Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jul 2012, 19:14

Geïntroduceerd door Voorstellen: Adri
Het eerste vat van de casQueteers de Bunnahabhain 1986, Duncan Taylor Octave 55,6% vind ik inderdaad een mooi ontwerp :goedgedaan

Opmerking over de overigens nette website De casQueteers http://www.casqueteers.com/

Op de bovenste 4 nieuwsberichten van Juli in de rechter sitebar kun je niet klikken om meer informatie te krijgen. En ik wil dat toch wel even lezen 8-)

Op die van Juni kun je wel klikken maar dan gebeurt er ook niets :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Adri » 21 Jul 2012, 23:49

Dank Piet! De afgelopen weken heb ik de website opgebouwd, ik had dat nog niet eerder gedaan. Hoe de nieuwsberichten doorlinken ga ik uitzoeken :gnif
0 x

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Adri » 22 Jul 2012, 00:02

Vandaag zijn er twee casksamples binnengekomen voor de casQueteers: Longmorn 1992 van whiskybroker.
Binnenkort een proeverijtje organiseren dus :nat

Ik heb vanavond al een klein beetje voorgeproefd, een specifieke cask steekt er met kop en schouders bovenuit. De tastingnotes staan binnenkort op http://www.casQueteers.com

casQueteers-22-juli-2012.jpg
casQueteers-22-juli-2012.jpg (57.01 KiB) 10552 keer bekeken


Hartelijke groet,
Adri
0 x

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Adri » 27 Jul 2012, 14:30

Vandaag is onze cask Bunnahabhain 1986 gebotteld bij Duncan Taylor. Cask 382893 heeft 71 flessen op caskstrength (54,3%) opgeleverd. De eerste botteling van de casQueteers is hiermee een feit! Medio augustus is alles gereed voor verzending naar Nederland, dat wordt de volgende uitdaging...

Proefnotities en het complete verhaal zijn te vinden op:

http://www.casQueteers.com

Mijn dag is helemaal goed 8-)
0 x

Gebruikersavatar
Japie Krekel
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 Feb 2011, 17:44
Locatie: Hoorn

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 29 Jul 2012, 20:33

Adri schreef:Vandaag is onze cask Bunnahabhain 1986 gebotteld bij Duncan Taylor. Cask 382893 heeft 71 flessen op caskstrength (54,3%) opgeleverd. De eerste botteling van de casQueteers is hiermee een feit! Medio augustus is alles gereed voor verzending naar Nederland, dat wordt de volgende uitdaging...

Proefnotities en het complete verhaal zijn te vinden op:
http://www.casQueteers.com
Mijn dag is helemaal goed 8-)


Adri, ziet er allemaal goed, mooi en :smullen :smullen uit.
Zijn er ook flessen te koop?
Of zijn de 14,2 flessen voor eigen gebruik ;)
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: 24 jan 2013: Littlemill N&T casQueteers, Rotterdam

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Feb 2013, 16:36

Uit 24 jan 2013: Littlemill N&T casQueteers, Rotterdam

Inmiddels zie ik dat cask 34 gebotteld is. Wat was de mening daarover?
0 x
Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: 24 jan 2013: Littlemill N&T casQueteers, Rotterdam

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 27 Feb 2013, 17:15

totalatool schreef:Inmiddels zie ik dat cask 34 gebotteld is. Wat was de mening daarover?


GJR is in elk geval enthousiaster over 32 dan over 34
0 x
Afbeelding

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Re: 24 jan 2013: Littlemill N&T casQueteers, Rotterdam

Ongelezen berichtdoor Adri » 10 Jun 2013, 22:59

cask 34 was goed, cask 32 was beter :-) Wordt over een jaar of twee, drie vervolgd...
0 x

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Millstone cask programma

Ongelezen berichtdoor Adri » 22 Nov 2013, 18:22

Dag whisky vrienden,

Ons oog viel op bijgaand cask programma van Zuidam. Een mooi klein sherry vaatje van 40 liter gevuld met unpeated whisky van Zuidam. Aanschafprijs 799 euro inclusief BTW en bottelkosten, exclusief accijns. De accijns is met de huidige tarieven ca. 390 euro en moet betaald worden bij botteling.

Het is een klein vaatje, dus de rijping zal snel verlopen. Drie jaar rijping is bij de prijs inbegrepen, evenals een sample van 20 cl na twee jaar rijpen. Ook een bezoek met tour bij Zuidam is inbegrepen.

We willen het vat in 8 delen splitsen. De aanschafprijs per deel komt dan op 100 euro. Afhankelijk van de rijpingstijd (3 of 4 jaar) en de verdamping die optreedt verwachten we ca. 35 liter over te houden. Dat betekent dat een deel iets meer dan 6 flessen oplevert.

De eerste twee vaatjes waren binnen een dag ingetekend. Het derde vaatje kopen we bij 6 ingetekende delen, de teller staat nu op 4.

Wie doet er mee?

Zie meer info op http://casqueteers.com/millstone-2013.html

:hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Nov 2013, 19:16

Check, ik zit al in vat 1, wie maakt onze trilogie compleet? :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Mar 2014, 11:20

De nieuwste idee van de casQueteers is het aanschaffen van 1 of 2 kleine (50L) vaatjes van de spiksplinternieuwe micro-distillery Strathearn:

Whiskyvrienden,

Eind april gaan we een weekje naar Schotland. We willen o.a. de Strathearn distillery bezoeken. Deze net gestarte micro distillery heeft (net als Zuidam) een cask programma met kleine vaatjes. Zie ook hun FB pagina.

Bijgaand een formulier met de mogelijkheden. Zijn er liefhebbers die mee willen doen? Een klein vaatje ging prima in 8 delen, is dat een goed uitgangspunt om vast te houden?

Hartelijke groet,
Adri, Frans, Willem

Aangehecht aan deze post het orderformulier (ter info, het daadwerkelijke bestellen doen we vanzelfsprekend op een later tijdstip :)). Op dit moment lijkt in ieder geval 1 vaatje wel te gaan lukken, maar veel mensen opteren voor een gesplitst aandeel: 3 flessen uit een sherry-vat en 3 uit een bourbon-vat. Om dat te doen lukken hebben we 20 deelnemers nodig (want twee vaatjes). Vandaar dat ik het hier ook even post.

Ter info: de inleg per aandeel is +-110 euro (inclusief 3 jaar liggeld, extra jaren zijn 10 euro per aandeel per jaar), daar komen nog bottelkosten en accijns bij bij botteling. Verwachte opbrengst per deel: +-6 flessen cask strength. Verwachte kosten per fles all-in: 30-35 euro (sterk afhankelijk van uiteindelijke leeftijd en eventuele accijnsveranderingen).

Doe er jullie voordeel mee! Inschrijven kan via facebook of info@casqueteers.com
Bijlagen
2013 Cask Order Form V1.1.docx
(62.12 KiB) 327 keer gedownload
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Adri
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 Jul 2012, 09:40

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Adri » 18 Mar 2014, 11:33

Idee is: 1 bourbon vaatje en 1 sherry vaatje. Er zijn dan 20 delen, met elk 6 flessen (3 bourbon en 3 sherry). Prijs per deel ca. 110 euro. Dit is incl BTW en 3 jaar liggeld en verzekering. Bottelkosten en accijns moeten bij botteling nog betaald worden. Dat is 'm op hoofdlijnen.

:hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Mar 2014, 23:05

We zitten inmiddels aan 12 deelnemers, nog 8 vrije plekken dus. Het gaat snel!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Maurice_Casqueteer
Senior
Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 Apr 2015, 20:43

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Maurice_Casqueteer » 16 Mei 2015, 09:50

Beste medeforummers,

We zijn met de Casqueteers bezig wat nieuws aan te kopen. Mocht je willen weten hoe een en ander in zijn werk gaat neem dan een kijkje op http://www.casqueteers.com

Voor diegenen die al weten hoe deze bal rolt; Adri en ik zijn op het spoor van Annandale gekomen, een distillery welke na 90 jaar in de mottenballen te hebben gelegen, in 2014 weer is opgestart. Er is de mogelijkheid om new spirit te kopen welke dan nog gemaakt en in het vat moet. Het leuke is dat er zowel keus is uit peated en unpeated en we ook nog kunnen kiezen tussen de vaten; en dat zijn niet de minste! Keus is een (bourbon) first fill Buffalo Trace of een refill bourbon Woodford Reserve. Beide erg fraaie vaten, met de Buffalo Trace nog iets hoger op de ladder!
Echter, nu een vat kopen betekent op z'n vroegst bottelen over 10 jaar, wellicht langer. Daar zit ook een stuk van de charme, indien je interesse hebt om mee te doen er zal geproefd worden om zo samen te beslissen op welk moment er gebotteld kan worden.

Heb je interesse om mee te doen in een deel stuur dan een pb. Kostentechnisch moet je denken rond de € 150 per deel nu ( een deel geeft naar verwachting 12 flessen totaal) waarbij botteling, accijns, btw en transport afgerekend dient te worden bij botteling. Deze kosten zijn nu nog niet aan te geven, maar reken op maximaal nogmaals € 150.
Naast de zeer leuke ontdekkingreis heb je dus over een jaar of 10 in totaal 12 flessen voor ongeveer 25 euro de fles! Iets wat niet te koop is, niet online en ook niet off line!

Groetjen
Maurice Westerweele
Maurice@Casqueteers.com
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mei 2015, 16:46

Klinkt goed! Vooral zo'n oude distillery die bijna een eeuw heeft stilgelegen, dat heeft wel charme!

Ik doe in ieder geval mee met 2 delen :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten