Wouterk schreef:Misschien heeft het ook te maken met de labels?
Het label en/of Marketing zal zeker een invloed hebben bij het aanschaffen van een fles (al dan niet met doos of koker)...
Maar ik denk ook dat het verschilt in wat voor een type aankoop ...
<voor mijzelf sprekend>
Is de fles voor mijzelf - dan is het label ondergeschikt aan merk en inhoud
Is de fles een kado voor iemand anders die ook wel eens Whisky drinkt - komt het uiterlijk (label) wat hoger op de lijst.
Is de fles voor een mede liefhebber - dan zal het label ergens er tussen zitten. Misschien de doorslag geven onder het mom van het oog wil ook wat.
Maar of het van een dusdanig invloed heeft bij de cQs durf ik toch wel te betwijfelen ...
Zou het label dusdanig grote invloed hebben van binnen enkele minuten uitverkocht...
...tot 5 projecten waar ruwweg 25-50% nog beschikbaar is dagen/weken na het on-line gaan...
...tot de laatste 3 projecten die hier nog niet eens 1 postje op het forum hebben gehad?
Nogmaals, wij zijn waarschijnlijk maar een klein deel van de afzetmarkt ... maar toch ... ik denk niet dat deze "teloorgang" alleen aan de labels te wijten zal zijn.
Ik denk dat het ook deels ligt aan een observatie die Sören maakte over zijn eigen collectie;
squaadgras schreef:Over de afgelopen jaren heel wat aandeeltjes van de CasQueteers opgepikt... zoveel, dat ik er eigenlijk van schok! Zeker als je het in opbrengst c.q. flesjes bekijkt..
Je hebt van sommige vaten geen idee wanneer deze gebotteld worden.
Dus je loopt een risico dat je ineens in een één jaar 2 of 3 delen moet aftikken
en 6 - 12 flessen in je kastje kwijt moet
Ik lig er voor de rest niet wakker van ... maar dat zijn van die dingetjes die mij soms wel opvallen ...