

Ik heb ook een lijst aangemaakt, die alleen vrienden kunnen zien. Een leuke optie. Maar het prijsveld wil ik privé houden, maar dat lijkt dus niet te lukken.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Jan 2014, 15:32

Idd, de prijzen zijn te zien (totale whiskybase waarde gesloten flessen niet trouwens). Ik zou zeggen: doe een feature request op het WB forum.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”