DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 03 Apr 2013, 13:09

Matti schreef:Een gedeelte van de prijzen (inmiddels zo'n 75%) wordt door de shops zelf aangeleverd als XML-bestand. Die bestanden worden om de twee uur verwerkt (maar de update-interval bij de shop zelf ligt tussen onmiddellijk en 24 uur). De overige 25% wordt bijgehouden door een door mij geschreven script wat iedere dag de prijzen vergelijkt en zo nodig bijwerkt.

Gaaf hoor! Heb je nou ook affiliate deals met de winkels? Dat je een fee per lead krijgt of is dat het geheim van de smit? ;) Ik wil anders best wel een paar keer klikken voor je hoor :D
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 03 Apr 2013, 13:30

Ik heb inderdaad affiliate deals met twee van de shops (dat zijn de rode links, die komen ook direct op de productpagina's uit), maar qua inkomen zijn dat geen gouden bergen hoor :) Ik kan er mijn kosten van betalen en af en toe een leuke fles whisky van kopen, dat is het zo'n beetje. En ga alsjeblieft niet extra klikken, dat zal het verschil niet maken (en is ook wat oneerlijk tegenover de shops natuurlijk, ze betalen mij uiteindelijk een klein stukje van de flessen die ze via DrankVinder verkopen).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 03 Apr 2013, 13:35

Matti schreef:Ik heb inderdaad affiliate deals met twee van de shops (dat zijn de rode links, die komen ook direct op de productpagina's uit), maar qua inkomen zijn dat geen gouden bergen hoor :) Ik kan er mijn kosten van betalen en af en toe een leuke fles whisky van kopen, dat is het zo'n beetje. En ga alsjeblieft niet extra klikken, dat zal het verschil niet maken (en is ook wat oneerlijk tegenover de shops natuurlijk, ze betalen mij uiteindelijk een klein stukje van de flessen die ze via DrankVinder verkopen).

Oh ik dacht dat die rode links aangaven dat je rechtstreeks door kon klikken naar de betreffende productpagina. Maar dat komt dus op hetzelfde neer begrijp ik. Nou, goed bezig hoor! Ik vind het een enorm handige site. Voor electronica heb ik de Tweakers pricewatch, en voor m'n whisky Drankvinder. Ik vind het top :goedgedaan Ik zal verder niet extra klikken ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

pim
Senior
Senior
Berichten: 357
Lid geworden op: 03 Feb 2011, 12:52

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor pim » 03 Apr 2013, 14:07

Hoi allen,

Ik heb eens de site bezocht en werkt prettig en overzichtelijk...goed gedaan Matti :goedgedaan
pim
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Apr 2013, 10:41

Matthijs, misschien kijk ik er gigantisch overheen, maar ik kan de onafhankelijke bottelingen nergens meer terugvinden op je site. Als ik bijvoorbeeld zoek op 'The Ultimate' of 'Signatory' om maar iets te noemen krijg ik geen enkel resultaat.
Heb je het bewust weggehaald? Of zit 't zo goed verstopt dat ik het niet kan vinden? :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Apr 2013, 11:50

ElwinB schreef:Matthijs, misschien kijk ik er gigantisch overheen, maar ik kan de onafhankelijke bottelingen nergens meer terugvinden op je site. Als ik bijvoorbeeld zoek op 'The Ultimate' of 'Signatory' om maar iets te noemen krijg ik geen enkel resultaat.
Heb je het bewust weggehaald? Of zit 't zo goed verstopt dat ik het niet kan vinden? :D

Ik heb ze inderdaad bewust weggehaald (zie ook het nieuwsbericht over de nieuwe site). De reden is dat ik met 10% van de flessen zo'n 50% van mijn onderhoudstijd kwijt was (en nog meer als ik het echt strak zou willen bijhouden). Voorlopig komen ze ook niet terug, tenzij ik een manier kan verzinnen waardoor het mij minder tijd kost.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Apr 2013, 12:33

Matti schreef:
ElwinB schreef:Matthijs, misschien kijk ik er gigantisch overheen, maar ik kan de onafhankelijke bottelingen nergens meer terugvinden op je site. Als ik bijvoorbeeld zoek op 'The Ultimate' of 'Signatory' om maar iets te noemen krijg ik geen enkel resultaat.
Heb je het bewust weggehaald? Of zit 't zo goed verstopt dat ik het niet kan vinden? :D

Ik heb ze inderdaad bewust weggehaald (zie ook het nieuwsbericht over de nieuwe site). De reden is dat ik met 10% van de flessen zo'n 50% van mijn onderhoudstijd kwijt was (en nog meer als ik het echt strak zou willen bijhouden). Voorlopig komen ze ook niet terug, tenzij ik een manier kan verzinnen waardoor het mij minder tijd kost.

Begrijpelijk inderdaad. Ik had het nieuwsbericht bekeken, maar finaal over die regel heen gelezen :domdom
Ik keek inderdaad ook bijna nooit in dat gedeelte, maar net nu ik op zoek ben naar een mooie IB kan dat niet meer via drankvinder. Ach, is niet zo heel erg hoor, dan maar even handmatig. Want verder gebruik ik 'm zeer regelmatig voor 'standaard' flessen, dus mij hoor je niet klagen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2659
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Jun 2013, 17:36

Matti schreef:*DUM* *DUM* *DUUUUUUM*

Had afgelopen vrijdag {onverwacht} de gelegenheid om op een vliegveld met mijn iPod gebruik te maken van de Site.
Weet niet of er bewust een mobiele versie is, maar deze is {net als de gewone site overigens} top.

Heeft mij zeker een aantal tientjes bespaard op een tweetal flessen die mijn aandacht trokken.
Helaas/Gelukkig dus geen impulsaankoop gedaan om er later achter te komen dat ik (te) duur uit was geweest.

Ga zo door.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Jun 2013, 18:52

edwinedje schreef:
Matti schreef:*DUM* *DUM* *DUUUUUUM*

Had afgelopen vrijdag {onverwacht} de gelegenheid om op een vliegveld met mijn iPod gebruik te maken van de Site.
Weet niet of er bewust een mobiele versie is, maar deze is {net als de gewone site overigens} top.

Heeft mij zeker een aantal tientjes bespaard op een tweetal flessen die mijn aandacht trokken.
Helaas/Gelukkig dus geen impulsaankoop gedaan om er later achter te komen dat ik (te) duur uit was geweest.

Ga zo door.

Dank :)

Jup, sinds de nieuwe site werkt hij ook op tablet en telefoon (zij het met respectievelijk iets en behoorlijk minder uitgebreide functionaliteit),
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 24 Jun 2013, 10:18

Zeker fijn, ja! Ik maak meerdere keren per week gebruik van de site. Al is het alleen maar om ff de prijzen te checken zonder echt het plan te hebben daadwerkelijk iets te gaan kopen. Enige wat ik nog mis is de mogelijkheid om >6 flessen in de vergelijker te stoppen. Ik ga eerdaags een proeverij organiseren waar ik 7 a 8 flessen voor moet aanschaffen, dus dan schiet de vergelijker helaas te kort. Is dat moeilijk te implementeren? Of gewoon te zwaar voor de server qua berekeningen? Ik kan me voorstellen dat bij elke fles die je er bij doet het aantal mogelijkheden ˆ2 gaat?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Jun 2013, 11:11

Willem vd K schreef:Of gewoon te zwaar voor de server qua berekeningen?

:P
Hadden ze maar geen Server moeten worden. Daar zijn ze voor. "What's in a name" ;)

Overigens krijg je bij meer dan 6 de nette boodschap: De vergelijker ondersteunt tijdelijk een maximum van 6 flessen. Hier wordt aan gewerkt. 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Jun 2013, 11:17

Piet schreef:
Willem vd K schreef:Of gewoon te zwaar voor de server qua berekeningen?

:P
Hadden ze maar geen Server moeten worden. Daar zijn ze voor. "What's in a name" ;)

Overigens krijg je bij meer dan 6 de nette boodschap: De vergelijker ondersteunt tijdelijk een maximum van 6 flessen. Hier wordt aan gewerkt. 8-)

Geloof het of niet, maar het hangt inderdaad daadwerkelijk op de berekeningen (of, specifieker, op de maximale grootte die een array met informatie mag hebben). De vergelijker gooit op dit moment alle relevante combinaties in een array en gaat ze "brute-force" langs om te checken welke het goedkoopst is. (Voor er programmeurs gaan schreeuwen: onder 'alle' versta ik al een significant uitgedunde set data). Deze dataset groeit exponentieel met het aantal flessen (6 flessen is een paar MB, 7 flessen is tientallen MB's, 8 flessen gaat richting de 100, enz...).

Hier kan ik hoogstwaarschijnlijk wel wat aan doen (bijv. door in batches te werken, maar liever doe ik iets slims waardoor ik simpelweg minder mogelijkheden langs hoef te gaan). Kortom: wordt vervolgd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 24 Jun 2013, 12:38

Willem vd K schreef:Ik kan me voorstellen dat bij elke fles die je er bij doet het aantal mogelijkheden ˆ2 gaat?

Pas op! Nerdblokje!

EDIT: hier stond iets doms... :oops:
Laatst gewijzigd door turfsmurf op 24 Jun 2013, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 24 Jun 2013, 16:18

turfsmurf schreef:
Willem vd K schreef:Ik kan me voorstellen dat bij elke fles die je er bij doet het aantal mogelijkheden ˆ2 gaat?

Pas op! Nerdblokje!
Het aantal bestelmogelijkheden van n flessen bij k winkels is

NBestel(n,k) = som_{i=1..n} S2(n,i) * C(n,i)

Waarbij S2(n,i) het stirling-getal van tweede soort is en C(n,i) de binomiaalcoëfficiënt n over i.

Als je 11 winkels hebt en er vanuit gaat van de worst-case dat elke fles bij elke winkel leverbaar is, is het aantal bestelmogelijkheden bij 6 flessen 45408, bij 7 flessen 243353, bij 8 flessen 1345113 etc.. Dat loopt dus aardig op.

Disclaimer: dit is even een snelle berekening op de achterkant van een virtueel bierviltje.
Ik zit per slot van rekening op het werk (*kuch*).


Nerd ;) Maar ik ben blij dat, ook al was mijn nogal basic, vlugge beredenering van exponentiele toename in ieder geval in de goede richting ging :) Dankje voor de uitleg.

Matti schreef:Geloof het of niet, maar het hangt inderdaad daadwerkelijk op de berekeningen (of, specifieker, op de maximale grootte die een array met informatie mag hebben). De vergelijker gooit op dit moment alle relevante combinaties in een array en gaat ze "brute-force" langs om te checken welke het goedkoopst is. (Voor er programmeurs gaan schreeuwen: onder 'alle' versta ik al een significant uitgedunde set data). Deze dataset groeit exponentieel met het aantal flessen (6 flessen is een paar MB, 7 flessen is tientallen MB's, 8 flessen gaat richting de 100, enz...).

Hier kan ik hoogstwaarschijnlijk wel wat aan doen (bijv. door in batches te werken, maar liever doe ik iets slims waardoor ik simpelweg minder mogelijkheden langs hoef te gaan). Kortom: wordt vervolgd.

Ik dacht inderdaad al zoiets. Het leek me al heel erg stug dat het bijvoorbeeld jouw luiheid of iets dergelijks zou zijn. Gezien de site zal dat namelijk niet. ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 24 Jun 2013, 17:01

Willem vd K schreef:Nerd ;) Maar ik ben blij dat, ook al was mijn nogal basic, vlugge beredenering van exponentiele toename in ieder geval in de goede richting ging :) Dankje voor de uitleg.

Ik geloof dat ik een denkfoutje heb gemaakt. Ik ging er om een of andere manier (koffietekort?) vanuit dat winkels onderling uitwisselbaar zijn. Het komt er in ieder geval op neer dat de berekening (veel) simpeler wordt en het aantal mogelijkheden veel groter. Per fles erbij het aantal mogelijkheden keer 11r. Precies een exponentiële toename.

Zo. Mezelf genoeg voor gek gezet. :oops:

Waar ging dit topic ookalweer over?
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten