't Bockje Bathmen

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 09 Mei 2020, 14:02

Dit jaar was het belastinggeld bizar snel uitgekeerd. Dus even ingelogd op de webshop van 't Bockje in Bathmen waar ik een aantal leuke flessen op het oog had. Na wat wikken en wegen, 3 flessen in mijn winkelmandje gesleept en door naar afrekenen. Vervolgens kreeg ik de melding dat alle 3 de flessen niet op voorraad waren. Ik dacht, dat klopt niet. Nogmaals geprobeerd en dezelfde melding in het scherm.

Snel de telefoon gegrepen en naar de winkel gebeld. De medewerker van dienst liep naar het magazijn en meldde terug aan de telefoon doodleuk dat ze er inderdaad niet staan. Huh? 1x kan, 2x is vervelend maar bij 3 verschillende flessen? Ja, 't is niet anders; kan gebeuren. Geen sorry maar gewoon business as usual.

Balen. Maar ik had nog een 4e fles op het oog. Toch nog even proberen. Tsja...... Je kan het al raden.

Wat een ballen tent! :boos
6 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Roelof
Actief lid
Actief lid

Re: 't Bockje Bathmen

Ongelezen berichtdoor Roelof » 09 Mei 2020, 17:36

Ja dat is wel heel extreem!
Ik heb het daar ook meegemaakt maar dat kon toen prima opgelost worden door levering van een vergelijkbare fles (in overleg).
Wat dat betreft is het bestellen bij bv Van Zuylen handiger ingericht; je krijgt een bevestiging van je bestelling maar er volgt pas een betalingsverzoek na een extra check of de bestelling daadwerkelijk op voorraad is.
0 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 10 Mei 2020, 10:51

Het is gewoon luiheid van de slijter.

Er zijn genoeg systemen die real time voorraadbeheer van een webshop en fysieke winkel kunnen combineren. Maar dan moet je natuurlijk wel netjes je binnen gekomen goederen bij je voorraad optellen.
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 10 Mei 2020, 14:25

AquaVitae schreef:Het is gewoon luiheid van de slijter.

Er zijn genoeg systemen die real time voorraadbeheer van een webshop en fysieke winkel kunnen combineren. Maar dan moet je natuurlijk wel netjes je binnen gekomen goederen bij je voorraad optellen.

Vooral verkochte goederen van je voorraad afhalen. Binnenkomende goederen niet bij je voorraad optellen gebeurt soms om andere redenen ;)
2 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Mei 2020, 17:55

Ik las hier net ergens dat Henri gedoe had bij slijterij de Helm. Mijn verhaal van 't Bockje gaat nog even door:

Tot mijn verbazing zag ik in mijn email inbox van vorige week 2 berichten van 't Bockje of ik zo vriendelijk wil zijn de bedragen van de flessen die in het winkelmandje zaten af te rekenen, zodat de flessen (die niet op voorraad waren en zijn) verzonden kunnen worden.

Ik dacht echt: WTF!

- De flessen waren niet op voorraad
- Dat werd telefonisch bevestigd door de medewerker van dienst
- Ik kon toen ik de bestelling wilde platen niet afrekenen omdat de voorraad nul was

En dan dit.

Ik heb een vriendelijke (geen afzeik) email gestuurd met de vraag of dit serieus was, dat ik er sowieso van af zie, en of dit ongedaan kon worden gemaakt. Ik eindigde met de melding, dat het 't Bockje zou sieren als ik een reactie zou krijgen. Die is tot op heden uitgebleven.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Mei 2020, 09:30

Jammer hoor, en een gemiste kans van de slijterijen die zo handelen. Juist nu, met het hele 'support your locals' gebeuren zijn veel consumenten veel meer geneigd om wat meer te betalen om de plaatselijke ondernemers te ondersteunen. Dé kans dus ook voor slijterijen om hun meerwaarde aan bv. service, advies en proefmogelijkheden te laten zien t.o.v. de grote online shops.
Gelukkig zijn er ook nog voldoende slijterijen die dit wél goed begrepen hebben trouwens.
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Mei 2020, 09:56

Dre schreef:Dé kans dus ook voor slijterijen om hun meerwaarde aan bv. service, advies en proefmogelijkheden te laten zien t.o.v. de grote online shops.
Gelukkig zijn er ook nog voldoende slijterijen die dit wél goed begrepen hebben trouwens.

Mijn slijter heeft het niet helemaal begrepen ;). Hij gaf me vorige week een sample mee van de Mannochmore Loch Dhu Black Whisky.
Hier eerder al eens omschreven als teer, kerosine en verder volstrekt ondrinkbaar :P.
4 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 19 Mei 2020, 10:15

Freezeroz schreef:Mijn slijter heeft het niet helemaal begrepen ;). Hij gaf me vorige week een sample mee van de Mannochmore Loch Dhu Black Whisky. Hier eerder al eens omschreven als teer, kerosine en verder volstrekt ondrinkbaar :P.

Geweldig toch? :bigsmile
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Mei 2020, 11:37

Freezeroz schreef:
Dre schreef:Dé kans dus ook voor slijterijen om hun meerwaarde aan bv. service, advies en proefmogelijkheden te laten zien t.o.v. de grote online shops.

Mijn slijter heeft het niet helemaal begrepen ;). Hij gaf me vorige week een sample mee van de Mannochmore Loch Dhu Black Whisky.
Hier eerder al eens omschreven als teer, kerosine en verder volstrekt ondrinkbaar :P.

:lol:
Mooi toch juist? Ik heb er al zoveel beangstigende meningen over gelezen dat ik deze juist dólgraag eens wil proeven, uit nieuwsgierigheid én uitbreiden referentiekader ;).
3 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Mei 2020, 11:51

Dre schreef:
Freezeroz schreef:

:lol:
Mooi toch juist? Ik heb er al zoveel beangstigende meningen over gelezen dat ik deze juist dólgraag eens wil proeven, uit nieuwsgierigheid én uitbreiden referentiekader ;).

Natuurlijk ben ik er blij mee, mijn opmerking was dan ook ironisch bedoeld.
Toen ik er deze week terug kwam voor een flesje port kreeg ik nog een mooie sample van de Auchroisk 12Y 2007 James Eadie mee.
Maar even terug on-topic.....

Toen ik vorig najaar de Balblair range share aan het samenstellen was had ik een soort van omgekeerde ervaring met 't Bockje Bathmens voorraad beheer.
Online zag ik 2 Balblair staan die ik nog zocht voor de share. Na telefonisch contact bleek dat er in de fysieke winkel nóg een fles stond die ik zocht, maar die niet op de site terug te vinden was.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Mei 2020, 13:38

Freezeroz schreef:mijn opmerking was dan ook ironisch bedoeld.

Snap ik ;)

Freezeroz schreef:Toen ik vorig najaar de Balblair range share aan het samenstellen was had ik een soort van omgekeerde ervaring met 't Bockje Bathmens voorraad beheer.
Online zag ik 2 Balblair staan die ik nog zocht voor de share. Na telefonisch contact bleek dat er in de fysieke winkel nóg een fles stond die ik zocht, maar die niet op de site terug te vinden was.

Maar eigenlijk is dat dan gewoon wéér een voorbeeld van falend voorraadbeleid m.b.t. de online shop toch? :gnif
(alleen deze keer pakte het toevallig in je voordeel uit)
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 19 Mei 2020, 13:57

Dre schreef:Maar eigenlijk is dat dan gewoon wéér een voorbeeld van falend voorraadbeleid m.b.t. de online shop toch? :gnif

Toch zijn er wel wat slijters die het leuk vinden om wat moois in de fysieke winkel te houden, zodat ze een klant iets bijzonders kunnen bieden of de fysieke snuffelaar kan verrassen.

In t geval van t Bockje ongetwijfeld falend voorraadbeheer ;-)
1 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Mei 2020, 14:18

Maar eigenlijk is dat dan gewoon wéér een voorbeeld van falend voorraadbeleid m.b.t. de online shop toch? :gnif

Jazeker, zo bedoelde ik mijn opmerking ook.
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 19 Mei 2020, 17:59

Dre schreef:Jammer hoor, en een gemiste kans van de slijterijen die zo handelen. Juist nu, met het hele 'support your locals' gebeuren zijn veel consumenten veel meer geneigd om wat meer te betalen om de plaatselijke ondernemers te ondersteunen. Dé kans dus ook voor slijterijen om hun meerwaarde aan bv. service, advies en proefmogelijkheden te laten zien t.o.v. de grote online shops.

Precies dat Dre! Een fout zoals gemaakt door 't Bockje is ook meteen een kans. Men had gelijk toen ik belde de gelegenheid aan moeten grijpen om na een excuus met een alternatief te komen. Dan had ik goed mogelijk daar een deel van mijn belasting teruggave besteed. Het ging niet om een flesje van 50 Euro of zo.

Bij Cor heb ik 1x mis gegrepen, maar die baalde daar zichtelijk van (kan gebeuren). Meteen excuses en praten over een alternatief. Cor begrijpt het. Dan loop je met een glimlach op je gezicht de winkel uit. Till de next time.
2 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Mei 2020, 19:03

Wouterk schreef:Toch zijn er wel wat slijters die het leuk vinden om wat moois in de fysieke winkel te houden, zodat ze een klant iets bijzonders kunnen bieden of de fysieke snuffelaar kan verrassen.

Ha ja, daar zat ik later ook nog aan te denken, mijn slijter (die geen online winkel heeft overigens) doet dat ook soort van, wat flessen 'achter' zetten voor als er liefhebbers komen en het gesprek aan gaan, en dan steeds met nog wat nieuws aankomen en soms wat laten proeven. Dat draagt wel bij aan de lol, en 'we' (zeg ik maar even generaliserend) zijn er gevoelig voor, ik kan in ieder geval meestal die verleiding niet weerstaan.
1 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”