't Bockje Bathmen

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 08 Feb 2021, 20:12

squaadgras schreef:
Het algemene en meest voorkomende btw-tarief is 21%. Dit wordt ook wel het hoge btw-tarief genoemd. 9% is het lage btw-tarief en is op veel minder producten en diensten van toepassing. In het geval van het 0%-tarief wordt geen btw gerekend.


€123,96 + 21% btw (€26,03) = €149,99


Weer wat geleerd :domdom , bedankt.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2021, 11:48

Raymond CS schreef:
Kleine correctie het waren de vrienden van de Mitra in OIRSCHOT:
Arran ......


Het is mij al meerdere malen opgevallen dat die 'vrienden' in Oirschot Arran bottelingen die door Arran "exclusief" online verkocht worden via hun webshop aanbieden tegen flink hogere prijzen. Flippers dus.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 09 Feb 2021, 12:56

Fat Bastard! schreef:
Raymond CS schreef:
Kleine correctie het waren de vrienden van de Mitra in OIRSCHOT:
Arran ......


Het is mij al meerdere malen opgevallen dat die 'vrienden' in Oirschot Arran bottelingen die door Arran "exclusief" online verkocht worden via hun webshop aanbieden tegen flink hogere prijzen. Flippers dus.


Dat gevoel had ik ook wel een beetje, maar stel (ik moet een beetje voorzichtiger zijn naar mijn laatste blunder) dat sommige slijters flessen voor normale consumentenprijzen inkopen en simpelweg de standaard marge (die ze op elke fles zetten) er overheen zetten.

Dit is daar een mooi voorbeeld van:
https://www.bockjebathmen.nl/nl/webshop/146536/whisky/146794/arran-malt-smal-batch-10-years-old

Selected exclusively for prosessional whisky retailsers in Denmark :domdom
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2021, 13:27

Zo te zien is dit de PX finish voor Deense markt.
Arran heeft voor verschillende landen verschillende bottelingen van de Small Batch serie uitgebracht.
Allemaal verschillend qua finishes, soms cask strength soms niet. Dus zij zullen deze ws via een Deense importer verkregen hebben.

Wat die winkel in Oirschot betreft, waarom via hen deze bottelingen kopen als je ze ook rechtstreeks bij Arran kan (oké nu even niet i.v.m. Brexit-onduidelijkheid) kopen?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 09 Feb 2021, 14:45

Fat Bastard! schreef:Zo te zien is dit de PX finish voor Deense markt.
Arran heeft voor verschillende landen verschillende bottelingen van de Small Batch serie uitgebracht.
Allemaal verschillend qua finishes, soms cask strength soms niet. Dus zij zullen deze ws via een Deense importer verkregen hebben.

Wat die winkel in Oirschot betreft, waarom via hen deze bottelingen kopen als je ze ook rechtstreeks bij Arran kan (oké nu even niet i.v.m. Brexit-onduidelijkheid) kopen?


:offtopic

De Small Batch landen releases zijn volgens mij niet via Arran zelf te koop, maar ik zie al een pijplijntje of een via via ontstaan tussen Middelharnis en Arran.

:P
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2021, 15:01

Hahaha, afgelopen jaar hebben Kees en ik regelmatig distillery exclusive bottelingen besteld vanuit Lochranza. Heb nu ook al weer een wishlist maar ze hebben tijdelijk verzenden naar EU opgeschort.
Naast de open flessen waarvan jij al samples had besteld heb ik dus nog e.e.a. 'onder de kurk' staan.
2 x
Afbeelding

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 09 Feb 2021, 19:56

Fat Bastard! schreef:
Raymond CS schreef:
Kleine correctie het waren de vrienden van de Mitra in OIRSCHOT:
Arran ......


Het is mij al meerdere malen opgevallen dat die 'vrienden' in Oirschot Arran bottelingen die door Arran "exclusief" online verkocht worden via hun webshop aanbieden tegen flink hogere prijzen. Flippers dus.


Kilkerran 16 was er 100 euro bij release. Wel flessen in het schap, geen prijskaartje erbij.
Navragen en het is 100 euro. Beetje apart, neem aan dat de Mitra toch een adviesprijs voor zijn winkels hanteert.

On Topic: Bockje heb ik ergens al eerder benoemd, die zijn van het pad af. Wilde een SB Madeira. Hij belde dat hij er wel 1 apart wilde zetten, ging hem ophalen, 200 euro...WANT op WB staat deze al voor € 250. Duidelijk gemaakt dat die hem er daar lekker op kan zetten dan en sindsdien nooit meer geweest.
3 x

encoded
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 Nov 2020, 17:58
Locatie: Gent

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor encoded » 14 Feb 2021, 19:32

Oogadal schreef:Encoded.... :Scratch

Aka ‘t Bockje?? :gnif


Het voorstellen is zonet gebeurd. Ik kocht bij het Bockje 2 flessen green label met verzendkosten bij €39.74 per fles. Levering was zoals het hoort en voor de rest heb ik geen banden met het Bockje.

groeten
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Mei 2021, 11:16

Gisteren mijn fles van 't Bockje ontvangen, gladjes verlopen
0 x

jhvdb
Senior
Senior
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 Okt 2016, 20:38

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor jhvdb » 06 Mei 2021, 11:53

Ook ik heb tot op heden alleen maar gladjes verlopen online bestellingen via hen ontvangen.
Trouwens, als je eens in de buurt bent van Bathmen is het leuk om naar hun 'whisky-kelder' af te dalen.
De whisky's staan werkelijk kriskras door elkaar in de schappen en soms zelfs nog in dozen.
En hetgeen zij in hun kelder hebben staan staat blijkbaar niet altijd in hun webshop en soms vind je dan iets waarvan je dacht dat het niet meer te verkrijgen was: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/137055/glentauchers-1997-vw. Nu, dat is ie ook niet meer, want die is in mijn tas verdwenen ;)
Dat ongeorganiseerde heeft wat mij betreft wel wat (maakt het speuren in de schappen gewoon heel leuk), hoewel ik de foutjes in hun administratie nu ook begrijp. (wat dan weer niet zo handig is)
0 x
Afbeelding

Friendship is like whisky....the older the better

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Mei 2021, 15:09

jhvdb schreef:Dat ongeorganiseerde heeft wat mij betreft wel wat..

Yeah right. Tot je 3-4x over iets besteld wat niet meer voorradig blijkt te zijn, je iets anders krijgt dan besteld en een hoop gedoe hebt om je centen terug te krijgen. Dan is dat ongeorganiseerde ineens niet zo’n feestje meer.... :roll: Als professionele slijter moet je gewoon zorgen dat je je zaakjes op orde hebt anders ben je gewoon een prutser en kan je beter kleding gaan verkopen of in de plantsoentjes de boel gaan harken ;)
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

jhvdb
Senior
Senior
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 Okt 2016, 20:38

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor jhvdb » 06 Mei 2021, 15:48

Helemaal mee eens hoor.
Dat zou ik ook allerminst fijn vinden als me dat overkomt.
1 x
Afbeelding

Friendship is like whisky....the older the better

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3204
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Mei 2021, 17:03

Van diverse slijters heb ik gehoord dat 't Bockje bij hen besteld. Omdat ze niet een goede relatie met diverse importeurs kunnen bewerkstelligen.
Volgens mij moet je dan gaan twijfelen aan je ondernemerschap, want een relatie bouwen met een importeur is volgens mij net zo essentieel als een relatie bouwen met je klandizie.

Overigens betalen ze bij de slijters die ik gesproken heb, gewoon de winkelprijs, dus dan weet je wel wat er met hun verkoopprijs gebeurd.
3 x

Ardking
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 06 Feb 2019, 13:35

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Ardking » 10 Aug 2021, 16:24

Mooie prijs voor deze Ardbeg 8 for discussion :domdom
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/185853/ardbeg-08-year-old

Jaaaa het is even scrollen voordat je deze prijs ziet!

Afzetters! :boos
1 x
"Volo et Valeo"

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 14 Aug 2021, 18:47

Na eerder gedoe met de voorraad die niet klopte, heb ik een tijd niet op hun site gekeken. Tot vorige week, toen ik een geweldige Glen Grant spotte die ik ooit in Tokyo geproefd had. Ik dacht, eerst effe bellen voordat ik in de auto spring.

U raadt het al: de bewuste fles stond er uiteraard niet. Dat is al de 5e keer. Bizar. :domdom
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten