Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1929
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 07 Mei 2021, 23:12

Uiteraard zuur dat niet de fles is geleverd die verwacht werd. Maar, ben ik de enige die het ook wel ietwat naïef vindt ervan uit te gaan dat dit specifieke botteljaar geleverd zou worden, gegeven het feit dat het botteljaar niet vermeld stond in de beschrijving?
0 x
Afbeelding

LMLTwhisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 Sep 2017, 18:26

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor LMLTwhisky » 07 Mei 2021, 23:28

Dag whisky goeroe
Deze fles is bij 42 winkels/personen te koop op wb, er is een botteling van 2015 en een van 2020 dat is alles. Op veel sites staat het jaar er niet bij, en zeker niet als er maar 2 bottelingen zijn en het een doos is die uniek is.
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1929
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 07 Mei 2021, 23:36

Zo, daar is iemand op z'n digitale pikkie getrapt. Sjezus :lol: :lol:

Ik had er van tevoren een mailtje aan gewaagd, zeker bij DG. Had je deze teleurstelling mogelijk bespaard.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Mei 2021, 00:24

Nickolaas schreef:Uiteraard zuur dat niet de fles is geleverd die verwacht werd. Maar, ben ik de enige die het ook wel ietwat naïef vindt ervan uit te gaan dat dit specifieke botteljaar geleverd zou worden, gegeven het feit dat het botteljaar niet vermeld stond in de beschrijving?


LMLTwhisky schreef:Dag whisky goeroe
Deze fles is bij 42 winkels/personen te koop op wb, er is een botteling van 2015 en een van 2020 dat is alles. Op veel sites staat het jaar er niet bij, en zeker niet als er maar 2 bottelingen zijn en het een doos is die uniek is.


ja, ik vind LMLT zijn reactie ook ook overtrokken.. maar..., Nickolaas jouw gedachte is ook niet juist
wanneer een DG de afbeeldingen gebruikt van de 2015 mag je ook de 2015 verwachten, simple as that.

overigens, als je ze een beetje kent.. ja, dit zijn standaard DG praktijken, vaak verkeerde info, maar nooit toegeven dat zij fout zijn
1 van de minst service gerichte bedrijven die ik ken, hun gelijk - waar ze dat niet hebben - is belangrijker dan dat ze je als klant houden
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Mei 2021, 09:14

DG zou dit doodeenvoudig op kunnen lossen door bij foto’s te zetten ‘picture is for reference’. Doen ze bij bv whiskysite ook bij diverse flessen. Werkt prima en je weet als klant ook direct dat je eerst even moet contacten.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Mei 2021, 09:55

Dit soort dingen en dat het met regelmaat voorkomt (kwam) dat DG niet levert wat ze moeten leveren of de voorraad blijkt toch niet te kloppen, uitleveren van orders voor hetzelfde die later zijn geplaatst waren voor mij een jaar of 5 geleden een prima reden om hier nooit meer iets te bestellen.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Mei 2021, 09:57

Cask1988 schreef:DG zou dit doodeenvoudig op kunnen lossen door bij foto’s te zetten ‘picture is for reference’. Doen ze bij bv whiskysite ook bij diverse flessen. Werkt prima en je weet als klant ook direct dat je eerst even moet contacten.


Da’s ook lekker makkelijk; je legt de verantwoording gewoon bij je klant neer ipv accurate informatie op je webshop te vermelden. Het is geen hobby toch voor webshops?
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Mei 2021, 10:03

LMLTwhisky schreef:Drankgigant: Foei

Ik vind dit pure oplichterij, een foto van een oudere fles op je site zetten en dan een nieuwe uitgave verzenden en zeggen dat ie dezelfde naam heeft en dat het ok is. Ik heb na enkele contacten bericht gehad dat ik de fles mag terugsturen als ik de verzendkosten zelf betaal maar dit vertik ik. Ik heb helemaal niets fout gedaan en vraag gewoon wat ik besteld heb of dat zij de verzendkosten betalen. Ondertussen staat hun foute afbeelding nog altijd op hun site en op whiskybase staat hun fles van 2020 ook nog steeds als goedkoopste bij de fles van 2015. Ik heb hun dit gemeld maar blijkbaar vinden ze deze handelwijze niet erg.
Ga nog even zoeken of er nog andere mogelijkheden zijn maar ik vrees dat ik aan t kortste eind ga trekken....
Wat een slechte zakenmensen bij Drankgigant...... wat een slechte mensen.....


Ik zou ze de link doorsturen van HWF hier. Dan weten ze gelijk hoe er onder liefhebbers over ze gedacht wordt. En een foutje kun je maken, maar corrigeer deze dan ook. Voor een slijterij vergunning heb je een VOG nodig; het is mij een raadsel hoe ze hieraan gekomen zijn. Tenzij ze pas met hun oplichtingspraktijken zijn begonnen nadat ze deze hebben ontvangen. :Bye
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Demas
Senior
Senior
Berichten: 317
Lid geworden op: 07 Okt 2018, 00:00

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Demas » 24 Jun 2021, 20:27

D. T. schreef:Vandaag even gestopt bij Tasttoe in Boortmeerbeek.

Mijn oog viel al snel op een Caroni VSOC (Bristol Classic Rum), te koop voor 110 Euro, althans dat dacht ik toch want het stond in zeer duidelijke, niet te mislezen cijfers op de fles.
Aan de kassa kreeg ik plots te horen dat het 139 Euro was. WTF? Gewezen op de prijs op de fles maar daar had de verkopen geen oren naar. Dan maar vriendelijk gezegd dat hij de fles mocht houden.

Jammer! Maar goed … In winkels waar ze 29 Euro EXTRA winst belangrijker vinden dan tevreden klanten zien ze mij in elk geval niet meer terug.
Als je weigert te verkopen aan de geafficheerde prijs ben je naar mijn persoonlijke mening een bedrieger (Oké, 139 Euro was ook geen slechte prijs, maar het was me om het principe te doen).

Met een beetje spijt in het hart en met lege handen de winkel verlaten, maar er toch een goed gevoel aan overgehouden, zeker toen ik in een half uurtje later in Leuven een “onnozel’ kranten- en sigarenwinkeltje (Bondgenotenlaan) passeerde waar een paar whisky’s in de etalage stonden.
Even snel binnen gegaan en een Springbank 17 Madeira kunnen scoren voor 145 Euro. De man van de krantenwinkel wist me te vertellen dat deze elders meer dan 200 Euro kostte maar hij aan faire prijzen wou verkopen (Eat this Tasttoe!). Vooraleer jullie in de auto springen: het was de laatste fles.

De dag tevoren waren al op stap geweest in Mechelen en daar hebben we een bezoekje gebracht aan Huis Windels. Ook dat was een fijne ervaring: achter de toog twee (relatief) jonge, enthousiaste kerels met een leuke babbel en kennis van zaken. Flesje Torabhaig meegenomen voor 69 Euro (het was de laatste) en een flesje Weller Special Reserve voor 36,5 Euro Opnieuw hele faire prijzen!

Conclusie: dikke duim voor Huis Windels en Cajephi (Leuven) … :winner
Voor Tasttoe een andere vinger ( :D )

Nog te vermelden in alle eerlijkheid: het vernieuwde Tasttoe is wel een erg mooie winkel met een schitterend aanbod en als je er nog nooit geweest bent ZEKER een bezoekje waard, al was het maar om je te vergapen aan bijvoorbeeld de uitgestalde Port Ellen’s en de Karuizawa’s.

Cheers, D.


Vanaf juli kom ik terug regelmatig in Leuven voor het werk.. Die tip op de bondgenotenlaan onthoud ik in ieder geval :goedgedaan
1 x

Gebruikersavatar
AndyDelft
Senior
Senior
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 Mei 2013, 21:35
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 05 Jul 2021, 21:26

Leuk topic dit ook wel, staat wat 'achteraf' op de site, dus net ontdekt.
Ik heb zeer wisselende ervaringen - kom (kwam eigenlijk nu met corona) in veel gemeenten en check altijd even de lokale slijterij voor iets leuks.
Kom zelf uit de buurt van Delft (vandaar mijn profielnaam ;)) en erg slechte ervaring met Wines en Whiskies: zie leuke fles, vraag naar prijs en deze wordt achter even opgezocht op WB?! Daarvoor ga ik niet naar een lokale zaak natuurlijk, dan kan ik alles wel on-line doen.

Recent heel gekke (in mijn ogen dan) ervaring bij Van Wees in Amersfoort. Mystery Speyside 1966 (mijn geboortejaar) in aanbieding bij D12; fles aangeschaft (875, flinke prijs, maar ja geboortejaar!), maar toch maar eens naar Amersfoort om te kijken wat hij bij de basis kost. Wat schetst mijn verbazing: bijna 1100 euro?! Daar begreep ik dus helemaal niets van en heb dat ook aangegeven. Wordt buitenom bepaald blijkbaar, maar ik spaar mij voortaan deze rit uit!

Zeer goede ervaringen in Pijnacker, Loosduinen, Kampen en toch ook een enkel flesje uit Rijswijk, al is het goed opletten daar!
Recent ook on-line wat aangeschaft in België (GOS) en bij een bestelling wat leuke flesjes bier bij gekregen; ook dat kan dus.
1 x
Andy
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Aug 2021, 17:49

Vandaag een reisje gemaakt naar de Veenkoloniën en de winkel Frans Muthert in Musselkanaal bezocht. Dat was wel een aangename ervaring. Zowel de sfeer in de winkel, het mooie assortiment aan wijn en whisky (ook heel veel IB whisky), maar vooral ook de vriendelijkheid van de mensen daar.

Beslist de moeite waard om er een reisje aan te wagen, wat dat betreft drie Michelinsterren.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Aug 2021, 12:18

Reichenbach schreef:Vandaag een reisje gemaakt naar de Veenkoloniën en de winkel Frans Muthert in Musselkanaal bezocht. Dat was wel een aangename ervaring. Zowel de sfeer in de winkel, het mooie assortiment aan wijn en whisky (ook heel veel IB whisky), maar vooral ook de vriendelijkheid van de mensen daar.

Beslist de moeite waard om er een reisje aan te wagen, wat dat betreft drie Michelinsterren.


Sluit ik me helemaal bij aan. Ik was daar enige tijd geleden met Cask1988. Exact dezelfde ervaring. Eigenaar nam alle tijd voor een praatje en een drammetje proeven was geen probleem. Qua service doet het me aan de toko van Cor denken! Uiteraard liepen we met enkele flessen pp de winkel uit. Jammer alleen dat het zo'n eind rijden is.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 11 Dec 2022, 20:33

Iemand hier ervaring met Elite Whisky in Arnhem?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Dec 2022, 20:40

Mermur schreef:Iemand hier ervaring met Elite Whisky in Arnhem?

Als je dan toch in Arnhem bent zou ik naar Yves Boode aan de Steenstraat gaan ;) met de naam van die andere tent laat het zich al raden dat je daar bepaald geen fatsoenlijk geprijsde fles zult gaan vinden :roll:
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 11 Dec 2022, 20:56

Elite Whisky heeft een Mortlach op hun website staan die mogelijk interessant is voor mij (en niet eens voor een absurde prijs). Maar bij de website krijg ik associaties met Whisky King (Whisky King (whiskyking.be)).
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten