IB: whiskybroker.co.uk

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mar 2013, 21:41

Heeft er iemand al eens eigen bottelingen van whiskybroker.co.uk geproefd en/of daar direct besteld?

Zo ja wat is de ervaring?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Mar 2013, 21:56

Jup, twee keer tot nu toe :)

Algemeen gesproken zijn de prijzen van deze bottelingen heel schappelijk (dat is wel ervan uitgaande dat je, eventueel samen met anderen, een meervoud van 6 flessen bestelt. De verzendkosten zijn 22 pond per pakket, of er nu 1 of 6 flessen in zitten).

De eerste keer heb ik een Linkwood 17yo en een Bruichladdich 22yo besteld. Beiden vind ik bijzonder van smaak, maar geen allemansvrienden. Mijn tweede bestelling (een Springbank 14yo en een Ardbeg 20yo) is nog onderweg, dus daar kan ik nog niks van zeggen.

Die Ardbeg was trouwens maar 65 pond (!!). Ik lees daaruit dat het hem naast het geld ook een klein beetje om de liefhebberij gaat, want die fles was met een dubbele prijs ook de deur uit gevlogen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mar 2013, 22:02

Ja, £22 verzenden is inderdaad iets om rekening mee te houden. Dan moet je wel bijna collectief gaan.

Wellicht ben ik het even kwijt maar dan heb je ook alle belastingen al betaald in UK zodat de douane er hier ook weer geen kosten en invoerrecht op kan doen?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
EdwinWalker
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 Mar 2013, 11:56
Locatie: Enschede

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 30 Mar 2013, 22:34

Voor eigen gebruik is er vrije handel binnen de EU.
Geen enkel probleem.

Haal zelf veel drank uit het buitenland, soms is wel de doos door de douane opengemaakt.
Maar verder geen enkel probleem.

ps. Ook nooit problemen gehad buiten de EU, maar dat is geen garantie.

Mvg, Edwin
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mar 2013, 23:54

EdwinWalker schreef:ps. Ook nooit problemen gehad buiten de EU, maar dat is geen garantie.

Nee, inderdaad niet. Zie mijn recente Japan ervaring: Karuizawa expressies :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
EdwinWalker
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 Mar 2013, 11:56
Locatie: Enschede

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 31 Mar 2013, 00:21

Piet schreef:Nee, inderdaad niet. Zie mijn recente Japan ervaring: Karuizawa expressies :boos


Zo zie je maar weer, heb tot nu toe dan wel geluk. Heb tientallen flessen uit Japan gehaald en nog nooit problemen.
Maar goed, geen garantie. Maar binnen de EU heb je een vrijehandels zone en die problemen zeker niet. :duimop
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2785
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Pellie » 31 Mar 2013, 10:52

Waar haal je ze uit Japan dan?
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mar 2013, 11:00

Pellie schreef:Waar haal je ze uit Japan dan?

Kijk even bij onderstaande " Karuizawa expressies " link Pellie. Dit is UK. Daar staat e.e.a. en horen eventuele vragen daarover, of in Whisky kopen in het buitenland.

Zie ook: IB: The Number One Drinks Company
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 04 Apr 2013, 17:31

Matti schreef:Jup, twee keer tot nu toe :)

Algemeen gesproken zijn de prijzen van deze bottelingen heel schappelijk (dat is wel ervan uitgaande dat je, eventueel samen met anderen, een meervoud van 6 flessen bestelt. De verzendkosten zijn 22 pond per pakket, of er nu 1 of 6 flessen in zitten).

De eerste keer heb ik een Linkwood 17yo en een Bruichladdich 22yo besteld. Beiden vind ik bijzonder van smaak, maar geen allemansvrienden. Mijn tweede bestelling (een Springbank 14yo en een Ardbeg 20yo) is nog onderweg, dus daar kan ik nog niks van zeggen.

Die Ardbeg was trouwens maar 65 pond (!!). Ik lees daaruit dat het hem naast het geld ook een klein beetje om de liefhebberij gaat, want die fles was met een dubbele prijs ook de deur uit gevlogen.


Dat klinkt heel interessant. Voor die Ardbeg moest je zeker wel heel alert zijn om aan een fles te geraken?

Frank
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Apr 2013, 17:46

OpiumX schreef:Dat klinkt heel interessant. Voor die Ardbeg moest je zeker wel heel alert zijn om aan een fles te geraken?

Frank

Jup, dat was 1 fles per persoon, 222 flessen totaal en alles weg in 8 minuten. Ik heb nog niet vaak zo intens naar een bestelknop gekeken.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2785
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Pellie » 05 Jul 2014, 16:37

Iemand toevallig de 17yo Ben Nevis van whiskybroker al geproefd???
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: IB: whiskybroker.co.uk

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 04 Mei 2017, 17:15

Heeft iemand toevallig een bestelling lopen bij whiskybroker waar ik mee kan liften?
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten