Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Johnson
Senior
Senior
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 Jul 2020, 17:19

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Johnson » 19 Jan 2021, 16:02

en waar bestellen jullie eigenlijk ? Persoonlijk, althans wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, heeft drankgigant in Vlissingen toch wel heel vaak de beste prijzen en het ruimste aanbod. Maar ik hoor graag andere opties. :hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 19 Jan 2021, 16:36

Johnson schreef:en waar bestellen jullie eigenlijk ? Persoonlijk, althans wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, heeft drankgigant in Vlissingen toch wel heel vaak de beste prijzen en het ruimste aanbod. Maar ik hoor graag andere opties. :hoedaf


Laatste jaar voor mij:
Van Zuylen (hanteert iha erg strakke prijzen, niet of nauwelijks boven gigant of dozijn).
Druiventuin/whiskysite (vaak mooie maandelijkse aanbiedingen voor een hele range OB's en daarnaast een enorm assortiment IB's).
Whiskybase shop (veel IB's die je niet makkelijk elders vindt).
Old Pipe (ook een erg uutgebreid IB assortiment).
Vin-abc (leuke kleinere zaak van een medeforummer en in de gaten houden voor de Whiskydudes bottelingen).
Af en toe wat lokale zaken in de regio: Passie voor Whisky, (eigenlijk voor z'n rumassortiment), De Helm e.d.
Ook nog bij Drankdozijn besteld, maar hun beleid aangaande gelimiteerde bottelingen begint me tegen de borst te stuiten.
3 x

Gebruikersavatar
Johnson
Senior
Senior
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 Jul 2020, 17:19

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Johnson » 19 Jan 2021, 17:10

Bedankt Hammerhead. Ik zal eens gaan rondneuzen dan. Nu ben ik niet op zoek naar heel excentrieke of dure single malts. Mijn keuze is (voorlopig....) beperkt gebleven tot Glengoyne, Glencadam, Arran, Glendronach, Glen Elgin, Tomintoul, Glenallachie, Balblair en Aultmore, en een keer Old Pulteney.

Wat het financieel aspect betreft. Ik vind whisky erg leuk , maar niet meer dan dat. Honderd euro voor 1 fles geef ik niet. Dan smaakt het me niet meer, hoe goed het drankje ook is. Ik vind het juist interessant om voor relatief weinig geld een fijne single malt te drinken . Geld investeren doe ik niet in Whisky. Dat kun je beter in goud en kunst doen. Maar... ieder zijn meug.
2 x

Gebruikersavatar
Germ
Actief lid
Actief lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 Sep 2020, 19:19
Locatie: Berltsum

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Germ » 19 Jan 2021, 18:40

Johnson schreef:Bedankt Hammerhead. Ik zal eens gaan rondneuzen dan. Nu ben ik niet op zoek naar heel excentrieke of dure single malts. Mijn keuze is (voorlopig....) beperkt gebleven tot Glengoyne, Glencadam, Arran, Glendronach, Glen Elgin, Tomintoul, Glenallachie, Balblair en Aultmore, en een keer Old Pulteney.

Wat het financieel aspect betreft. Ik vind whisky erg leuk , maar niet meer dan dat. Honderd euro voor 1 fles geef ik niet. Dan smaakt het me niet meer, hoe goed het drankje ook is. Ik vind het juist interessant om voor relatief weinig geld een fijne single malt te drinken . Geld investeren doe ik niet in Whisky. Dat kun je beter in goud en kunst doen. Maar... ieder zijn meug.


In Friesland heb je de Wijn- en Whiskyschuur.
Op internet in de webshop hebben ze niet heel veel staan, maar in de winkel (boerderij) is veel te krijgen.
Als je op de hun site kijkt kun je onder het kopje assortiment hun hele inboedel in lijst vorm bekijken. Staan geen prijzen bij, dan moet je even bellen.

Of ze heel goedkoop zijn durf ik niet te zeggen, heb het eigenlijk nog nooit zo vergeleken.
Maar dat is eigenlijk mijn go-to adresje. Vooral ook omdat het een stukje van mijn whiskybeleving is.
Mooie winkel (ligt ook op mijn route naar huis 1+1=2), hele aardige mensen. Echt waar, als je daar om advies vraagt krijg je een eerlijk antwoord, hij wil je alles vertellen. Veel IB en nieuwsgierige flesjes die je nergens anders vindt.
Het leuke van hun zaak vind ik ook dat ze de focus leggen op de fysieke winkel en minder op de webshop.
Lang al hun whisky staat daarom ook niet online.

Heb daar bijvoorbeeld twee flesjes van €25,- gekocht Drum Major Auchentoshan 6yo en Bunnahabain 6 yo bedoelt om in de jaren 90 naar Rusland te exporteren. De tekst op de fles is in het Russisch. Crisis in Rusland dus flesjes nooit die kant op gegaan. Geen top whisky in mijn ogen maar die vindt je elders niet.
3 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

Gebruikersavatar
Johnson
Senior
Senior
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 Jul 2020, 17:19

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Johnson » 19 Jan 2021, 19:07

Hoi Germ . Ja dat lijkt me dan een erg leuke zaak. Zou er best enige tijd willen doorbrengen, maar is nogal ver van ...... Maastricht. :Cry

maar ik zal eens op de website kijken . Overigens, kan mijn vrouw die Russische flesjes wel lezen hoor, aangezien ze er geboren is. Just saying....
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Jan 2021, 19:21

Germ schreef:In Friesland heb je de Wijn- en Whiskyschuur.
Ja, leuke winkel. Ik ga er ook wel langs als ik van Leeuwarden naar Sneek rijdt (of andersom).
Daar regelmatig leuke flessen gehaald, een aantal maal op aanbeveling van de baas.

De winkel van Wijnkoperij Joure is ook wel een bezoek waard, mooi assortiment.

Voor bier ga ik vaak naar Sint Nyk.

Oogadal schreef:Da's dus mooi geld overhouden momenteel.... :(
Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Er blijft inderdaad wat meer budget over wat bij mij voor een deel wordt omgezet in flessen. Daar heb je uiteindelijk meer aan dan het geld op een bankrekening.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Germ
Actief lid
Actief lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 Sep 2020, 19:19
Locatie: Berltsum

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Germ » 19 Jan 2021, 19:50

Reichenbach schreef:
De winkel van Wijnkoperij Joure is ook wel een bezoek waard, mooi assortiment..


Ziet er inderdaad ook leuk uit! Bedankt voor de tip. Als het weer wat meer verantwoord is, wil ik die winkel ook wel eens bezoeken.
0 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor JvR » 19 Jan 2021, 19:52

Johnson schreef:Hoi Germ . Ja dat lijkt me dan een erg leuke zaak. Zou er best enige tijd willen doorbrengen, maar is nogal ver van ...... Maastricht. :Cry

maar ik zal eens op de website kijken . Overigens, kan mijn vrouw die Russische flesjes wel lezen hoor, aangezien ze er geboren is. Just saying....


Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!
1 x

Gebruikersavatar
Johnson
Senior
Senior
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 Jul 2020, 17:19

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Johnson » 19 Jan 2021, 20:28

JvR schreef:
Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!


Jvr. Ja daar zeg je zowat. Bams zit toch bij de markt. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :Scratch Die zaak bestaat al een eeuwigheid.
1 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Koning » 20 Jan 2021, 19:52

Johnson schreef:
JvR schreef:
Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!


Jvr. Ja daar zeg je zowat. Bams zit toch bij de markt. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :Scratch Die zaak bestaat al een eeuwigheid.


Zeker, zit op de hoek van de Markt en de Grote Gracht. Kun je niet missen door de Schotse vlag aan de gevel :Slainte
Was er afgelopen zomer: het is echt een pijpenlaatje qua oppervlakte, maar letterlijk tot aan de nok toe gevuld met flessen. En ben er goed geholpen, dus zeker een aanrader!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Freddy » 20 Jan 2021, 21:17

Germ schreef:
Reichenbach schreef:
De winkel van Wijnkoperij Joure is ook wel een bezoek waard, mooi assortiment..


Ziet er inderdaad ook leuk uit! Bedankt voor de tip. Als het weer wat meer verantwoord is, wil ik die winkel ook wel eens bezoeken.


Plus dat Bertus een groot assortiment independent flessen heeft waaronder veel oudere bottelingen Ultimate van wees.
1 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2480
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 20 Jan 2021, 23:31

Germ schreef:
In Friesland heb je de Wijn- en Whiskyschuur.
Op internet in de webshop hebben ze niet heel veel staan, maar in de winkel (boerderij) is veel te krijgen.


Als ik binnen een straal van 75km van Scharnegoutum kom rijd ik hier langs. Geweldig leuk om langs al die schappen te lopen.

Alleen altijd een stijve nek van het naar de mooiste flessen bovenop de schappen turen ;-)

Eigenaar altijd in voor een praatje en staat genoeg open om te kunnen proeven.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 21 Jan 2021, 08:40

Johnson schreef:
JvR schreef:
Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!


Jvr. Ja daar zeg je zowat. Bams zit toch bij de markt. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :Scratch Die zaak bestaat al een eeuwigheid.


Vanuit Maastricht kun je (als we weer de grens over mogen) ook wel een keer gaan kijken bij Whiskybarrel Lanaken (Be) - whiskybarrel.be. Ik ben daar jaren geleden ooit geweest. Geen enorm aanbod, wel meer exclusieve flessen. Op de begane grond gaat het tot een euro of 200, in de kelder mag je alleen kijken als je in een Lamborgini komt.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Jan 2021, 08:42

Dit topic kan ondertussen beter worden omgedoopt tot ‘Welke whisky speciaalzaken raden jullie aan om te bezoeken’ of even afscheiden en een apart draadje van maken. Admin? :bigsmile
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 21 Jan 2021, 09:18

Ik dacht dat we al een (verzamel) draadje hadden waar WhiskyWinkels werden besproken.
Kan hem zo snel niet vinden. Mocht iemand het weten zal ik hem later vandaag daaraan knopen.
Zo niet, maken we een nieuw draadje ...

Linkje is voldoende ... als je het [ook] niet kan vinden hoef je dat niet te melden ;)
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten