Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Dre » 27 Mar 2019, 18:33

squaadgras schreef:Dit maal voor de Teaninich gegaan.. op een Islay-vat durf ik dat wel aan. Strathmill laat ik schieten, alleen op een hoggie is (denk ik) niet mijn ding bij deze distilleerderij.

Da's geinig, ik dacht precíes andersom :lol: . Het Teaninich profiel ligt me wel heel erg, maar of ik er vijf flesjes met een subtiel rookje van zou willen, daarover twijfelde ik teveel. Uiteindelijk juist (sam-sam) in de Strathmill gestapt.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 27 Mar 2019, 18:39

Flesje om flesje doen Dré? Hebben we iig. 1 van de 'gemiste' vaten :bigsmile
0 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 27 Mar 2019, 18:39

5 flesjes Teaninich vond ik wat veel. Ik wacht wel tot ze per stuk worden aangeboden, dat ging met de Mortlach ook best goed :bigsmile
1 x

Pe@ter
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Pe@ter » 27 Mar 2019, 18:53

De Teaninich is op en van de strathmill zijn er nog 3 participaties. Is weer snel gegaan!
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 27 Mar 2019, 20:54

Rien68 schreef:5 flesjes Teaninich vond ik wat veel. Ik wacht wel tot ze per stuk worden aangeboden, dat ging met de Mortlach ook best goed :bigsmile

Lukt vast wel; als ‘t een 90 punter blijkt komen ze vast wel te koop. Rond de € 150 - 200 hoop ik dan, risico nemen mag beloond worden tenslotte.... :Party
3 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Mar 2019, 21:02

Ik laat ze beide gaan. Geen peat voor mij en ik weet te weinig van Strathmill.
Laatst gewijzigd door FGG op 28 Mar 2019, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 27 Mar 2019, 21:13

squaadgras schreef:Dit maal voor de Teaninich gegaan.. op een Islay-vat durf ik dat wel aan. Strathmill laat ik schieten, alleen op een hoggie is (denk ik) niet mijn ding bij deze distilleerderij.

Heb hetzelfde gedaan ;)
0 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 28 Mar 2019, 00:30

FGG schreef:Ik laat ze beide gan. Geen peat voor mij en ik weet te weinig van Strathmill.

Zowel de teaninich als de Strathmill zijn miscchien wel leuke kandidaten voor het tasting panel.

Teaninich heb ik wisselende ervaringen mee. Een SV meteen gekocht na het proeven. De F&F vond ik minder.
Strathmill geen tot heel weinig ervaring.
2 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 28 Mar 2019, 19:25

FGG schreef:Ik laat ze beide gan. Geen peat voor mij en ik weet te weinig van Strathmill.

Komt nog wel een keer als je ‘t gaat snappen Florian... :P
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 28 Mar 2019, 20:31

Oogadal schreef:

Komt nog wel een keer als je ‘t gaat snappen Florian... :P

Wat denk je zelf? Dat gaat niet gebeuren. Te oud, teveel drank. :HitHead
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 28 Mar 2019, 21:06

Alles al uitverkocht :domdom
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 03 Apr 2019, 18:56

Annandale – fresh Martell XO cask #361 – 28.3.2019 – 273L – 63,5%

Nu online!
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 03 Apr 2019, 19:06

Zag ‘m ook, leuk experiment waar best wat van verwacht mag worden. In ieder geval qua ‘oversteek’ tijd alles goed gedaan door Annandale
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 03 Apr 2019, 19:20

Precies wat Edwin hierboven zegt... snel overgestoken en ex-Cognac hoor je toch eigenlijk nooit. Hit or miss, maar ik ben erg benieuwd.. :bigsmile

We kochten een bijzonder vat: een fresh ex Cognac cask, daarom wat extra informatie. Deze 270L cask is gemaakt bij de Martell Cooperage in Frankrijk van het beste Frans eiken (Tronçais) en was tenminste 10 jaar gevuld met de hoog aangeschreven Martell XO cognac. Het vat zit hierdoor vol met het mooie, rijke karakter van de XO cognac. Annandale heeft het zo geregeld dat het vat in Frankrijk geleegd is en binnen twee weken in Schotland is afgevuld met verse Annandale spirit, waardoor het cognackarakter volledig in tact blijft. Wie meer over Martell en cognac wil lezen vindt meer informatie op de website van Martell zelf (martell.com) en bijvoorbeeld bij Master of Malt (www.masterofmalt.com/martell)

Tasting notes van Annandale: we verwachten dat dit vat de zoete rozijnen, kruidige honing en citrus toevoegt. Dit is een heel mooie aanvulling op het profiel van de Annandale spirit met gemixed fruit, vanille creme, honing en groene, bloemige tonen.

We splitsen deze Martell XO cask in 55 delen van 5 flessen. De intekenprijs per deel is € 135,-. Bij botteling is nog accijns, BTW, bottel- en transportkosten verschuldigd. Reken hiervoor op ca. € 105,- per deel o.b.v. de tarieven per maart 2019. De verwachte all-in prijs per fles komt daarmee rond € 47,-.

Spirit type: Unpeated (Man O’ Words)

Cask type: 270L Ex-Cognac

Date filled: 28/03/2019

Cask number: 361 (2019)

Volume of spirit at filling strength (63.5% ABV): 273.8L

Volume expressed in LPA (100% ABV): 174.4L

Personalisation (Cask End): casQueteers

We bought a special cask, a fresh Martell XO cask filled with Annandale spirit. Let’s dive in a little deeper first, we received the following information from Annandale:

“After many months of work we are delighted to be able to offer a limited amount of ex- XO Cognac casks to our private cask owners, for you to fill with Annandale spirit.

These 270L casks were produced at the Martell Cooperage in France from the finest French Oak and filled with highly regarded XO Cognac, which remained in cask for a minimum of 10 years. With this length of maturation time, the oak will be impregnated with the beautifully rich character of the XO cognac.

The relationship we have built is such that upon request of these casks they will be emptied and sent immediately to us, being filled with Annandale’s award winning spirit within just 2 weeks, allowing all the character of the cask to remain intact.

Tasting Notes; we expect this type of cask to yield the beautiful sweet raisin character of XO Cognac, with spiced honey and citrus. These characters will perfectly complement our peated and unpeated New Make Spirit, with its distinctive Annandale character of mixed fruit flavour, creaminess of vanilla and honey and the prominent Annandale green, floral notes.”

This fresh Martell XO cask is split into 55 shares of 5 bottles, each share is € 135,-. When bottled in the future we will have to pay excise duty, VAT, bottling- and transportation costs. Based on tariffs march 2019 that would be € 105,- per share. The all in price per bottle is approx. € 47,-.
2 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 03 Apr 2019, 19:35

Nu ben ik er wel in gesprongen... :bigsmile
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”