Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Demas
Senior
Senior

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Demas » 05 Aug 2020, 20:41

Mss - om toch opbouwende feedback te geven - het aantal shares te beperken (al dan niet voor bepaalde releases) tot 1 per klant?
1 x

fritsk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fritsk » 06 Aug 2020, 08:39

Demas schreef:Mss - om toch opbouwende feedback te geven - het aantal shares te beperken (al dan niet voor bepaalde releases) tot 1 per klant?

Dat helpt misschien een beetje. Voor de bekende dingen is er gewoon te veel vraag.
0 x

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 06 Aug 2020, 08:57

Loting zou wellicht toch de beste oplossing zijn, de vraag is gewoon te groot.
(Is toch heel snel gegaan, ik weet nog dat niet zo heel lang geleden ik met vrij weinig moeite elke deeltje kon bemachtigen wat ik wilde.)
0 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 06 Aug 2020, 22:08

Voor mijn portomonee is het een stuk beter nu ze elke keer zo snel weg zijn :P
3 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 18 Aug 2020, 21:37

Linkwood project...
En ik had me toch voorgenomen om geen deeltjes meer aan te schaffen! Wat nu?
:Scratch
Ach, waarschijnlijk is deze morgen ook binnen de minuut uitverkocht, en kom ik er niet eens tussen...
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Aug 2020, 09:04

fjharms schreef:Linkwood project...
En ik had me toch voorgenomen om geen deeltjes meer aan te schaffen! Wat nu?
:Scratch
Ach, waarschijnlijk is deze morgen ook binnen de minuut uitverkocht, en kom ik er niet eens tussen...

Ik dacht hetzelfde, 'Linkwood project'... :lekker
Maar als ik dan de invulling zie: Een bourboncask uit 2013 en twee verschillende Kovalcasks uit 2018. Errlijk gezegd verwacht ik nou niet heel veel verschil tussen die twee vaten. Bij een project dacht ik eigenlijk aan: Zelfde batch/jaar spirit, maar dan in een bourboncask, een sherrycask en een wijn/port cask of zo, of rum desnoods. En dan de verschillen in resultaat ontdekken tegen die tijd.
Waar ze nu mee komen is meer gewoon: drie Linkwood vaten. Blijft nog steeds heel leuk en interessant, maar in het kader van "wat hebben we al in huis of in de pijplijn" is het de vraag in hoeverre het een toegevoegde waarde is. Maar dat is voor eenieder persoonlijk en anders natuurlijk.
Nou ja, we hebben nog een kleine halve dag om over na te denken, en dan bovendien nog maar zien dat je er tussen komt inderdaad.
3 x

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Aug 2020, 13:54

Dre schreef:Maar als ik dan de invulling zie: Een bourboncask uit 2013 en twee verschillende Kovalcasks uit 2018. Errlijk gezegd verwacht ik nou niet heel veel verschil tussen die twee vaten. Bij een project dacht ik eigenlijk aan: Zelfde batch/jaar spirit, maar dan in een bourboncask, een sherrycask en een wijn/port cask of zo, of rum desnoods. En dan de verschillen in resultaat ontdekken tegen die tijd.
Waar ze nu mee komen is meer gewoon: drie Linkwood vaten. Blijft nog steeds heel leuk en interessant, maar in het kader van "wat hebben we al in huis of in de pijplijn" is het de vraag in hoeverre het een toegevoegde waarde is. Maar dat is voor eenieder persoonlijk en anders natuurlijk.
Nou ja, we hebben nog een kleine halve dag om over na te denken, en dan bovendien nog maar zien dat je er tussen komt inderdaad.

Nou precies dat inderdaad. Ik zit al samen met wat anderen in een dubbel deel Blair Athol op die Koval casks en daarnaast waardeer ik Linkwood toch meer op sherry dan op bourbon. Bourbonned Linkwood is in mijn ervaring toch meer het middle of the road blendfiller profiel waar ze volgens mij oorspronkelijk voor bedoeld waren/zijn als distillery...
Ik ben benieuwd of deze net zo snel gaat als andere vaten de afgelopen weken. Het is toch wel een vrij groot deel van 6 flessen, dus waarschijnlijk een wat grotere investering. Die lopen doorgaans iets minder hard. We wachten af! :D
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Aug 2020, 15:04

Cask1988 schreef:
Dre schreef:Maar als ik dan de invulling zie: Een bourboncask uit 2013 en twee verschillende Kovalcasks uit 2018. Errlijk gezegd verwacht ik nou niet heel veel verschil tussen die twee vaten. Bij een project dacht ik eigenlijk aan: Zelfde batch/jaar spirit, maar dan in een bourboncask, een sherrycask en een wijn/port cask of zo, of rum desnoods. En dan de verschillen in resultaat ontdekken tegen die tijd.

Nou precies dat inderdaad. Ik zit al samen met wat anderen in een dubbel deel Blair Athol op die Koval casks en daarnaast waardeer ik Linkwood toch meer op sherry dan op bourbon. Bourbonned Linkwood is in mijn ervaring toch meer het middle of the road blendfiller profiel waar ze volgens mij oorspronkelijk voor bedoeld waren/zijn als distillery...
Ik ben benieuwd of deze net zo snel gaat als andere vaten de afgelopen weken. Het is toch wel een vrij groot deel van 6 flessen, dus waarschijnlijk een wat grotere investering. Die lopen doorgaans iets minder hard. We wachten af! :D

Nog een update hierop: Het blijkt dan ook nog om Koval bourboncasks te gaan hier, waar ik zelf nog dacht aan de Rye casks die al wel her en der (bv. Glenallachie) gebruikt zijn. Maar eigenlijk dus gewoon drie keer Linkwood op bourboncask...
0 x

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Aug 2020, 15:10

Dre schreef:Nog een update hierop: Het blijkt dan ook nog om Koval bourboncasks te gaan hier, waar ik zelf nog dacht aan de Rye casks die al wel her en der (bv. Glenallachie) gebruikt zijn. Maar eigenlijk dus gewoon drie keer Linkwood op bourboncask...

Dan is het helemaal 3 dubbel zinloos :Scratch Net wat je zegt, meer variatie was dan echt wel leuker/zinvoller geweest.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Aug 2020, 23:27

Nou op het moment van schrijven nog slechts 1 van de 60 delen beschikbaar. Toch nog vrij rap gegaan :goedgedaan

Wat ik me trouwens elke keer afvraag als ik de beschikbare vaten door zit te scrollen: heeft iemand enig idee wat ze doen met vaten waarvan ze nog een hele rits delen beschikbaar hebben? Ik bedoel het zal toch afgenomen moeten worden bij bottelen maar het lijkt me niet dat Arie en Willem garant ‘moeten’ staan voor alle flessen die niet afgenomen worden via CQS leden. Er staan nog aardig wat deeltjes al een heel poosje op een baasje te wachten. Als dat zo blijft kan financieel natuurlijk lelijk oplopen. Een vaste afnemer? Een slijter die garant staat? Of whiskybroker die dan toch wat zelf houdt?
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 20 Aug 2020, 09:10

Cask1988 schreef: Of whiskybroker die dan toch wat zelf houdt?

Ik verwacht dat laatste. Whisky verkoopt tegenwoordig toch wel, vast wel een broker die wat resterende flesjes tegen kostprijs wil overnemen. Ze hebben inmiddels voldoende contacten in het wereldje.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Aug 2020, 12:49

Wouter1981 schreef:Ik verwacht dat laatste. Whisky verkoopt tegenwoordig toch wel, vast wel een broker die wat resterende flesjes tegen kostprijs wil overnemen. Ze hebben inmiddels voldoende contacten in het wereldje.

Zou idd erg aannemelijk zijn. In het verlengde daarvan zou het me ook niet verbazen als ze met het aantal verwachtte flessen opbrengst uit een vat, ruim aan de veilige kant van de voorspelling gaan zitten zodat er voor de broker sowieso een doosje of 2 over blijft. Zo houdt de broker er wat aan over en worden de deelnemers niet teleurgesteld door een lagere opbrengst. Of zijn hier inmiddels al andere ervaringen mee?
0 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 24 Aug 2020, 21:58

De volgende wordt een Mortlach 2013... :Help
0 x

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Aug 2020, 14:20

blaaat schreef:De volgende wordt een Mortlach 2013... :Help

How do you know already? :o

Edit*Gevonden! Facebook..
1 x
Afbeelding

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Aug 2020, 22:22

Hmmm de Mortlach van morgen rijpt nog door tot ie 12yo is (+/- 2025) op het bourbon vat. Daarna de keuze aan alle deelnemers: bottelen of oversteken op een sherryvat voor nog eens 3 jaar additionele rijping. Maar of dit gebeurd hangt dus van de meerderheid af. De keuze vooraf die zeker is, is dus of je 12yo Mortlach op uitsluitend Bourbon gerijpt wilt, waarvoor je instapt. De rest is bonus..

Persoonlijk vind ik Mortlach meer gemaakt voor sherryvaten dan voor alleen bourbonvaten al zijn er uiteraard positieve uitzonderingen te vinden zoals de warehouse 1987 CA. Wordt weer een lastige keuze..
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”