WhiskyAuction gooit fee's omhoog..

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: WhiskyAuction gooit fee's omhoog..

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 09 Apr 2019, 10:10

Tja, dit was ergens te voorspellen.
Ik denk niet dat er hierdoor minder gekocht/geboden gaat worden...
En ze beweren nu zeker de authenticiteit na te gaan.
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 09 Apr 2019, 10:37

Alex schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit ook werkelijk 10% duurder wordt. Waarschijnlijk gaan de prijzen zakken aangezien de kopers rekening zullen gaan houden met de buyer's premium. Al is dit natuurlijk wel moeilijk te bepalen bij producten waarvan de prijzen sterk fluctueren.

Inderdaad, prijzen gaan omlaag. Verkopers betalen minder fee (in procenten dan), die gaan er een beetje op vooruit al denk ik dat door het omlaag gaan van de prijzen dit ook nog wel eens een negatief effect kan hebben.
0 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 09 Apr 2019, 10:38

nigel_tufnel schreef:Tja, dit was ergens te voorspellen.
Ik denk niet dat er hierdoor minder gekocht/geboden gaat worden...
En ze beweren nu zeker de authenticiteit na te gaan.

Dat deden ze al niet en nu brengen ze het alsof dit wel gedaan gaat worden.
Dit is een service die je naar de verkoper moet bieden in mijn ogen niet alleen naar de koper. Maar als je een bericht stuurt dat er een fake fles op staat wordt deze niet altijd van de veiling gehaald.
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 09 Apr 2019, 11:42

shadowcollector schreef:Dat deden ze al niet en nu brengen ze het alsof dit wel gedaan gaat worden.
Dit is een service die je naar de verkoper moet bieden in mijn ogen niet alleen naar de koper. Maar als je een bericht stuurt dat er een fake fles op staat wordt deze niet altijd van de veiling gehaald.

Ik weet het en ben het volledig met je eens.
Maar dat is helaas zo met alle veilinghuizen lijkt me.
Iets wat ik onbegrijpelijk vind.
Net zoals ik het onaanvaardbaar vind dat lekkende flessen, flessen met een veel te laag vulniveau en flessen met beschadigde verzegeling op een veiling geplaatst worden.
Voor het bedrag dat ze verdienen mogen ze gerust wat meer werk verrichten imho.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Apr 2019, 20:53

Lekkende flessen is niet iets wat je als koper altijd kunt zien, dus dat is zeker bedenkelijk, net als beschadigde zegels, want wie garandeert dan wat er in zit...?
Wat betreft vulniveau; dat is iets wat je als koper wel kunt zien, mits de foto’s van de feitelijke fles is.
Ik denk dat de achterliggende gedachte van de heren gewoon meer geld binnenharken is, niks meer en niks minder.
Ik schat zo in dat de mensen die er voorheen geen enkele moeite mee hadden veel te veel voor een fles af te tikken ook wel over die paar tientjes heen stappen zonder nadenken. (Al kan t aardig oplopen...)

Prijsverhogingen vind ik op zich het probleem niet, maar wel prijsverhogingen waar niets tegenover staat. Wat nog bedenkelijker is; zeggen dat je authenticiteit controleert terwijl dat niet zo is. Op het randje van oplichting eigenlijk, want waar klop je aan als die veel te dure Macallan zo fake als de neten is...?
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 10 Apr 2019, 11:24

We hebben het hier toch eigenlijk over een prijsverschuiving?

Tot op heden betaalde de verkoper 20% (beetje afhankelijk van de hoeveelheid en prijs) en de koper 0%. Nu betalen zowel de verkoper als de koper 10%. Als koper ben je daar inderdaad niet blij mee, maar over het algemeen zou het wel uit kunnen middelen. Met als voordeel dat er wellicht meer aanbod aanbod onstaat omdat die 20% verkoop commissie wel erg hoog was vergeleken met andere veilingen.

Het verhaal dat er nu ineens op echtheid gecontroleerd wordt lijkt me lariekoek. Voordeel van WhiskyAuction vind ik al wel dat de flessen naar hen opgestuurd worden en daar bekeken en gefotografeerd worden. In ieder geval een stuk beter dat CataWiki, die uberhaupt niets kunnen controleren aangezien ze niet eens weten of de foto's wel van de eigelijke flessen zijn.

Ik ben ook wel benieuwd of de Brexit nog invloed gaat hebben op de hoeveelheid flessen die er op Engelse veilingen aangeboden worden en op WhiskyAuction (of andere in EU gevestigde veilingen).
2 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Apr 2019, 13:42

Afbeelding
6 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”