't Bockje Bathmen
-
- Senior
-
- Forum goeroe
Re: 't Bockje Bathmen
Perry Veenendaal schreef:Hoe kun je zien wie welke score heeft gegeven op WB ?
Kan je alleen zien als je ingelogd bent en dus als je een account hebt.
0 x
-
- Senior
Ik had ook een aardig gevalletje met deze club:
Ik had diverse items besteld (niet alleen whisky) maar ook 2 x een Arran https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104211/arran-2006-trebbiano-casks, er stond wel bij beperkte voorraad.
Maar gewoon netjes afgerekend, enz. Krijg ik netjes een flinke doos thuis, maar je begrijpt het al zonder de Arrans, maar wel met een aardig briefje met daar aan het bedrag aan papiergeld aan vast geniet het was een euro extra terug als ik mij niet vergis, dus geen man overboord en ik vond nog een extra flesje van € 15 in de doos dus ik denk prima zo, laat allemaal maar lekker waaien, een paar maanden later zag ik de zelfde flessen toch nog steeds op de site staan ff gebeld en iemand liep even naar het magazijn om 1 en ander te checken en natuurlijk weg en daarna ook eindelijk van de site afgehaald.
Dus altijd ff bellen zou ik zeggen voor at je besteld, over de prijzen kan ik niet zoveel zeggen, maar als ik het uw topslijter logo zie ben ik in ieder geval iets voorzichtiger.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar ik heb bij 1 van de uw topslijters gezien dat ze een schaarste toeslag rekenend, wel gewoon zichtbaar (dat dan weer wel).
Ik had diverse items besteld (niet alleen whisky) maar ook 2 x een Arran https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104211/arran-2006-trebbiano-casks, er stond wel bij beperkte voorraad.
Maar gewoon netjes afgerekend, enz. Krijg ik netjes een flinke doos thuis, maar je begrijpt het al zonder de Arrans, maar wel met een aardig briefje met daar aan het bedrag aan papiergeld aan vast geniet het was een euro extra terug als ik mij niet vergis, dus geen man overboord en ik vond nog een extra flesje van € 15 in de doos dus ik denk prima zo, laat allemaal maar lekker waaien, een paar maanden later zag ik de zelfde flessen toch nog steeds op de site staan ff gebeld en iemand liep even naar het magazijn om 1 en ander te checken en natuurlijk weg en daarna ook eindelijk van de site afgehaald.
Dus altijd ff bellen zou ik zeggen voor at je besteld, over de prijzen kan ik niet zoveel zeggen, maar als ik het uw topslijter logo zie ben ik in ieder geval iets voorzichtiger.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar ik heb bij 1 van de uw topslijters gezien dat ze een schaarste toeslag rekenend, wel gewoon zichtbaar (dat dan weer wel).
Laatst gewijzigd door Raymond CS op 06 Feb 2021, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.
-
- Whisk(e)y goeroe
Raymond CS schreef:Krijg ik netjes een flinke doos thuis, maar je begrijpt het al zonder de Arrans, maar wel met een aardig briefje met daar aan het bedrag aan papiergeld aan vast geniet
Was dat van tevoren ook gecommuniceerd? Anders wel een uitermate vreemde en onprofessionele manier om geld te retourneren.
2 x
-
- Senior
-
- Senior
HammerHead schreef:Raymond CS schreef:Krijg ik netjes een flinke doos thuis, maar je begrijpt het al zonder de Arrans, maar wel met een aardig briefje met daar aan het bedrag aan papiergeld aan vast geniet
Was dat van tevoren ook gecommuniceerd? Anders wel een uitermate vreemde en onprofessionele manier om geld te retourneren.
Nee niks, geen overleg. Heb het gevoel dat ze ieder geval de webwinkel er maar een beetje bij doen.
Maar dat heb ik wel bij meer slijters, ook hele leuke of grote.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ja, dat gevoel heb ik ook wel eens bij sommige slijters, vooral dan qua online voorraadbeheer. Maar om een beetje plompverloren een envelopje met cash te gaan terugsturen, zonder überhaupt vooraf aan te geven dat bepaalde producten niet op voorraad zijn, is wel een heel curieuze manier om een zaak te runnen.
1 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Klinkt zelfs al een vorm van witwassen.
Waarom zou je dit niet gewoon terug storten?
Dit is niet verzekerd mocht de hele doos kwijtraken lijkt me.
Wat gebeurt er als het geld er 'opeens' niet meer in zit.
Of wanneer de ontvanger net doet of hij helemaal geen brief met geld in de doos heeft ontvangen.
Waarom zou je dit risico nemen?
Of wanneer de ontvanger net doet of hij helemaal geen brief met geld in de doos heeft ontvangen.
4 x
-
- Senior
Wouter1981 schreef:Klinkt zelfs al een vorm van witwassen.
Vast geen kwade bedoelingen eerder heel knullig, maar zoals ik al eerder zei hadden er zelfs een flesje (triple sec) teveel in gedaan

Dus heb ik maar niet geklaagd of er een punt van gemaakt.
0 x
-
- Forum goeroe
Raymond CS schreef:HammerHead schreef:Raymond CS schreef:Krijg ik netjes een flinke doos thuis, maar je begrijpt het al zonder de Arrans, maar wel met een aardig briefje met daar aan het bedrag aan papiergeld aan vast geniet
Nee niks, geen overleg. Heb het gevoel dat ze ieder geval de webwinkel er maar een beetje bij doen.
Maar dat heb ik wel bij meer slijters, ook hele leuke of grote.
De tandjes wat een amateuristisch geleuter

Ik kreeg vandaag ook een Millstone binnen na een hoop gekloot, heen en weer bellen én mailen en weer achteraan bellen, een slecht werkende website en (WEDEROM) een niet kloppende actuele voorraad. Maargoed eind goed al goed, wel het flesje dat ik besteld had netjes binnen. Afijn, het ging om een Millstone waar een houten kist omheen hoort te zitten, je raad het al: geen houten kist.. nu gaat deze toch in de Millstone share, maar je zou maar een verzamelaar of Millstone fan zijn die m graag in z’n collectie had willen zetten.... de manier waarop het verpakt en verzonden was, was ronduit triest en amateuristisch te noemen. Niks mooi daarvoor bestemd verzenddoosje, maar een professorisch verknipt doosje die van ellende uit elkaar viel toen ik de tape los sneed. Het is echt om plaatsvervangende schaamte van te krijgen

Triest dat een shop z’n website anno 2021 zo slecht uitvoert.
0 x

-
- Senior
Cask1988 schreef:Raymond CS schreef:HammerHead schreef:
de manier waarop het verpakt en verzonden was, was ronduit triest en amateuristisch te noemen. Niks mooi daarvoor bestemd verzenddoosje, maar een professorisch verknipt doosje die van ellende uit elkaar viel toen ik de tape los sneed. Het is echt om plaatsvervangende schaamte van te krijgen
Triest dat een shop z’n website anno 2021 zo slecht uitvoert.
Dat is mij inderdaad bij deze vrienden ook overkomen, moest er vanmiddag nog even aan denken toen ik al die losse stukjes karton in de papierbak aan het proppen was, duurde ook een week voor at het was en de doos was licht beschadigd, dus altijd ff bellen, geduld hebben en zeker geen flessen voor op kast hier kopen.
1 x
-
- (Whisky)Professional
Ken ze niet, koop uiteraard ook nooit bij Bockje, maar wil wel nuanceren dat een webshop heel eenvoudig is. Natuurlijk kan het heel eenvoudig zijn, maar dat kost je wel flink wat centen. Dat kan alleen uit als je een goed lopende webshop hebt. Ik denk dat het voor de gemiddelde slijterij helemaal niet uit kan, zeg voor 90-95% van de Nederlandse slijterijen. Een zeer eenvoudige webshop kan wel, maar een geoliede machine niet.
Het kan eigenlijk alleen als je een koppeling tussen winkelkassa en webshop hebt. Ik ben dat nu aan het fixen (hopelijk met enkele weken klaar) maar daar staat wel een kostenpost tegenover. En dat is niet een paar tientjes maar enkele duizenden euro's per jaar.
Of terugbetalen via een enveloppe dan de oplossing is, is weer iets anders
Resumé Overflakkee; het kan wel, maar het is geen abc'tje
Het kan eigenlijk alleen als je een koppeling tussen winkelkassa en webshop hebt. Ik ben dat nu aan het fixen (hopelijk met enkele weken klaar) maar daar staat wel een kostenpost tegenover. En dat is niet een paar tientjes maar enkele duizenden euro's per jaar.

5 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
-
- Senior
Cor - Vinabc schreef:Ken ze niet, koop uiteraard ook nooit bij Bockje, maar wil wel nuanceren dat een webshop heel eenvoudig is. Natuurlijk kan het heel eenvoudig zijn, maar dat kost je wel flink wat centen. Dat kan alleen uit als je een goed lopende webshop hebt. Ik denk dat het voor de gemiddelde slijterij helemaal niet uit kan, zeg voor 90-95% van de Nederlandse slijterijen. Een zeer eenvoudige webshop kan wel, maar een geoliede machine niet.
Bedankt voor de toelichting Cor, ik kan mij zomaar voostellen dat veel slijters er een beetje huiverig voor zijn (of simpelweg het geld niet kunnen of willen investeren).

1 x
-
- Senior
Raymond CS schreef:Ik weet het niet meer 100% zeker, maar ik heb bij 1 van de uw topslijters gezien dat ze een schaarste toeslag rekenend, wel gewoon zichtbaar (dat dan weer wel).
Kleine correctie het waren de vrienden van de Mitra in OIRSCHOT:
Arran The Millenium Casks - 1999/2000 - limited edition
149,99
0.70 liter
Prijs incl. Hoog tarief (26,03)
Op voorraad: 1 beschikbaar
0 x
-
- Forum goeroe
Het algemene en meest voorkomende btw-tarief is 21%. Dit wordt ook wel het hoge btw-tarief genoemd. 9% is het lage btw-tarief en is op veel minder producten en diensten van toepassing. In het geval van het 0%-tarief wordt geen btw gerekend.
€123,96 + 21% btw (€26,03) = €149,99
2 x
2 ∞ & →