Wou toch even de tijd nemen om hier een niet al te beste ervaring met PostNL te delen. Zoals velen hier op het forum bestel ik al eens wat samples bij Henri. Dat is in het verleden steeds zonder problemen verlopen. Dit jaar bleek het echter een hele opgave.
Bestelling doorgegeven aan Henri, die maakte alles netjes en snel klaar en bezorgde me de track&trace. Pakket wordt verzonden van NE naar BE en komt daar aan in het sorteercentrum in Mechelen. So far so good. PostNL stuurt me vervolgens een bezorgmoment door, maar dat verandert al snel. Elke dag een nieuw bezorgmoment dat elke dag weer opnieuw wordt bijgewerkt. Na vijf dagen blijft de melding 'Sorry, het bezorgmoment is bijgewerkt' staan. Er komt geen verandering in de zaak en er komt geen pakket toe. Na een kleine week dan toch maar even contact op genomen met PostNL en daar lieten ze me weten dat het adres niet meer leesbaar zou zijn en dat ik de afzender moet contacteren omdat die een onderzoek moet laten instellen. Zo gezegd, zo gedaan en Henri laat een onderzoek opstarten. Dat onderzoek opstarten had op zichzelf al heel wat voeten in de aarde, dat zal Henri je wel kunnen vertellen. Uiteindelijk krijgt Henri zeven weken nadat hij het pakket had verzonden bericht dat PostNL het pakket officieel als verloren beschouwt en dat ze de verzendkosten zullen terugbetalen.
Flink balen dus, maar goed ook weer niet het einde van de wereld. Aangezien ik er nu niet minder zin in whisky door heb gekregen, plaats ik bij Henri een nieuwe bestelling (want wat is de kans dat zo iets twee keer voorvalt, toch?). Alles weer netjes door Henri geregeld en pakket ook weer veilig toegekomen in het depot in Mechelen. En je raadt het al, weer hetzelfde verhaal. Bezorgmoment bijgewerkt, geen verandering in de status en geen pakket. Wederom Henri gecontacteerd, die terug een onderzoek laat instellen. Deze keer kreeg hij reeds drie weken na de verzenddatum het bericht dat het pakket verloren is.
Ik zoek momenteel uit of ik ergens bij PostNL een officiële klacht kan neerleggen, maar ze maken het je wat dat betreft niet gemakkelijk. Er loopt duidelijk iets mis op dat depot in Mechelen, dat lijkt me wel duidelijk. Doorheen dit hele verhaal trouwens niets dan hulde voor Henri, die steeds alles netjes mee heeft opgevolgd en er ook zijn tijd in heeft moeten steken. Waarvoor nogmaals dank!
Eerlijk is eerlijk, ik zal in dezelfde post dan ook vermelden dat het pakket voor HWF-thuisfestival via PostNL werd verzonden en dat dat zonder probleem is toegekomen. Maar toch, als ervaring met PostNL kan het bovenstaande wel tellen!