post.nl ervaringen vs andere

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Matje
Senior
Senior
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 22:11
Locatie: Oploo

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Matje » 29 Apr 2021, 23:21

Tip van flip: een pakketbox! We hebben deze nu een aantal weken en dit werkt perfect. We hebben hier alleen vaste bezorgers en die weten dat ze zonder aan te bellen het pakket erin kunnen doen.

Pakket erin, klep dicht en slot indrukken. Makkelijker kan niet.

Bij DHL, DPD en UPS kan je online toestemming geven met een instructie op het pakket erin te doen. PostNL is hier ook mee bezig las ik laatst. https://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/nieuws/2021/postnl-introduceert-niet-thuis-voorkeur.html

Afbeelding
Afbeelding
5 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Apr 2021, 00:14

Matje schreef:Tip van flip: een pakketbox! We hebben deze nu een aantal weken en dit werkt perfect. We hebben hier alleen vaste bezorgers en die weten dat ze zonder aan te bellen het pakket erin kunnen doen.

Pakket erin, klep dicht en slot indrukken. Makkelijker kan niet.

Bij DHL, DPD en UPS kan je online toestemming geven met een instructie op het pakket erin te doen. PostNL is hier ook mee bezig las ik laatst. https://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/nieuws/2021/postnl-introduceert-niet-thuis-voorkeur.html

Donders! Dat is nog eens een mooie oplossing :D
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 30 Apr 2021, 09:10

Ik heb een auto los op de oprit,
als niemand thuis is mag het pakket daar in...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Mei 2021, 10:35

Breedút_Genietsje schreef:Ik heb een auto los op de oprit,
als niemand thuis is mag het pakket daar in...

En de sleutels liggen onder het bloempotje bij de deur met de huissleutel eraan en je whisky bewaarde je in de kast links achterin de woonkamer. Toch?? :P
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 01 Mei 2021, 11:47

20210501_114424.jpg
20210501_114424.jpg (450.56 KiB) 1432 keer bekeken

Zoiets, ja..
3 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 01 Mei 2021, 11:58

Pakket.jpg
Pakket.jpg (38.69 KiB) 1437 keer bekeken

Leuk; Als je de Postnl bus de straat in ziet rijden en dan niet voor je deur stopt...
2 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Sep 2021, 15:40

Vandaag een nieuwe ervaring met PostNL. Ik had toevallig 2 pakketten onderweg waarvan 1 een fles whisky.
Ik had al in de app gezien dat ze een ander gepland aflevertijdstip hadden. Ik dacht nog dat dat wel rechtgetrokken zou worden zodra de bezorger zou gaan rijden, maar dat was niet het geval.

1e pakket werd vanmorgen geleverd en de 2e (met whisky) zojuist door een andere bezorger.
Ik vroeg hem of dat een speciale afdeling was binnen PostNL en hij zei "ja, dat is met alcohol, dat leveren we apart".
Dat had ik nog niet eerder gehoord, was benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.
Zal ongetwijfeld aan die nieuwe wet liggen, ze sturen ook zeer duidelijke mails van tevoren dat ze je id controleren.

Op zich allemaal netjes maar dan blijft de vraag.. waarom mag dit niet mee met de "gewone" bezorger?
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Sep 2021, 18:47

Daan schreef:Vandaag een nieuwe ervaring met PostNL. Ik had toevallig 2 pakketten onderweg waarvan 1 een fles whisky.
Ik had al in de app gezien dat ze een ander gepland aflevertijdstip hadden. Ik dacht nog dat dat wel rechtgetrokken zou worden zodra de bezorger zou gaan rijden, maar dat was niet het geval.

1e pakket werd vanmorgen geleverd en de 2e (met whisky) zojuist door een andere bezorger.
Ik vroeg hem of dat een speciale afdeling was binnen PostNL en hij zei "ja, dat is met alcohol, dat leveren we apart".
Dat had ik nog niet eerder gehoord, was benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.
Zal ongetwijfeld aan die nieuwe wet liggen, ze sturen ook zeer duidelijke mails van tevoren dat ze je id controleren.

Op zich allemaal netjes maar dan blijft de vraag.. waarom mag dit niet mee met de "gewone" bezorger?

Totaal niet herkenbaar. We hebben hier een mevrouw die 5 dagen per week alles levert. Bij mij whisky en daarna bij de buren kleding of andere meuk. Lijkt hier dus (nog) gewoon allemaal op 1 hoop te gaan ;)
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Sep 2021, 19:04

Cask1988 schreef:Totaal niet herkenbaar. We hebben hier een mevrouw die 5 dagen per week alles levert. Bij mij whisky en daarna bij de buren kleding of andere meuk. Lijkt hier dus (nog) gewoon allemaal op 1 hoop te gaan ;)


Ja zo ben ik het ook gewend! haha

Misschien hebben sommige webshops dit soort deals met PostNL. Ging om een zending vanaf de Whiskybase shop.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Sep 2021, 15:41

Geen idee eerlijk gezegd. Hier zie ik de bezorger nooit. Die legt het pakket neer, belt aan, gaat met warpsnelheid weer naar zijn bus.
Daarnaast komt hij vaak rond 8 uur in de ochtend en dan slaapt deze jongen nog.
1 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2955
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Sep 2021, 17:01

Tegenwoordig een dag later dan de planning, "Uw bezorgmoment is gewijzigd" ...

Wel nogsteeds dezelfde bezorgers als de normale pakketen.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Sep 2021, 18:58

Vandaag overtrof PostNL zich; vandaag pakketjes afleveren op het postkantoor en daarna berichtjes krijgen van klanten; was meteen geregistreerd als dat zij niet thuis waren en het pakketje op het postkantoor lag voor ze. Maar dan niet het postkantoor bij hun, maar degene waar wij ze hadden afgegeven.
Zal wel een computerstoring zijn of zo, maar kostte me de nodige berichtjes en telefoontjes.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 16 Jan 2024, 18:59

Cor - Vinabc schreef:Vandaag overtrof PostNL zich; vandaag pakketjes afleveren op het postkantoor en daarna berichtjes krijgen van klanten; was meteen geregistreerd als dat zij niet thuis waren en het pakketje op het postkantoor lag voor ze. Maar dan niet het postkantoor bij hun, maar degene waar wij ze hadden afgegeven.
Zal wel een computerstoring zijn of zo, maar kostte me de nodige berichtjes en telefoontjes.

Nee Cor dat zie je verkeerd. Die mensen wonen allemaal in Houten e.o. dus het postNL systeem klopt als een (brieven)bus. Je klanten doen gewoon alsof om hun alcoholprobleem voor de buurt te verdoezelen :bigsmile
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Jan 2024, 20:22

Breedút_Genietsje schreef:Ik heb een auto los op de oprit,
als niemand thuis is mag het pakket daar in...


Ja, bij ons kan dat nog. Maar daar hebben ze in de Randstad natuurlijk helemaal niets aan hè… :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: post.nl ervaringen vs andere

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Jan 2024, 20:32

Cor - Vinabc schreef:Vandaag overtrof PostNL zich; vandaag pakketjes afleveren op het postkantoor en daarna berichtjes krijgen van klanten; was meteen geregistreerd als dat zij niet thuis waren en het pakketje op het postkantoor lag voor ze. Maar dan niet het postkantoor bij hun, maar degene waar wij ze hadden afgegeven.
Zal wel een computerstoring zijn of zo, maar kostte me de nodige berichtjes en telefoontjes.


Och, dat valt nog wel mee Cor. Je kunt ook iets verzenden met DHL in een daarvoor bestemde wijndoos met binnen bescherming en dan krijg je van de ontvanger bericht dat DHL ‘m retour afzender stuurt omdat de VERPAKKING beschadigd zou zijn. De inhoud niet. Nou ja, week gewacht, intussen een pagina vol me meldingen wat de ne*k ze allemaal met dat pakket hebben gedaan, maar hier afleveren ho maar. Dan maar eens met frisse tegenzin de telefoon gepakt en na een paar minuten in de wacht een dame aan de telefoon die wist te melden ‘ja, meneer, die is retour afzender gestuurd want de verpakking is beschadigd, de inhoud niet’. Dus ik zeg ‘huh, wat is dat voor nonsens?’ En zij ‘maar u wilt toch ook geen beschadigde verpakking ontvangen’? Dus ik zeg, ‘nou lieve schat, het maakt me eigenlijk niet heel veel uit hoe de doos er aantoe is, als de inhoud maar geen schade oploopt hoor je mij niet’. Maar goed; dat is dus kennelijk hun policy. Vanmorgen bericht van de klantenservice ‘beste, we hebben nieuws over uw pakket. Helaas geen goed nieuws want we zijn het kwijt’. Maar ‘ook goed nieuws want als u uw IBAN doorgeeft vergoeden wij u € 3,40 per kilo!’
Schiet niet echt op met de 8e release plus nog een flesje naar Soren (Dudes website design, nieuwsbrief & tasting notes) Dat een x iets vertraagd is dat kan. Maar dat een pakket wat bij DHL afgegeven is en alleen maar door DHL handen is gegaan zomaar in rook opgelost is gaat er bij mij niet in. Mn reply op die mail van Ibrahim was dan ook niet erg enthousiast, al kan die er ook niks aan doen (er is nooit iemand die er iets aan kan doen lijkt het).
Moraal van het verhaal; als je van je spullen af wilt moet je vooral DHL gebruiken.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten