Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Ongelezen berichtdoor JvR » 21 Jan 2021, 10:11

-Roy- schreef:
Johnson schreef:
JvR schreef:
Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!

Jvr. Ja daar zeg je zowat. Bams zit toch bij de markt. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :Scratch Die zaak bestaat al een eeuwigheid.

Vanuit Maastricht kun je (als we weer de grens over mogen) ook wel een keer gaan kijken bij Whiskybarrel Lanaken (Be) - whiskybarrel.be. Ik ben daar jaren geleden ooit geweest. Geen enorm aanbod, wel meer exclusieve flessen. Op de begane grond gaat het tot een euro of 200, in de kelder mag je alleen kijken als je in een Lamborgini komt.

Die website is dood lijkt het
0 x

Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 23 Jan 2021, 12:25

Ergens anders op het forum gelezen over de Whiskyschuur winkel en wijnkoperij in Friesland.
Moest donderdag in Sneek zijn voor een afspraak dus dacht rijdt er gelijk even langs.

Nog nooit zulke geld graaiende praktijken gezien als in deze 2 zaken...

Macallan Gold 100 euro. Waarom? Discontinued volgens de eigenaar.
Macallan Amber zonder doos 125 euro. Zelfde reden.
Glendronach 15Y 200 euro. Waarom? Dit is de kolenversie, verzamelaars betalen hier veel geld voor.
En ga zo maar door...Op ieder prijskaartje stond bijna vermeldt: Collectors Edition, bla bla bla.
Veel leuke whisky (Talisker 175th Edition 190 euro, Aberlour 10Y uit de jaren '90 150 euro, etc) gezien maar zelfs Catawiki is goedkoper dan deze schuur.

Doorgereden naar de volgende.
Mooie zaak, bij de toonbank staan de Macallan's NO edities.
NO6 220 euro, even ter herinnering deze was € 105-€115 bij introductie een aantal maanden geleden en zal in sommige winkels gewoon nog voor deze prijs staan (vorige week nog gezien). Er stonden nog een 5, 4 en 2 volgens mij die ruim over de 300 euro heengingen. Balvenie Signature voor 200 euro zien staan, etc. Prima, gevraagd naar de reden.
Dat is de waarde online, whisky is schaars en dit zijn de prijzen die ervoor betaald worden. Iets verder uitgehoord en wat blijkt...
De beste man heeft letterlijk de waardes van Whiskybase overgenomen en er zijn prijzen van gemaakt.

En over onbeschoft gesproken, er stond een Lagavulin DE 1994 zonder prijs die ik graag wilde overnemen, gaan de medewerkers in het fries (!)overleggen hoeveel ze gaan vragen...Hoefde hem al niet meer.

Maar dan gaat het dus echt de verkeerde kant op, als iedere slijterij zo gaat werken dan wordt het langzaam aan wel onbetaalbaar.
Aangezien de gemiddelde waardes op WB stijgen, want de prijzen van de shoplinks worden net zo hoog als de value, die stijgt dan weer waardoor de slijter ze prijzen daar weer op aan past? Enzovoorts enzovoorts??

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedere slijter zijn of haar winst, maar dit slaat helemaal nergens meer op.
11 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Jan 2021, 13:44

Nickvanderlinde298 schreef:...heel verhaal over veel te dure winkel met woekerprijzen en graaiers als personeel

Godkanonnen dat is gewoon diep triest, diep, diep triest. Niet meer, niet minder. Wat een sukkels daar! :Protest Volgende keer grote hoog er omheen dus ;)
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 23 Jan 2021, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Jan 2021, 14:11

Mooi, weer 2 adresjes waar ik nooit hoef te komen. :bigsmile
0 x
2 ∞ & →

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 23 Jan 2021, 14:39

Was al aan het kijken want kom er wel eens in de buurt, niet meer nodig dus.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Jan 2021, 14:40

Whiskybase dan maar afschaffen? is uiteindelijk ook een schakel in de keten van prijsopdrijvers.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmiddag ook even op WB heb gekeken voor ik de Hibiki heb aangeschaft. Bij de Hanos overigens.
0 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Jan 2021, 14:49

Dit even afgesplitst van Tot welke prijs drinken we door ( financieel ).

Dit is een verzamel topic daar sommige Slijterijen al een eigen topic hebben waar eventuele specifieke pek en/of veren uitgedeeld kunnen worden
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Jan 2021, 14:53

Reichenbach schreef:Whiskybase dan maar afschaffen? is uiteindelijk ook een schakel in de keten van prijsopdrijvers

Het is maar hoe je het bekijkt. Maar whiskybase is meer dan alleen een verkopers platform en/of winkel natuurlijk. En de vermelde prijzen zijn van weet ik t hoeveel verschillende individuen én winkels. Das appels en peren wat mij betreft.

Wat er bij deze winkel blijkbaar gebeurd is gewoon ronduit schofterig te noemen. Als je jezelf als slijter zo opstelt en op deze manier je winkel profileert vind ik dat een hele vreemde keuze. Dit is je klanten in hun onwetendheid niet 1 maar gelijk beide poten uitdraaien. Want Uiteindelijk is het overgrote deel van whiskydrinkers in Nederland niet zo goed onderlegd als de meesten hier. En denken ze al snel iets heeeeel bijzonders te hebben terwijl je ondertussen middelmatige meuk koopt tegen een veel te dure prijs.
1 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 23 Jan 2021, 14:55

Reichenbach schreef:Whiskybase dan maar afschaffen?

De Value misschien, of de rekenwijze ervan?

Als ik flessen koop van forumleden hanteren ze/we vaak de laatste veilingprijzen (gemiddelde) van diverse sites zonder de commissies etc.
Vind ik zelf wel eerlijk maar ruilen is leuker, beide blij.

Aanbeveling:
Barrique in Borne, mooie grote winkel met heel veel keus (niet alleen whisky) en normale (laat ik het maar zo noemen) prijzen.
Gister na de ruil met Pellie even langsgereden en er staat een privé collectie van een piloot die is overleden, de weduwe heeft alles te koop staan bij de slijter als ik het goed begreep. Veel jaren 80 en 90 spul voornamelijk OB.
De Lagavulin 16Y 1998 is in ieder geval al weg. :D
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 23 Jan 2021, 15:10

Nickvanderlinde298 schreef:Ergens anders op het forum gelezen over de Whiskyschuur winkel en wijnkoperij in Friesland.
Moest donderdag in Sneek zijn voor een afspraak dus dacht rijdt er gelijk even langs.

Nog nooit zulke geld graaiende praktijken gezien als in deze 2 zaken...

Macallan Gold 100 euro. Waarom? Discontinued volgens de eigenaar.
Macallan Amber zonder doos 125 euro. Zelfde reden.
Glendronach 15Y 200 euro. Waarom? Dit is de kolenversie, verzamelaars betalen hier veel geld voor.
En ga zo maar door...Op ieder prijskaartje stond bijna vermeldt: Collectors Edition, bla bla bla.
Veel leuke whisky (Talisker 175th Edition 190 euro, Aberlour 10Y uit de jaren '90 150 euro, etc) gezien maar zelfs Catawiki is goedkoper dan deze schuur.

Doorgereden naar de volgende.
Mooie zaak, bij de toonbank staan de Macallan's NO edities.
NO6 220 euro, even ter herinnering deze was € 105-€115 bij introductie een aantal maanden geleden en zal in sommige winkels gewoon nog voor deze prijs staan (vorige week nog gezien). Er stonden nog een 5, 4 en 2 volgens mij die ruim over de 300 euro heengingen. Balvenie Signature voor 200 euro zien staan, etc. Prima, gevraagd naar de reden.
Dat is de waarde online, whisky is schaars en dit zijn de prijzen die ervoor betaald worden. Iets verder uitgehoord en wat blijkt...
De beste man heeft letterlijk de waardes van Whiskybase overgenomen en er zijn prijzen van gemaakt.

En over onbeschoft gesproken, er stond een Lagavulin DE 1994 zonder prijs die ik graag wilde overnemen, gaan de medewerkers in het fries (!)overleggen hoeveel ze gaan vragen...Hoefde hem al niet meer.

Maar dan gaat het dus echt de verkeerde kant op, als iedere slijterij zo gaat werken dan wordt het langzaam aan wel onbetaalbaar.
Aangezien de gemiddelde waardes op WB stijgen, want de prijzen van de shoplinks worden net zo hoog als de value, die stijgt dan weer waardoor de slijter ze prijzen daar weer op aan past? Enzovoorts enzovoorts??

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedere slijter zijn of haar winst, maar dit slaat helemaal nergens meer op.

Goed dat je het benoemd. Ik koop ook niet in dat segment maar zit nog in de €50/60 range.
Daar verschillen de prijzen niet zoveel met de internetprijzen.
Goed om te weten dat voor het hogere segment je daar extra kritisch moet zijn.

Of daar gewoon niet halen als het inderdaad zo schofterig wordt opgedreven.
0 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Jan 2021, 15:11

In mijn ervaring met deze winkels zijn de bijzondere en oudere flessen inderdaad aan de prijs. Maar ze staan er wel in het schap.

Het reguliere aanbod is naar mijn mening concurrerend met andere fysieke slijters Laatst nog in Joure voor 35 euro een Elijah Craig 12 gekocht (dus niet de NAS), daar betaal je bij een onlinewinkel als D12 twee tientjes meer voor.
1 x

Olivier
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Olivier » 23 Jan 2021, 15:16

-Roy- schreef:
Johnson schreef:
JvR schreef:
Slijterij Bams paar jaar terug geweest. Sympathieke zaak vond ik dat!

Jvr. Ja daar zeg je zowat. Bams zit toch bij de markt. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :Scratch Die zaak bestaat al een eeuwigheid.

Vanuit Maastricht kun je (als we weer de grens over mogen) ook wel een keer gaan kijken bij Whiskybarrel Lanaken (Be) - whiskybarrel.be. Ik ben daar jaren geleden ooit geweest. Geen enorm aanbod, wel meer exclusieve flessen. Op de begane grond gaat het tot een euro of 200, in de kelder mag je alleen kijken als je in een Lamborgini komt.

Dan ga je vrees ik één van de laatste bezoekers aan The Whisky Barrel geweest zijn. ;)
Is ondertussen al een heel aantal jaartjes gesloten... :bigsmile

Drankenshop Bams is idd altijd een aanrader!
0 x
Afbeelding

Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 23 Jan 2021, 15:24

Reichenbach schreef:In mijn ervaring met deze winkels zijn de bijzondere en oudere flessen inderdaad aan de prijs. Maar ze staan er wel in het schap.

Het reguliere aanbod is naar mijn mening concurrerend met andere fysieke slijters Laatst nog in Joure voor 35 euro een Elijah Craig 12 gekocht (dus niet de NAS), daar betaal je bij een onlinewinkel als D12 twee tientjes meer voor.

Voor dat soort flessen ga ik ook liever naar een slijter, eigenlijk voor de meeste behalve als er iets exclusiefs is en ze het niet hebben maar als je dan die exclusieve flessen wel hebt en tegen extreme prijzen aanbiedt vind ik dat niet eerlijk.
Dan ga ik ook me Lagavulin 16, Distillers Edition, Aberlour 12, etc online halen...
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Jan 2021, 16:04

Nickvanderlinde298 schreef:Dan ga ik ook me Lagavulin 16, Distillers Edition, Aberlour 12, etc online halen...
De online verkopers houden er dan geen onfrisse praktijken op na?

Maar ik kan me goed voorstellen dat je na jouw ervaring in Friesland behoorlijk teleurgesteld bent.
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 23 Jan 2021, 16:10

Ik vind het ook een kwestie van beleving.
Als je kunt genieten van de schappen maar je weet hun verkoopstrategie, kun je daar dan ook strategisch kopen.

Kom je voor het struinen, koop je wat je acceptabele prijzen vindt, haal je de rest elders.
Hoef je in mijn optiek niet de hele zaak links te laten liggen. Maar ieder zijn visie
1 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”