post.nl ervaringen vs andere

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Khajuraho
Senior
Senior
Berichten: 301
Lid geworden op: 05 Aug 2016, 21:33
Locatie: Noord-Brabant

post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 22 Nov 2019, 01:01

Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het verzenden per bijv. post.nl of gelijkwaardige bedrijven ?

- verzekerd of aangetekend verzonden, en vergoedingen bij het breken van een fles
- hoe verzend je een fles ? Verpakking...
- welke eisen stelt een "postbedrijf" aan het verpakken van een fles/vloeistof
- voorkeur van postbedrijf, of liever afhalen, of ergens afspreken
- twijfel of je fles is gesneuveld tijdens transport.. .
- welk bewijs moet een postbedrijf aanvoeren dat jou pakket niet deugdelijk was verpakt, of andersom
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Nov 2019, 08:01

Het liefst spreek ik persoonlijk iets af en dan ergens afhalen op overdragen. Naast dat het wat verzendkosten scheelt (maar meestal wel meer tijd kóst) is het risico op breken, lekken, kwijt raken etc. natuurlijk minimaal. Zeker bij wat duurdere en/of geopende flessen wel zo prettig. En daarnaast is het leuk om de mensen achter de namen/avatars te leren kennen, of weer gezellig bij te kletsen als je degene al langer kent.
Als persoonlijke overdracht niet lukt, dan heeft verzenden via DPD mijn grootste voorkeur, en dan wel van DPD-locatie naar DPD-locatie. Erg voordelig (4,50 in dat geval voor pakketten tot 10 kg), ook naar België relatief een stuk voordeliger dan PostNL.
En het grote voordeel is dat het pakket altijd direct afgeleverd kan worden bij het afhaalpunt, een bezorger hoeft dus niet langs de deuren te leuren als je niet thuis bent. Mijn idee is dat daarmee ook een hoop risico op zoek raken of beschadigen wordt weggenomen. Nu scheelt het wel dat ik een DPD-punt vlakbij heb zitten, op een locatie waar ik altijd langs kom als ik naar huis rij.
Maar tot op heden nog nooit problemen mee ondervonden, en ondertussen toch echt al wel de nodige pakketten ontvangen en verzonden.
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 25 Nov 2019, 15:08

Ik heb zowel ervaring met schadeafhandeling door DHL als door Post.nl
Ik verzend altijd aangetekend (Post.nl) en afhankelijk van de aanschafprijs, verzekerd tot €500
In beide gevallen ging het om flessen, waarvan ik het aankoopbewijs nog had (bewaar ik altijd). In het ene geval maakte ik vooraf foto's van het pakket (Post.nl) in het andere geval kon ik achteraf foto's maken van een vergelijkbare verpakking (kartonnen doos, noppenfolie, chips en luchtzak). Dit kon achteraf door DHL worden vergeleken met de beschadigde zending.
In beide gevallen werd mijn aanschafprijs (en dus niet de marktwaarde/verkoopprijs!) van de beschadigde inhoud, door het vervoersbedrijf binnen 4-6 weken betaald.
Een prima ervaring met beide vervoerders!
0 x

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 25 Nov 2019, 23:48

Ik heb nog altijd geluk gehad,
nog nooit een gebroken fles gehad met welke pakketdienst dan ook.
Ook nooit klachten van ontvangers gehad!

Wel heb ik een keer een gescheurde verzegeling van de kurk gehad,
maar dat lag meer aan de verpakking van de fles, of het gebrek daaraan...


Uit principe verstuur ik met de goedkoopste, maar het gemak van Postnl heeft ook wel wat...
daarnaast weten de Postnl bezorgers inmiddels waar het pakket heen mag als er niemand thuis is.
Oja, hun Track-en-Trace werkt ook prima.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2022
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 26 Nov 2019, 06:58

Breedút_Genietsje schreef:Ik heb nog altijd geluk gehad,
nog nooit een gebroken fles gehad met welke pakketdienst dan ook.
Ook nooit klachten van ontvangers gehad!


Hetzelfde verhaal hier.
Wel toevallig vorige week een doos ontvangen met een flinke scheur erin. Met een beschadigde koker als gevolg.
Het gemak van PostNL (oa de app) is een groot voordeel. En Postnl kan ik hier in de wijk afhandelen. Voor de andere diensten moet ik meer moeite doen. Ik moet dan óf het centrum in, óf naar agentschappen bij mensen aan huis.
0 x
Afbeelding

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 787
Lid geworden op: 04 Dec 2015, 15:33
Locatie: Waalre

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Thedge » 27 Jan 2020, 14:05

sch@ker schreef:Ik heb zowel ervaring met schadeafhandeling door DHL als door Post.nl
Ik verzend altijd aangetekend (Post.nl) en afhankelijk van de aanschafprijs, verzekerd tot €500
In beide gevallen ging het om flessen, waarvan ik het aankoopbewijs nog had (bewaar ik altijd). In het ene geval maakte ik vooraf foto's van het pakket (Post.nl) in het andere geval kon ik achteraf foto's maken van een vergelijkbare verpakking (kartonnen doos, noppenfolie, chips en luchtzak). Dit kon achteraf door DHL worden vergeleken met de beschadigde zending.
In beide gevallen werd mijn aanschafprijs (en dus niet de marktwaarde/verkoopprijs!) van de beschadigde inhoud, door het vervoersbedrijf binnen 4-6 weken betaald.
Een prima ervaring met beide vervoerders!


Ik verzeker toch niet de aanschafprijs? Niet echt prettig als ik over 40 jaar een fles wil verkopen en verzekeren die ik nu heb gekocht
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 27 Jan 2020, 14:52

Thedge schreef:
sch@ker schreef:Ik heb zowel ervaring met schadeafhandeling door DHL als door Post.nl
Ik verzend altijd aangetekend (Post.nl) en afhankelijk van de aanschafprijs, verzekerd tot €500
In beide gevallen ging het om flessen, waarvan ik het aankoopbewijs nog had (bewaar ik altijd). In het ene geval maakte ik vooraf foto's van het pakket (Post.nl) in het andere geval kon ik achteraf foto's maken van een vergelijkbare verpakking (kartonnen doos, noppenfolie, chips en luchtzak). Dit kon achteraf door DHL worden vergeleken met de beschadigde zending.
In beide gevallen werd mijn aanschafprijs (en dus niet de marktwaarde/verkoopprijs!) van de beschadigde inhoud, door het vervoersbedrijf binnen 4-6 weken betaald.
Een prima ervaring met beide vervoerders!


Ik verzeker toch niet de aanschafprijs? Niet echt prettig als ik over 40 jaar een fles wil verkopen en verzekeren die ik nu heb gekocht


Mijn ervaring is, dat zowel Post.nl als DHL uitsluitend de aanschafprijs vergoeden, mits...zie boven
Je kan voor zover ik weet elk pakket verzekeren tot astronomische bedragen, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat in het geval je een beroep doet op je verzekering, deze jouw claim (of die van je nabestaanden zie hieronder) ook voor 100% honoreert.
Over 40 jaar ben ik trouwens passé (en jij mogelijk ook) :bigsmile :Proost

PS het bovenstaande citaat heb ik geschreven in de overtuiging dat Post.nl geen problemen geeft met het internationaal verzenden van een of enkele flessen whisky door particulieren.Mijn positieve ervaring met dit bedrijf betrof een binnenlandse zending. Dit blijkt nu dus anders te zijn, dankzij een oplettende Tom2. Een positieve ervaring met schadeafhandeling vanwege een beschadigd pakket dat ik naar het buitenland had verstuurd heb ik uitsluitend met DHL.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 27 Jan 2020, 16:38, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 787
Lid geworden op: 04 Dec 2015, 15:33
Locatie: Waalre

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Thedge » 27 Jan 2020, 14:54

sch@ker schreef:
Thedge schreef:
sch@ker schreef:Ik heb zowel ervaring met schadeafhandeling door DHL als door Post.nl
Ik verzend altijd aangetekend (Post.nl) en afhankelijk van de aanschafprijs, verzekerd tot €500
In beide gevallen ging het om flessen, waarvan ik het aankoopbewijs nog had (bewaar ik altijd). In het ene geval maakte ik vooraf foto's van het pakket (Post.nl) in het andere geval kon ik achteraf foto's maken van een vergelijkbare verpakking (kartonnen doos, noppenfolie, chips en luchtzak). Dit kon achteraf door DHL worden vergeleken met de beschadigde zending.
In beide gevallen werd mijn aanschafprijs (en dus niet de marktwaarde/verkoopprijs!) van de beschadigde inhoud, door het vervoersbedrijf binnen 4-6 weken betaald.
Een prima ervaring met beide vervoerders!


Ik verzeker toch niet de aanschafprijs? Niet echt prettig als ik over 40 jaar een fles wil verkopen en verzekeren die ik nu heb gekocht


Mijn ervaring is, dat zowel Post.nl als DHL uitsluitend de aanschafprijs vergoeden, mits...zie boven
Je kan voor zover ik weet elk pakket verzekeren tot astronomische bedragen, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat in het geval je een beroep doet op je verzekering, deze jouw claim (of die van je nabestaanden zie hieronder) ook voor 100% honoreert.
Over 40 jaar ben ik trouwens passé (en jij vermoedelijk ook) :bigsmile :Proost



Ho ho 84 ben ik dan. Een jonge God!
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 27 Jan 2020, 14:56

Thedge schreef:
sch@ker schreef:
Thedge schreef:
Ik verzeker toch niet de aanschafprijs? Niet echt prettig als ik over 40 jaar een fles wil verkopen en verzekeren die ik nu heb gekocht


Mijn ervaring is, dat zowel Post.nl als DHL uitsluitend de aanschafprijs vergoeden, mits...zie boven
Je kan voor zover ik weet elk pakket verzekeren tot astronomische bedragen, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat in het geval je een beroep doet op je verzekering, deze jouw claim (of die van je nabestaanden zie hieronder) ook voor 100% honoreert.
Over 40 jaar ben ik trouwens passé (en jij vermoedelijk ook) :bigsmile :Proost



Ho ho 84 ben ik dan. Een jonge God!


haha een jonkie nog dus (sprak de oude 76 jarige :D )
3 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 05 Feb 2020, 13:18

Hier even op inpikken.
Ik merk zonet dat een pakket verzenden van Be naar NL 4euro duurder is geworden via Post NL. Van 8.6 naar 12.6euro.
Pff dan wordt een pakketje samples van ocharme 1 kg wel een erg dure zaak. Je probeert je samples zo goedkoop mogelijk aan te bieden, en zij komen met zo een bedragen...
Heeft er iemand betaalbare alternatieven? Anders wordt ik op termijn wel verplicht om te stoppen met versamplen, want met die vk op een pakket van meestal 30-40euro geraak ik niks meer kwijt.
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2955
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Feb 2020, 14:41

Sinds kort doe ik alle Europese pakketten via een DPD-punt en dat gaat tot op heden nog steeds goed.
Kost binnen Nederland ook maar €4.50
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 05 Feb 2020, 14:51

Rien68 schreef:Sinds kort doe ik alle Europese pakketten via een DPD-punt en dat gaat tot op heden nog steeds goed.
Kost binnen Nederland ook maar €4.50


Merci, moet ik eens bekijken. Zou op het eerste zicht 10.5euro zijn van B naar NL!
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Daan » 06 Feb 2020, 20:24

MisterMonkeyDonkey schreef:
Rien68 schreef:Sinds kort doe ik alle Europese pakketten via een DPD-punt en dat gaat tot op heden nog steeds goed.
Kost binnen Nederland ook maar €4.50


Merci, moet ik eens bekijken. Zou op het eerste zicht 10.5euro zijn van B naar NL!


Recent heb ik ervaring met DPD én PostNL als het aankomt op zendingen B-NL (ik was ontvanger).
Ik moet zeggen dat DPD én er ongeveer 2-3x zo lang over doet, én opdrachten van de ontvanger botweg negeert (vandaag nog, om een pakket af te leveren bij de parcel shop om de hoek).
Kortom: als je voor prijs wilt gaan, ga dan voor DPD.
Wil je goede service, beter PostNL.

Wil je geen van beide... dan is er nog legio keuze over :bigsmile
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 14 Sep 2020, 20:54

Negatieve ervaring met DHL. Voor het eerst een pakket beschadigd aangekomen bij ontvanger, na openen bleek een fles kapotgeslagen.
Heb een claim ingediend bij DHL en omdat het alcohol betreft en zij dit scharen onder "verdovende middelen" wordt er niets vergoed!

Staat nergens op hun site dat alcohol verboden is overigens. Wordt alleen bij de uitleg als antwoord op mijn claim als argument aangehaald.

Hoeveel alcohol zou er dagelijks verstuurd worden per DHL?

Was gelukkig geen dure fles maar ik vind dit wel heel vervelend tegenover de ontvanger. Heb hem uiteraard wel vergoed, hij was hier zelf ook heel schappelijk in.
0 x
Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 14 Sep 2020, 22:14

Fat Bastard! schreef:Negatieve ervaring met DHL. Voor het eerst een pakket beschadigd aangekomen bij ontvanger, na openen bleek een fles kapotgeslagen.
Heb een claim ingediend bij DHL en omdat het alcohol betreft en zij dit scharen onder "verdovende middelen" wordt er niets vergoed!

Staat nergens op hun site dat alcohol verboden is overigens. Wordt alleen bij de uitleg als antwoord op mijn claim als argument aangehaald.

Hoeveel alcohol zou er dagelijks verstuurd worden per DHL?

Was gelukkig geen dure fles maar ik vind dit wel heel vervelend tegenover de ontvanger. Heb hem uiteraard wel vergoed, hij was hier zelf ook heel schappelijk in.


Is toch vrij bekend dat je als consument geen alcohol mag verzenden.

https://www.dhlexpress.nl/nl/verzenden/ ... -versturen

In de voorwaarden staat dat je er toestemming voor moet hebben om accijnsgoederen te verzenden.

Bij breuk doen ze allemaal moeilijk. Bij verlies nooit problemen gehad
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten