post.nl ervaringen vs andere

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 14 Sep 2020, 22:44

Jonadawi schreef:
Bij breuk doen ze allemaal moeilijk. Bij verlies nooit problemen gehad

Dus als er niks mee gebeurt wordt het 'gedoogd', maar als het door hun schuld beschadigd raakt mag het niet. Schijnheiligheid ten top.
Verdienen willens en wetens (niet het personeel dat met die dozen smijt, maar de top) kapitalen aan de verzending van onze pakketjes.
1 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 14 Sep 2020, 23:49

Ik heb eens een pakket gehad die onder een piano of rupsvoertuig oid gekomen moet zijn bij DHL want t zag er niet meer uit en er waren 3 samples stuk.
Zonder problemen de kosten van de samples teruggekregen en een code voor gratis verzenden erbij.

Maar misschien ook omdat de ontvanger het pakket had geweigerd (terecht natuurlijk) en ze weer naar mij terug moesten.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Sep 2020, 17:52

Ik heb hier maanden lopen kloten met PostNL. Op elke dag worden netjes pakketjes bezorgd althans, van Di tm za. Steevast dezelfde vriendelijke vrouw. Echter op de maandag....NOOIT een PostNL wagen in de straat en toch elke keer volgens de tracking ‘we hebben u gemist’. Dikke lul dat die luilak op maandag bezorgd (poosje thuis gezeten, dan vallen dat soort dingen je wel op..) Meerdere malen klacht ingediend. 2x ruim 1.5u in de wacht gehangen. ...Klantenservice hoera... :Scratch Maarrrrrr.... warempel! Sinds een paar weken steevast ook op maandag een PostNL bus in de straat :o :yes Een op voorhand kansloze missie toch geslaagd. Maar man, je hebt wel volhardingsvermogen nodig met die lui :HitHead
4 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

Whiskme
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 06 Mar 2021, 11:59

Wou toch even de tijd nemen om hier een niet al te beste ervaring met PostNL te delen. Zoals velen hier op het forum bestel ik al eens wat samples bij Henri. Dat is in het verleden steeds zonder problemen verlopen. Dit jaar bleek het echter een hele opgave.

Bestelling doorgegeven aan Henri, die maakte alles netjes en snel klaar en bezorgde me de track&trace. Pakket wordt verzonden van NE naar BE en komt daar aan in het sorteercentrum in Mechelen. So far so good. PostNL stuurt me vervolgens een bezorgmoment door, maar dat verandert al snel. Elke dag een nieuw bezorgmoment dat elke dag weer opnieuw wordt bijgewerkt. Na vijf dagen blijft de melding 'Sorry, het bezorgmoment is bijgewerkt' staan. Er komt geen verandering in de zaak en er komt geen pakket toe. Na een kleine week dan toch maar even contact op genomen met PostNL en daar lieten ze me weten dat het adres niet meer leesbaar zou zijn en dat ik de afzender moet contacteren omdat die een onderzoek moet laten instellen. Zo gezegd, zo gedaan en Henri laat een onderzoek opstarten. Dat onderzoek opstarten had op zichzelf al heel wat voeten in de aarde, dat zal Henri je wel kunnen vertellen. Uiteindelijk krijgt Henri zeven weken nadat hij het pakket had verzonden bericht dat PostNL het pakket officieel als verloren beschouwt en dat ze de verzendkosten zullen terugbetalen.

Flink balen dus, maar goed ook weer niet het einde van de wereld. Aangezien ik er nu niet minder zin in whisky door heb gekregen, plaats ik bij Henri een nieuwe bestelling (want wat is de kans dat zo iets twee keer voorvalt, toch?). Alles weer netjes door Henri geregeld en pakket ook weer veilig toegekomen in het depot in Mechelen. En je raadt het al, weer hetzelfde verhaal. Bezorgmoment bijgewerkt, geen verandering in de status en geen pakket. Wederom Henri gecontacteerd, die terug een onderzoek laat instellen. Deze keer kreeg hij reeds drie weken na de verzenddatum het bericht dat het pakket verloren is. :boos

Ik zoek momenteel uit of ik ergens bij PostNL een officiële klacht kan neerleggen, maar ze maken het je wat dat betreft niet gemakkelijk. Er loopt duidelijk iets mis op dat depot in Mechelen, dat lijkt me wel duidelijk. Doorheen dit hele verhaal trouwens niets dan hulde voor Henri, die steeds alles netjes mee heeft opgevolgd en er ook zijn tijd in heeft moeten steken. Waarvoor nogmaals dank!

Eerlijk is eerlijk, ik zal in dezelfde post dan ook vermelden dat het pakket voor HWF-thuisfestival via PostNL werd verzonden en dat dat zonder probleem is toegekomen. Maar toch, als ervaring met PostNL kan het bovenstaande wel tellen!
1 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 06 Mar 2021, 12:17

Ik heb nog nooit problemen gehad met welke vervoerder dan ook. Altijd alles netjes aangekomen.
Tip: voor de zekerheid maak ik altijd fotootjes van wat er wordt verzonden en hoe het verpakt is.
Heb ik gelukkig nooit nodig gehad, maar geeft de koper goed gevoel, denk ik, en hiermee kan ik eventueel bewijs leveren aan vervoerder.
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 06 Mar 2021, 12:19

Whiskme schreef:Wou toch even de tijd nemen om hier een niet al te beste ervaring met PostNL te delen.
.............
Eerlijk is eerlijk, ik zal in dezelfde post dan ook vermelden dat het pakket voor HWF-thuisfestival via PostNL werd verzonden en dat dat zonder probleem is toegekomen. Maar toch, als ervaring met PostNL kan het bovenstaande wel tellen!

Wat een slecht toeval heb je getroffen zeg. Mijn eigen ervaringen met postnl zijn 100% positief. Al kunnen pakketten naar België er soms wel daaagen langer over doen.
Ik weet niet precies wie de afhandeling in België doet, maar je verhaal klinkt alsof het ergens bij een Belgische onderaannemer fout gaat.
Doet Bpost niet de afhandeling voor Postnl in België?
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 06 Mar 2021, 12:24

Perry Veenendaal schreef:Tip: voor de zekerheid maak ik altijd fotootjes van wat er wordt verzonden en hoe het verpakt is.

Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen. Vandaar ook dat ik transacties het liefst afhandel via WhatsApp. Vooral vanwege het makkelijk kunnen versturen van foto's en T&T.
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Mar 2021, 13:04

Whiskme schreef:Wou toch even de tijd nemen...

wat een situatie is dit me inderdaad geweest, niet normaal, heb ook voor de 2 bestellingen van november tot en met februari zo'n 8 telefoontjes totaal gepleegd, onderzoeken gestart en zelfs laten herstarten en het kwam telkens op t zelfde neer, na depot mechelen verdween het van de radar in beide gevallen.

ik verzend met grote regelmaat naar belgie en op 1 uitzondering naast het mechelen voorval na in de afgelopen paar jaar altijd alles netjes bij iedereen aangekomen, sterker nog.. op de dag dat ik het pakket van Whiskme wegbracht had ik nog 2 andere pakketten voor belgie, die waren beiden de dag erna al netjes afgeleverd bij ontvangers. zij wonen beiden in een ander postcode gebied, dus die pakketten hebben niet de route mechelen gevolgd

ik ben er heilig van overtuigd dat er op depot mechelen een paar mensen zitten die pakketten achterover drukken, maar we heben geen poot om op te staan :boos :(
3 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Mar 2021, 13:22

Mijn hemel wat een verhaal :shock:
henri schreef:ik ben er heilig van overtuigd dat er op depot mechelen een paar mensen zitten die pakketten achterover drukken, maar we heben geen poot om op te staan :boos :(

Daar stinkt het wel naar inderdaad! Zou niet weten hoe het anders moet zitten..

Maar heeft PostNL alleen de verzendkosten terug betaald of ook de waarde van het pakket??
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Mar 2021, 13:29

Cask1988 schreef:Mijn hemel wat een verhaal :shock:
henri schreef:ik ben er heilig van overtuigd dat er op depot mechelen een paar mensen zitten die pakketten achterover drukken, maar we heben geen poot om op te staan :boos :(

Daar stinkt het wel naar inderdaad! Zou niet weten hoe het anders moet zitten..

Maar heeft PostNL alleen de verzendkosten terug betaald of ook de waarde van het pakket??

alleen de verzendkosten. verzend is dan wel met tracktrace maar niet verzekerd. kosten van 1e pakket hebben we gedeeld
2e pakket heb ik van te voren aangegeven niet de verantwoordelijkheid te willen dragen, maar beiden gingen we ervan uit, dat zoiets zich zeker geen 2x achter elkaar zou voordoen. zeker gezien verder alles gewoon netjes aankomt
2 x
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 06 Mar 2021, 17:53

Zelfde gehad met pakket binnen NLD. Zelfde verhaal, uitstellen en op eens zoek. Ondanks track/trace verzekering. Onderzoek leidde tot niets behalve frustraties want had het gevoel dat een student een onderzoek deed, zo slecht!
Alleen verzendkosten kreeg ik terug, maar die heb ik principieel geweigerd en gezegd dat ze die kunnen stoppen waar de zon nooit schijnt.

Zelfde vermoeden als Henri, maar is idd niet te bewijzen
2 x
"Volo et Valeo"

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 06 Mar 2021, 19:19

Wat een ongelofelijke pech zo 2x achter elkaar..
Aangetekend verzenden is maar iets duurder (9,20) en dan is de inhoud verzekerd tot 500 euro. Zo doe ik het nu.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Mar 2021, 19:36

Roelof schreef:Wat een ongelofelijke pech zo 2x achter elkaar..
Aangetekend verzenden is maar iets duurder (9,20) en dan is de inhoud verzekerd tot 500 euro. Zo doe ik het nu.

was naar belgie, met tracktrace, is 13,-
verzekeren van hogere alcohol als particulier zinloos, daar zijn regeltjes voor ( lees regeltjes tegen )
0 x
Afbeelding

limited71
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor limited71 » 17 Mar 2021, 16:24

Vorige week een fles met DHL verstuurd binnen NL (niet aangetekend of verzekerd) en die is niet aangekomen. Gemaild, DHL onderzoek opgestart en resultaat: pakketje is kwijt! Aangeboden vergoeding ca. 6.95... :domdom

Vlgs. mij zijn ze daar helemaal van de pot gerukt, stelletje halve zolen, het gaat gewoon om verlies, dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid.

Heeft iemand dit al een keer gehad en nog tips hoe ik een redelijke vergoeding kan krijgen?
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 17 Mar 2021, 16:52

limited71 schreef:Vorige week een fles met DHL verstuurd binnen NL (niet aangetekend of verzekerd) en die is niet aangekomen. Gemaild, DHL onderzoek opgestart en resultaat: pakketje is kwijt! Aangeboden vergoeding ca. 6.95... :domdom

Vlgs. mij zijn ze daar helemaal van de pot gerukt, stelletje halve zolen, het gaat gewoon om verlies, dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid.

Heeft iemand dit al een keer gehad en nog tips hoe ik een redelijke vergoeding kan krijgen?

Niet verzekerd... dus 6,95 is waar je t mee mag doen ben ik bang :(
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”