OPGEPAST! - Whiskybase scam/phishing

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Jimbeau
Senior
Senior

OPGEPAST! - Whiskybase scam/phishing

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 09 Nov 2025, 21:11

Kennelijk zijn er wat potentiële scammers/phishers actief op whiskybase. Brengt je naar een redelijk legit lijkende site om cc informatie te “valideren”

WB heeft dit account (en de anderen aangemaakt op dit IP) kennelijk verwijderd en de verzonden berichten ook. Maar wie weet of het zich herhaalt - pas dus op wanneer je een vergelijkbaar bericht krijgt en..

NIET CLICKEN DUS, EN ZEKER NIETS INVULLEN !!!

IMG_3374.jpeg
IMG_3374.jpeg (331.06 KiB) 797 keer bekeken
4 x
Afbeelding

Jimbeau
Senior
Senior

Re: OPGEPAST! - Whiskybase scam/phishing

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 09 Nov 2025, 21:28

Ik krijg zojuist weer een bericht.. Dit keer dat mijn marketplace object 'successfully sold' is met wederom een linkje..

Heb ook deze weer via de WB support gemeld maar in de tussentijd even de fles in mijn WB marketplace archived; geen zin in al deze spam

Maar vooral aan iedereen - het is dus nog niet over, men is nog steeds aan het proberen :boos
2 x
Afbeelding

Slight
Senior
Senior

Re: OPGEPAST! - Whiskybase scam/phishing

Ongelezen berichtdoor Slight » 10 Nov 2025, 10:02

Ik heb het bericht zelf niet gehad, en ik ben geen handelaar op WB. Ik vermoed daarom dat ze alleen handelaren benaderen.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”