Nou Rob.., komop man, je woont in Nijmegen en we hebben het over een adres in Arnhem… Even bezoeken en je weet genoeg toch?
Of je doet hetzelfde als wat ik net gedaan heb, even echte adres invoeren in Google en dan streetview foto’s aanklikken. Ik zie een straat met appartementen en niets wat op een slijterij lijkt.
Een rondje KvK levert op dat het hier gaat over een detailhandel in drogisterij artikelen en ‘aan - en verkoop van zeldzame ….’
Toen moest ik betalen bij KVK maar dat heb ik niet gedaan omdat dit mij al helder is; 1 of andere shabby sjacheraar die in schimmige zooi handelt en probeert met z’n website uit te stralen dat ie betrouwbaar is.
Conclusie 1; illegaal want geen slijterij
Conclusie 2; als je iets pretendeert te zijn wat je niet bent dan zal de waar die aangeboden wordt daar vast mee in de pas lopen.
Conclusie 3; een gelukszoeker op zoek naar jou naïeve euro’s.
Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)
-
- (Whisky)Professional
-
- Whisk(e)y goeroe
Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)
Oogadal schreef:Of je doet hetzelfde als wat ik net gedaan heb, even echte adres invoeren in Google en dan streetview foto’s aanklikken.
Het opzoeken van het adres in Google Maps was precies de aanleiding dat ik het niet vertrouwde en besloot hier de vraag te stellen of iemand toch (positieve) ervaringen met Elite Whisky had.
3 x
-
- (Whisky)Professional

Een Staatslot voor de Oudejaarstrekking geeft waarschijnlijk meer kans op een mazzeltje. En met dit soort bijzonder vage aanbieders is de kans op een fake fles ook nog best aanwezig…
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Update: een oude bekende wist mij te vertellen wie er achter Elite Whisky zit. Dat bleek een (voormalig) forumlid, mmbrouwer, met wie ik in het verleden meerdere keren prima zaken heb gedaan (en voor zover ik kan nagaan meerdere forumleden). Via de site contact met Maarten opgenomen, extra foto's van de fles toegestuurd gekregen, waarbij hij zelf wees op schade aan de verpakking die op de site niet zo zichtbaar was, en nog een beetje kunnen onderhandelen over de prijs. Vanmiddag is de fles in goede orde in Nijmegen bezorgd. In dit geval was mijn wantrouwen dus onterecht.
10 x
-
- Moderator
Op Powned:Reichenbach schreef:Vandaag een reisje gemaakt naar de Veenkoloniën en de winkel Frans Muthert in Musselkanaal bezocht. ....
Beslist de moeite waard om er een reisje aan te wagen, wat dat betreft drie Michelinsterren.
Weet ik niet of het sommetje klopt, lijkt me toch een hoog gehalte stemmingmakerij te hebben.
Als de accijns 16,2% omhoog gaat wil dat nog niet zeggen dat de prijs van de fles Jack 16,2% omhoog gaat. Een tot twee Euro komt dichter in de buurt.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- (Whisky)Professional
Aike zegt dat ook, maar de verslaggever heeft duidelijk andere ideeën. Vervelende is natuurlijk wel dat over de accijns ook nog de btw gaat (dubbel genaaid houdt beter).
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
-
- (Whisky)Professional
De rekensom is niet heel moeilijk; op een fles whisky 70cl van 55% zit nu ongeveer € 6.75 aan accijns. Dat wordt dan € 7.85. Dus aan de kostenkant een dikke euro, wat in het niet valt bij de gestegen kosten voor bottelen, labels en transport trouwens.
Marge bottelaar, marge importeur en marge slijter moet er nog overheen en dat is altijd een procentuele rekensom.
Als bottelaar had ik het ook liever ongewijzigd gehad, maar ik vind de stijging toch te billijken, de accijns is al sinds 2014 op het huidige niveau.
Vervelende is inderdaad dat de EU wel bij machte is ons allemaal op te zadelen met een stofzuiger die amper nog zuigt, maar dit Europees op 1 lijn brengen lukt niet. Overigens hebben onze zuiderburen het al jaren veel slechter, daar zit op diezelfde fles op 55% maar zo een € 16-17 aan accijns….
Marge bottelaar, marge importeur en marge slijter moet er nog overheen en dat is altijd een procentuele rekensom.
Als bottelaar had ik het ook liever ongewijzigd gehad, maar ik vind de stijging toch te billijken, de accijns is al sinds 2014 op het huidige niveau.
Vervelende is inderdaad dat de EU wel bij machte is ons allemaal op te zadelen met een stofzuiger die amper nog zuigt, maar dit Europees op 1 lijn brengen lukt niet. Overigens hebben onze zuiderburen het al jaren veel slechter, daar zit op diezelfde fles op 55% maar zo een € 16-17 aan accijns….
0 x
-
- Moderator
Duitsers betalen weer accijns over hun koffie. Zo heeft ieder weer zijn ellende.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Whisk(e)y goeroe
Vooral vervelend voor mensen die net aan fles Glen Talloch kunnen betalen, die wordt zo'n 80 cent duurder. Voor gerijpte destillaten in de prijscategorieën (ver) daarboven zijn er al een dikke 10 jaar een hoop andere factoren die een veel grotere impact op de prijzen hebben. Dat je vandaag de dag zowat 2x zoveeel betaald voor en independent single cask op vatsterkte vergeleken met 5 jaar geleden heeft bar weinig met accijnzen te maken. Zelfs de gestegen kosten voor bottelen en transport die Edwin noemt lijken me daarin bepaald niet de hoofdmoot. Dan kan die ene euro er ook nog wel bij.
0 x