WhiskyAuction gooit fee's omhoog..

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

WhiskyAuction gooit fee's omhoog..

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Apr 2019, 20:28

Nu dus ook een 'kopers-fee' van maar liefst 10%.. zonde.

New from auction 2019-06 (5th of may) on:
The selling fee is only 10% with fast outpayment.
The buyers premium is 10% as service package with check of authenticity.

• check of authenticity of the auction bottles
• very high quality of bottle data
• free use of the auction history
• special advices by Mr. Thomas Krüger, who has a 44 years experience in collecting whisky
• shipping by us with DHL or DHL Express
• payment by bank transmission is possible now
• 3D-pictures for own use of rotation/zooming

• free fetch-up service in Germany
• free valuation
• advice for the right selling moment
• over 14000 members from 65 countries
0 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

JvR
Senior
Senior

Re: WhiskyAuction gooit fee's omhoog..

Ongelezen berichtdoor JvR » 08 Apr 2019, 20:31

Ik zal misschien iets heel doms zeggen aangezien ik onlangs pas voor het eerst eens had rondgeneusd op deze site, maar ik dacht juist dat de huidige situatie was dat het gratis voor verkopers was, en 10% voor kopers..
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Apr 2019, 20:37

Service was gratis voor kopers.

Voor kopers was: hamerprijs + €3,- verpakkingskosten (per fles) + verzendkosten (afhankelijk van aantal flessen). Nu dus 10% + verzendkosten.

Weet eigenlijk niet eens meer wat het voor verkopers was.. dacht een bepaald % afhankelijk van flesprijs.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Apr 2019, 20:38

Ik zag het ook. Maar daar zit dan ook verzendkosten in van momenteel nog 18 euro? Dan zou het in sommige gevallen zelfs voordeliger kunnen zijn, bij beperkte buit...
Maar is me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk.

<EDIT>
Vanwege dit dus:
New from auction 2019-06 (5th of may) on:
The selling fee is only 10% with fast outpayment.
The buyers premium is 10% as service package with check of authenticity.
...
• shipping by us with DHL or DHL Express
...

Ik lees het dus eigenlijk als dat de packaging per fles nog steeds zal blijven, maar geen aparte verzendkosten meer... :Scratch
0 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 08 Apr 2019, 20:51

squaadgras schreef:Service was gratis voor kopers.

Voor kopers was: hamerprijs + €3,- verpakkingskosten (per fles) + verzendkosten (afhankelijk van aantal flessen). Nu dus 10% + verzendkosten.

Weet eigenlijk niet eens meer wat het voor verkopers was.. dacht een bepaald % afhankelijk van flesprijs.

Ah, whiskyauction.com en scotchwhiskyauction.com zijn verschillende sites. Ik ga weer stil in een hoekje meelezen. :HitHead
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Apr 2019, 21:01

Zou kunnen dat de verzendkosten nu “inbegrepen” zit in de 10%, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat zowel DHL en DHL Express genoemd wordt - denk dat zij bedoelen dat zij het verzenden ‘regelen’ niet zozeer ‘betalen’.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Apr 2019, 21:12

squaadgras schreef:Zou kunnen dat de verzendkosten nu “inbegrepen” zit in de 10%, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat zowel DHL en DHL Express genoemd wordt - denk dat zij bedoelen dat zij het verzenden ‘regelen’ niet zozeer ‘betalen’.

Dat zou dus kunnen betekenen dat het gewoon 10% duurder wordt... :shock:
Maar ik heb inmiddels de vragen uitgezet bij Whiskyauction, dus ik wacht hun antwoord even af en zal die daarna hier meedelen.
0 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 08 Apr 2019, 21:25

Dat zal een reactie zijn op andere partijen zoals scotchwhiskyauctions.com en whiskyauctioneer.com. Die hanteren 0% resp. 5% voor verkopers. Dat maakt het aanbieden van flessen via hen natuurlijk veel interessanter dan bij onze Duitse vrienden, die een vage kostencurve hanteerden die vaak rond de 20% uit kwam. Ik heb in het verleden wel eens flessen via whiskyauction.com verkocht ben daarmee gestopt omdat ze veel te duur zijn voor verkopers.
De Engelse websites weten vaak betere prijzen te realiseren én zijn een stuk voordeliger.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 08 Apr 2019, 21:50

Ik begrijp sowieso eigenlijk al niet dat die veilingsites zo in trek zijn... Ik kijk wel eens, maar als er al wat is waar ik hebberig van wordt dan is meestal ruim voor de sluiting de pret al over door belachelijk hoge prijzen. Dat mensen t er voor geven, zelf recent op Catawiki een setje Invergordons 1972 DR (700 & 350ml) voor veilingprijs van € 470 aan een vent in Taiwan. :HitHead
Daar is toch geen lol meer aan als liefhebber/koper met zulke mafketels?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Apr 2019, 21:57

Oogadal schreef:Ik begrijp sowieso eigenlijk al niet dat die veilingsites zo in trek zijn... Ik kijk wel eens, maar als er al wat is waar ik hebberig van wordt dan is meestal ruim voor de sluiting de pret al over door belachelijk hoge prijzen. Dat mensen t er voor geven, zelf recent op Catawiki een setje Invergordons 1972 DR (700 & 350ml) voor veilingprijs van € 470 aan een vent in Taiwan. :HitHead
Daar is toch geen lol meer aan als liefhebber/koper met zulke mafketels?

Nee dáár is inderdaad geen lol meer aan nee. Zeker wordt er voor veel flessen erg veel geboden, maar de lol zit hem er dan juist nog in om tóch te proberen iets leuks voor een redelijke of gewoon goede prijs aan te kopen. Zo áf en toe lukt dat nog.
0 x

Dyson81
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 08 Apr 2019, 22:10

Wellicht is men alvast aan het voorsorteren bij Whiskyauction.com op een Brexit. Veel veilingen (met een dergelijk aanbod) in Europa buiten the UK zijn er niet.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 08 Apr 2019, 22:18

Dre schreef:.....maar de lol zit hem er dan juist nog in om tóch te proberen iets leuks voor een redelijke of gewoon goede prijs aan te kopen. Zo áf en toe lukt dat nog.

Tsja..., als je echt helemaal geen f**k meer te doen hebt kan ik me voorstellen dat iemand daar nog lol aan beleefd... Alsof je op zoek bent naar het winnende staatslot.
Dan let ik liever op wat er aan nieuwe releases uitkomt voordat ze op WB staan. ;)
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Apr 2019, 22:51

Oogadal schreef:
Dre schreef:.....maar de lol zit hem er dan juist nog in om tóch te proberen iets leuks voor een redelijke of gewoon goede prijs aan te kopen. Zo áf en toe lukt dat nog.

Tsja..., als je echt helemaal geen f**k meer te doen hebt kan ik me voorstellen dat iemand daar nog lol aan beleefd... Alsof je op zoek bent naar het winnende staatslot.
Dan let ik liever op wat er aan nieuwe releases uitkomt voordat ze op WB staan. ;)

En zo vult iedereen zijn tijd dus anders in als ie echt geen f**k meer te doen heeft :lol:
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Apr 2019, 09:29

squaadgras schreef:Zou kunnen dat de verzendkosten nu “inbegrepen” zit in de 10%, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat zowel DHL en DHL Express genoemd wordt - denk dat zij bedoelen dat zij het verzenden ‘regelen’ niet zozeer ‘betalen’.

Inmiddels al antwoord terug, en inderdaad: Alleen maar ter info dat zij via DHL en DHL Express verzenden, maar de huidige verzendkosten blijven gewoon gelden, evenals de packaging kosten per item. Er komt gewoon puur 10% bovenop, voor de 'service' die voorheen nog gratis was :( .
2 x

Alex
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Alex » 09 Apr 2019, 09:44

Ik vraag me af in hoeverre dit ook werkelijk 10% duurder wordt. Waarschijnlijk gaan de prijzen zakken aangezien de kopers rekening zullen gaan houden met de buyer's premium. Al is dit natuurlijk wel moeilijk te bepalen bij producten waarvan de prijzen sterk fluctueren.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”