IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: de 1000ste van Ultimate is bekend

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Feb 2020, 16:11

Petrovitski schreef:Na alle redelijk geprijsde flesjes tot nog toe, hebben ze toch besloten af te sluiten met een knaller.
De 1000ste is een Glenturret van 30! jaar oud.
Deze gaat dus niet onder de 100 euro zijn...
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/149799/glenturret-1989-vw


Even samengevoegd in dit draadje
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Freddy » 25 Feb 2020, 19:17

2 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Feb 2020, 18:05

In de vitrine van de Springbank distilleerderij staan ook wat mooie oude Ultimate flessen. Zou ik stiekem wel een sample van willen proberen.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Feb 2020, 18:09

Dre schreef:
SecondHandPants schreef:Hoe blijven jullie eigenlijk op de hoogte van de nieuwste vW bottelingen? Is er een mailinglijst ergens?

Niet dat ik weet, een mailinglist. Ik hoop zoveel mogelijk op de hoogte te blijven via o.a. diverse Facebookpagina's (waaronder die van Van Wees zelf).


Op die mailinglist heb ik me ook geabonneerd. Nooit een email ontvangen. Nogmaals geprobeerd, maar mijn email adres stond al in het bestand (logisch). In de winkel navraag gedaan, maar daar konden ze me ook niet helpen.

Weet je, laat maar dan.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Glennie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 Dec 2015, 19:44

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Glennie » 01 Mar 2020, 18:03

Helaas de Glenturret misgelopen, als iemand hem nog heeft (dubbel) voor een vriendelijke prijs houd ik mij aanbevolen :duimop
0 x

Ardking
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 06 Feb 2019, 13:35

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Ardking » 01 Mar 2020, 19:02

Glennie schreef:Helaas de Glenturret misgelopen, als iemand hem nog heeft (dubbel) voor een vriendelijke prijs houd ik mij aanbevolen :duimop

Zie hem nog in de whiskybase shop, 210 euries, geen idee of dat de release prijs is.
0 x
"Volo et Valeo"

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 01 Mar 2020, 19:04

Ardking schreef:
Glennie schreef:Helaas de Glenturret misgelopen, als iemand hem nog heeft (dubbel) voor een vriendelijke prijs houd ik mij aanbevolen :duimop

Zie hem nog in de whiskybase shop, 210 euries, geen idee of dat de release prijs is.

Is idd de releaseprijs, maar de stock ligt op 0. Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat die nergens meer te krijgen is. Evt wat mailtjes rondsturen naar shops met vw in het assortiment.
Kheb m zelf trouwens gelaten voor wat ie is, kvind m een euro of 40-50 te duur.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Mar 2020, 20:18

Geen idee of nog ergens oppopt als beschikbaar. Maar €40-50 te duur snap ik niet helemaal. Gebaseerd op? Een 30 jaar oude single cask whisky voor dan €160-170, mij schieten ze niet direct te binnen. Maar misschien heb je 'm al geproefd en is het daar op gebaseerd.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 01 Mar 2020, 20:38

Cor - Vinabc schreef:Geen idee of nog ergens oppopt als beschikbaar. Maar €40-50 te duur snap ik niet helemaal. Gebaseerd op? Een 30 jaar oude single cask whisky voor dan €160-170, mij schieten ze niet direct te binnen. Maar misschien heb je 'm al geproefd en is het daar op gebaseerd.


Nee niet geproefd. Glenturrets van 1986-1988 gingen 1 a 2 jaar geleden nog voor 150 euro of minder. Hetzelfde voor Glen Elgins van 1986. Pakweg deze is nog te vinden aan die releaseprijs btw https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... in-1986-sv
Dan vind ik nu 210euro gewoon veel te veel.
Voor mij gaan de prijzen te hard omhoog, pakweg 10% per jaar erbij is me te gortig. Maar goed het zal aan mij liggen.
3 jaar geleden kocht je nog Glenturret 1977 voor 250 euro :?!
0 x

Glennie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 Dec 2015, 19:44

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Glennie » 02 Mar 2020, 17:37

Ik heb er toch nog 1 op de kop getikt via mijn huisslijter :duimop :duimop
2 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 18 Mei 2022, 14:08

Nieuwe Ultimate etiketten van 2022 hebben geen vermelding meer van aantal flessen alleen het bottle no, en de datum bij bottled is alleen nog maand en jaar en geen dag. Niet echt belangrijk maar viel me op.
5 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Mei 2022, 19:18

dannyp44 schreef:Nieuwe Ultimate etiketten van 2022 hebben geen vermelding meer van aantal flessen alleen het bottle no, en de datum bij bottled is alleen nog maand en jaar en geen dag. Niet echt belangrijk maar viel me op.

Dat vink toch wel een beste aanpassing. Ben benieuwd wat de motivatie achter dat besluit is. Minder transparantie enerzijds, minder gehype om exclusiviteit anderzijds. Wie t weet mag t zeggen..

Scherp gezien trouwens!! :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

fritsk
Senior
Senior
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor fritsk » 18 Mei 2022, 21:53

Cask1988 schreef:Minder transparantie enerzijds, minder gehype om exclusiviteit anderzijds. Wie t weet mag t zeggen..


Bij twijfel : evil corporate overwegingen.
Als er niet geklaagd wordt dat de transparantie verminderd kunnen ze vrolijk verder gaan met details verwijderen.
Als een independent bottelaar details over herkomst en inhoud van flessen gaat fudgen dan ga ik me zorgen maken.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Mei 2022, 23:43

In een van de laatste filmpjes opperde Ralfy dat de distilleerderijen en bottelaars de krach in whiskyland aan zien komen. Misschien zit daar een kern van waarheid in.

Dan is het handig dat ze de meeste meuk er uit gooien zolang het grootste deel van de markt dit nog als zoete broodjes afneemt. Het beperken van informatie op het etiket (NAS) helpt daarbij. Of het op de lange termijn een goede strategie is zal nog maar de vraag zijn.

Wil ik hiermee niet zeggen dat Van Wees meuk levert, begrijp me goed.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5375
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: IB: The Ultimate, Spirit of Scotland, whiskyworld.nl, v Wees

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Mei 2022, 00:15

Reichenbach schreef:Wil ik hiermee niet zeggen dat Van Wees meuk levert, begrijp me goed.


o dan zeg ik het wel hoor.. er is een tijd geweest dat ik altijd zei dat vwees in ieder geval prijs/quality leverde.
dat roep ik al een paar jaar niet meer. ja ze hebben hier en daar een prima uitschieter, maar het is absoluut geen standaard meer
bottelen ze af en toe nog leuk betaalbaar, jazeker, maar 9 uit 10x is de kwaliteit dan ook ver te zoeken
ook vwees zit op kwaliteit in t slop, gelukkig hebben ze zo'n naam gebouwd dat ze nog een tijd meuk voor weinig kunnen droppen of ineens iets op leeftijd voor heel rare hoge prijzen kunnen neerzetten, het is een kwestie van tijd dat t publiek t door heeft en niet meer blind vwees koopt.
ze moeten tenslotte toch ook blijven bottelen om de geldstroom levend te houden en lopen tegen hetzelfde probleem aan als anderen dat ze nieuwe voorraad voor meer moeten aankopen, dan maar jongere meuk in de fles persen en op de goede naam voorlopig even door teren...
gelijkertijd is er een nieuwe jongere generatie opgestaan die net om de hoek kijkt en waarvoor deze price/quality hun begin standaard is. waar wij afhaken, beginnen zij pas net en is het heel normaal. dit gaat dus nog wel even door... wat dat betreft gaat dit relaas niet eens alleen over vwees natuurlijk, maar gewoon over de hele markt momenteel in het algemeen..
zo, dat was even de bom die ik drop.. nu ga ik achterover hangen en me verkneukelen bij de reacties die volgen.. ;) :gnif
7 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten