Komen en gaan in Groningen

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Mei 2022, 18:11

Vanmiddag even in de stad Groningen geweest. Drankenhandel Van Erp aan de Grote Kromme Elleboog gaat er mee ophouden.
https://vanerpdranken.nl/

Het is (straks was) een sfeervolle, wat ouderwetse winkel met een leuke collectie whisky maar natuurlijk ook andere dranken. Vanmiddag daar een fles armagnac mee genomen.

Onlangs is even verder op de hoek met het A-kerkhof Monk Whisky begonnen. Daar ben ik even binnen geweest maar ook weer snel weggegaan. Het was me er veel te druk. Het prijspeil is ook aardig hedendaags.
https://www.monkwhisky.nl/

Bij Van Erp is vanwege de sluiting een en ander nu ook in de aanbieding; gedistilleerd met 15% korting.
Voor de liefhebber van Octomore staat er wellicht ook nog iets interessants op de schappen. Zelf vind ik deze veel te duur, zelfs met korting.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Slight » 01 Apr 2024, 10:30

Monk Whisky heeft het dan ook niet lang uit mogen houden.

"Geliefde whiskyspeciaalzaak gaat ermee stoppen"

"Komt er een grote whisky uitverkoop in Groningen?"

De whiskywinkel sluit per 1 juni de deuren. Betekent dit voor liefhebbers van het levenswater dat er een whisky uitverkoop komt? Helaas niet. Whisky Monkeys heeft dit nagevraagd, maar dat feest gaat niet door. De whiskyvoorraad die overblijft wordt ‘gewoon’ overgenomen door de eigenaar van het bedrijf.

Wel laat Tjio in een exclusieve reactie weten: 'Misschien dat we in de laatste weken wat winkelkorting doen ofzo, maar dat is niet iets wat vaststaat.' Wie dus een fles whisky nog wil kopen bij Monk Whisky moet dat ergens in de komende weken gaan doen. Want dat is toch echt het allerlaatste moment.


:violin
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Apr 2024, 11:18

Zal het de afgelopen tijd ook niet zijn meegevallen met de prijsstijgingen in het algemeen en in whiskyland in het bijzonder.

Ben ik er zelf in die twee jaar misschien nog een keer geweest. Maar ze hadden ook de tweede keer aan mij geen klandizie; een wat te hoog hipster gehalte.

Liever een ouderwetse slijter met een leuk whisky assortiment. Ook al is de prijs dan misschien hetzelfde, de gunfactor is hoger.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Apr 2024, 16:15

Ze deden alleen whisky? Ken de locatie ook niet, maar dat is toch in de binnenstad? Niet de meest praktische locatie voor een slijterij. Verreweg de meeste kiezen voor een plek bij de supermarkt.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Apr 2024, 19:23

Letterlijk een A-locatie aan het A-kerkhof. Mooie plek tegenover de A-kerk. Voorheen zat er een breiwinkel.
Maps


Eerder was er nog De Roemer aan de A-straat, inmiddels ook gesloten. Was dat een winkel met wat meer keuze in het assortiment zoals wijn en rum.

Zaten er daar op een geven moment vijf slijters op een kluitje, naast Monk en De Roemer, Van Erp in de Kromme Elleboog, de Gall in De Korenbeurs en Slijterij Groningen op de Vismarkt. De laatste twee zitten er al jaren en zijn er nog steeds.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Koning » 04 Mei 2024, 17:28

10% korting op de laatste flessen bij Monk whisky:

"Onlangs hebben we het besluit genomen om te stoppen met Monk Whisky.
Per 1 juni 2024 sluiten we de winkel. De afgelopen 2 jaren hebben we ons best gedaan iets moois neer te zetten maar het was helaas niet voldoende om op verder te bouwen de komende jaren. We willen jullie allemaal bedanken voor jullie steun en betrokkenheid bij ons bedrijf en vinden het dan ook erg jammer om deze keuze te moeten maken.
We hebben nog een aantal prachtige flessen in ons assortiment die beperkt beschikbaar zijn dus sla vooral je slag nu het nog kan!

Gebruik de code: MNK-B2G5-MIN10PRO voor 10% korting op alles!"
1 x
Afbeelding

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Komen en gaan in Groningen

Ongelezen berichtdoor Slight » 04 Mei 2024, 21:49

Met 10% korting helaas nog steeds aan de dure kant.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten